Smartphony, tablety a další multimediální zařízení, která si můžeme vzít kamkoli s sebou, postupně mění naše životní návyky. Ze studie Media Consumption Forecasts společnosti ZenithOptimedia vyplývá, že v současnosti strávíme sledováním médií denně 492 minut, tedy více než osm hodin. Proti loňsku jde přitom o 1,4% nárůst. A právě zařízení s mobilním internetem přispívají k tomu, že doba sledování médií se stále prodlužuje.
Ilustrační foto (obr. picjumbo.com)
Studie zkoumala chování lidí v 65 zemích světa a zaměřila se při tom na sledování televize, poslech rádia, čtení novin a magazínů, návštěvy kina, sledování internetu, sociálních sítí a zhlédnutí venkovní reklamy. Nejpopulárnějším médiem zůstává stále televize, která nás přiková k obrazovce v průměru na 184 minut denně (cca 34,7 % doby věnované sledování médií). Následuje internet se 110 minutami (22,3 %).
Pro období následujících tří let studie předpokládá, že se denní doba sledování médií prodlouží až na průměrných 506 minut. Internet by z tohoto času měl zabrat 145 minut, tedy asi 29 %. Podíl televize i dalších tradičních médií má klesat na úkor internetu, a to zejména toho mobilního. Nejvíce ztrátou utrpí noviny, jejich „čtecí“ doba poklesne o čtvrtinu. Agentura upřesnila, že každé médium posuzuje v jeho tradiční formě. Veškerý čas strávený sledováním online televize nebo čtení e-magazínů se počítá do celkového času věnovaného internetu.