Jací jsme: výsledky velkého „mobilního“ průzkumu

Diskuze čtenářů k článku

Majkl  |  15. 11. 2002 21:40

napište mi prosím co říkáte na mt50 je to dobry telefon nebo to vychytanej mobi? Já votom četl recenze a prej se to spřehledem vyrovna nokiim! nekdo snim mate skusenost jestli jo tak mi odpověste

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kamil Šlezinger  |  27. 01. 2002 16:27

Je to kraksna.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zverz  |  22. 01. 2002 12:45

Ja verim jenom tem statistikam, ktere si sam zfalsuji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
standa pádlo  |  20. 01. 2002 22:50

Musím reagovat na tu diskusi o kvalitě Alcatelů. Rok jsem měl Nokii 5110 bez problémů, ale protože jsem chtěl menší telefon, zvolil jsem AT 303. Hlavním důvodem byla nízká cena, jenže to jsem nevěděl, že stejně nízká je i kvalita. První přístroj vůbec nehodlal komunikovat, tak jsem ho druhej den vyměnil, za jinej kterej mi vydržel asi měsíc a teď blbne při nabíjení - nabije se málo, vypne atd. Nikdy se mi alcately nelíbili ale, řekl jsem si, že za ty prachy to ujde. Hodlám podstoupit ještě jednu reklamaci a pak se ho zbavim. Koupim si NOKII a bude mi fajn.

P.S. Chybama se člověk učí !!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
m  |  19. 01. 2002 15:24

Osobně nemám s Alcatelem žádný špatný skušenosti. Měl sem dva (OTC a OTCdb) a byl sem sněma naprosto spokojenej a to sem snima nekřápal trochu. Vsoučasnosti maj Alkáče skoro všichni moji známí (3xOT30x, 4xOT501 a 1x511) a neslyšel sem že by si někdo stěžoval. Sám sem si Erika koupil jen díky nepřekonatelnému nutkání mít něco jiného než ostatní. Co se týče Motoroly mělysme doma dvě, poruchy opravdu žádný ale to ovladání...hrůza hrůz!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dlouhán3  |  14. 01. 2002 10:31

Protože jsem před koupí mobilu, nemá někdo odkaz, kde získat procenta poruchovosti jednotlivých značek? I kdyby ne , díky za vaše zkušenosti v této diskusi.

Osobní zkušenosti po roce provozu:
Motorola T2288  - bez problémů
AOT wiev             - semtam vypadává při druhé čárce signálu za čtyř

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bruce Willis  |  14. 01. 2002 14:17

Možná bych zkusil móc otravovat jejich pr oddělení - mě se několikrát vyplatilo být hodně otravný - chce to ale trpělivost a nepolevovat po prvních pěti nicneříkajících emailech.

I když údaje o spolehlivosti jsou zřejmě natolik citlivé, že je z oficiálních zdrojů nejspíš neseženete.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ajdamek  |  12. 01. 2002 21:59

Znám plno lidí co mají alkasráče a výborně znám i jejich "spolehlivost". Například 30x během půl roku se kamarádovi rozbil 3x pak mu ho vyměnili za 3310. A ty db s nima stačí trochu praštit a můžete je vyhodit.

Nejsem tak bohatý, abych kupovalk levné věci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mr Továrník  |  12. 01. 2002 16:35

Mám dva známý kteří mají Alcatel (2* 501).Obě 501ky se vypínají nefunguje reprák a když ano tak v něm chrastí.Oba jsou nespokojení a nejradši by je vyhodili.Ale jinak jsme dali bábce starýho Alcatela ze sady kterej už funguje tři roky bez problémů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
marshall  |  10. 01. 2002 22:57

Možná je vůbec mnoho reakcí nejen v této diskusi přehnaných, protože mám za to, že mobil je v prvé řadě spotřební zboží. Tudíž není výrobcem (a po vlastních zkušenostech v současnosti ani mnou) předpokládána dlouhá životnost telefonu. Vemte si, že když po 12-18 měsících koupíte do telefonu novou baterku tak ji už obvykle nestačíte zničit, protože se telefon mezitím rozsype fyzicky tak, že ho nemá smysl opravovat. Když si kupuji telefon tak počítám s tím, že vydrží zhruba dva roky a podle toho vybírám i model poměrem cena/výkon. Telefon za 5.000,- s klidem za rok a půl zahodím, ale telefon za 15000,- budu chodit reklamovat a budu se vztekat a stejně ho vyhodím za dva roky.

Poté co jsem různě vlastnil asi osm různých telefonů čekám až vypoví službu N3210, která dostala na Vánoce novou baterku, abych si koupil konečně nějakou Motorolu, která v Čechách ani nemá servis protože to nepotřebuje. Možná to je můj pocit, ale proč nikdy v těchto diskusích o tom kdy kdo který telefon nesl do opravny a proč téměř úplně chybí Motorola? Měl jsem dvě a žádná nebyla nikdy v opravě, vyjma nových baterek a obě fungují. Hm, asi u Motoroly nad těmi telefony někdo přemýšlí víc než u konkurence.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mobi  |  11. 01. 2002 06:36

 Motorola je u nás v ČR diskriminovanou značkou. Hází se na ní i v roce 2002 NEPRÁVEM samá špína. Mnoho lidí neví, netuší, či nechce znát, co dnes telefony od této Americké společnosti dokážou. Jsou to povětšinu dost hloupí lidé, protože kritizují to, co neznají. A to včetně prodejců mobilů. Ti je diskriminují snad nejvíce. Škoda, já osobně také nemám naprosto žádné špatné zkušenosti s touto značkou...a že těch Motorol mám. Celá má rodina je Motorolí a ani jeden mobil nedělal a ani v současnosti nedělá žádné problémy. Ahoj a přeji hezký mobilní den všem!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Scream  |  11. 01. 2002 09:46

Myslím, že jste trochu nekritický. Některé řady Motorol jsou opravdu velmi spolehlivé (jiné méně), ale ve srovnání s jinými značkami bohužel až v posledních modelech přinášejí srovnatelnou ergonomii. Ani funkce, které jsou jinde běžné a pro používání mobilu důležité (funkční budík, vyzváněcí profily ...) v mnoha Motorolách nenajdete. Důvod diskriminace bych nehledal v hloupých lidech, ale u Motoroly.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bruce Willis  |  14. 01. 2002 14:12

Motoroly jsou bohužel většinou jen spolehlivé - až na poslední řady jsou ale velmi user non-friendly. Právě jejich poslední telefony si mě ale celkem získaly. Tak uvidíme, co vymyslí dál...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mr.Ales  |  10. 01. 2002 19:03

Není přece možné,aby byl alcatel hned za NOKIÍ na 2.místě...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fishie  |  10. 01. 2002 16:19

No tak přidám taky něco ze svého soudku.Kámoš, jenž vedle mě teď sedí měl Alcatel OT Easy.Už nemá. Protože se telefon pořád vypínal a tak tam dal novou baterku.S novou baterkou se telefon pořád vypínal tak ho sel vrátit, u Eurotelu mu dali prachy a jeho slova jsou:Alcatel již nikdy více!

Jeho bratranec si koupil OT 501 a taky splakal nad výdělkem.Po cca. 2 měsících odešel joystick a začla zlobit klávesnice.

Alcatel své telefony vyrábí snad z papíru.Přitom obecně v telekomunikacích není tak špatnou firmou,leč co se týče mobilních telefonů o kvalitě se nedá mluvit. Na druhou stranu máme doma bezdrát.telefon Alcatel a je takový masivní(spíš jak Ericsson), ovládání, dobíjení je v pohodě.Stejně tak kvalita zvuku je velmi dobrá. Telefonuji s ním tak 2-3 hodiny denně a ještě jsem žádný problém nenašel.

Z toho vyplývá že divize Alcatelu(nebo jak to maj rozdělený) na výrobu mobilních telefonů vypustila do světa spoustu šmejdů.Ale jinak ostatní výrobky Alcatelu jsou na průměrné úrovni.No tak mi taky tenhle článek přijde značně neobjektivní.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  10. 01. 2002 16:14

Když už chce Alcatel přesvědčit o své kvalitě, měl na té tiskovce uvést i údaje o procentu poruchovosti svých mobilů. Na to nepotřebuje platit zvláštní výzkumy, není tam žádné zkreslení. Stačí chtít ... 

Takhle nechává spoustu prostoru dohadům, které často v jeho prospěch nesvědčí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Filip Soukup  |  10. 01. 2002 11:50

Dobře, mám tu pro Vás opět nějaké fakta a nic než fakta:

1. nejporuchovější je SAGEM (z 43 prodanejch 39 reklamací) - jednalo se zejmana o 922 a 920 - znám případ, kterému měnily telefon 3x, pak si přišel pro peníze zpět, a koupil si další Sagem a začalo to nanovo.

2. poruchovost Alcatelů je nadprůměrná - staré neduální kousky jakžtakž, alc db už občas začaly zlobit /nepřihlašování do sítě, odešel repráček - že vrzala baterka apod ohled neberu.... atd/, řada 30x (301,302,303) - přinesla nový fenomén - ovládací hejblátko - a nastaly nové problémy - hejblátko se dá poměrně rychle zlikvidovat, takže ke starým známým problémům s nepřihlaš do sítě, shit repráčkem - se přidaly i problémy s hejblátkem a problémy  s nabíjením. 501 (701) už na první pohled vypadala slibně, bohužel k horší kvalitě repráčku se přidaly problémy s hejblátkem a problémy se SW. 511 už zatím vypadá lépe, nechci to zakřiknout.

3. Siemens - reklamací je méně než u Alcatelů - smutný prim hraje C35i, která občas zkolabuje - displej, několikrat i soft... - ale není to tak hrozné, řekl bych v mezích.

4. Ericsson - hodně telefonů - již od dob t10 - má problémy se softwarem - restart, zamrz atd. - v některých případech zlobí LCD

5. Nokia - prakticky všechny nové modely mají špatný soft - zjistí to většinou náročnější a vytíženější uživatelé, kterým se mobil seká, sám z ničeho nic restartuje atd. Některé 6210 měly pruhy přes LCD. Pro Nokii mluví ale ten fakt, že autorizované servisy jsou schopny sw přehrávat na počkání /alespoň některé/.

6. Sony (bavím se o j5, j6) - tento telefon ma hw problém, který pokud se projeví - tak se opraví při první záruční opravě a pak už se nevyskytl /zatím/. - takže docela překvapko

7. zapomněl jsem na něco? Motorola? Občas taky softík.. Snad už jsem na nic nezapomněl...

Filip Soukup - mobilhouse

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Marný  |  10. 01. 2002 12:15

Jsem zvědavý jak na tento příspěvek pan Lutonský zareaguje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  10. 01. 2002 12:24

Jsem hrozně rád, že se tady ten příspěvek objevil. Podobné informace mám mimochodem i od jiných prodejců. V tomto případě už lze nějak argumentovat, na rozdíl od individuálních případů "já mám se značkou XXX hrozné zkušenosti".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lajka  |  10. 01. 2002 12:29

Jak by na to mel reagovat? Ze se jeden maly prodejce sveril se svymi subjektivnimi zkusenostmi? Z toho se asi zadne vysledky delat nedaji. kolik celkem prodal telefonu? Kolik se mu vratilo na reklamaci jednotlivych modelu od jednotlivych znacek? Zadna fakta, jen subjektivni nazor. Ze je Sagem pruser, vi temer kazdy, i ten, kdo do mobilu vidi jen trochu. Ale vse ostatni je silne subjektivni.

Takova to informace ma jeste mensi vypovidaci hodnotu, nez vyzkum Alcatelu.

Lajka

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  10. 01. 2002 13:35

Lajka má dost pravdu, ALE! Nejsou sice přesná čísla, kolik čeho prodal, pro marketingový výzkum by to nemělo žádný význam, ALE sem zatím nečetl nic podobného od prodejce na internetu. Kdyby toto udělal každý, zadal nějaké ty údaje, mohli by se toho "neználci" aspoň trochu chytnout. Např. já jsem pořád mobila nechtěl, až jsem podlehl tydle vánoce, byli jsme dva poslední ve třídě (ale kvůli tomu sem si ho nepořizoval!!-jenom pro dokreslení) a koupil sem si Alcatela 501 za dost dobrou cenu. Když sem pak četl nějaké zkušenosti s Alcatelama, málem jsem ho chtěl prodat a koupit si drahou Nokii, kterou si na víkendy beru od otce. Co sem ale nevěděl jak je to s mobilama z dovozu, apod.
Pro člověka který chce mobil, tak se může max. dozvědět jak váží a jak vypadá, ale žádné přesnější údajů sezbírané např. od 1000 zákazníků o jejich zkušenostech s ovládáním a HLAVNĚ poruchovostí nebyli udělány. A ani mobilmania se toho vůbec nechytla! Což je velká škoda!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  10. 01. 2002 14:09

S tím bych úplně nesouhlasil - myslím, že v MobilHouse se prodá o dost víc mobilů než kolik lidí čte tyhle diskuse, zákazníci jsou celkem dobrý vzorek. Jestliže Alcatel uvádí cca 1000 respondentů výzkumu (kde každý něco plácl na někdy trochu tendenční dotaz), tak vzorek z několika tisíc prodaných mobilů bude NEZANEDBATELNĚ lépe vypovídající.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Filip Soukup  |  10. 01. 2002 20:46

Mé zkušenosti vycházejí z několika tisíc prodaných telefonů (např. jen komunikátorů nokia 9210 56x (na obranu Alcatelu - nesetkal jsem se s 9210, která by se nesekala... zatím.... Důležitá poznámka pro majitele tohoto komunikátoru: Když byl tento model slavnostně uveden na trh, na prezentaci Nokie jsem se dozvěděl zajímavou informaci - je nutné vymazávat často seznamy příchozích a odchozích hovorů, protože tyto seznamy zaujímají podstatnou část paměti, a nevymazáváním dochází ke zpomalení, hláškám, že je nedostatek paměti atd - z praktické zkušenosti musím říct, že je to obzvlášť důležité!!!, 6210 263x........... takže se dá říct, že jsou to opravdu fakta. Když prodáte v prosinci např. mraky 303 v goučku, nějací zákazníci si je nechají až pod stromeček a 25!. volají, že se jim mobil po vybalení nepodařilo vůbec nastartovat (tento rok to byly s 303 3 případy, žádný jiný telefon takovéhle problémy hned při 1. použitím neměl. Někdo tady v diskuzi pomlouvá 3310, ale ač se jich prodalo dost, tak nepozoruji nějaké časté reklamace, ani nejsou telefonáty atd Kde že je autorizovaný servis apod. Opět upozorňuji, že všechny nové nokie mají sw problémy, s každým novým sw se zlepšuje, pro majitele telefonů určených pro český trh není problém si v servisu na přehrání sw 20 min. počkat. Nejvíce křičí Ti, kteří mají telefon dovezený a v servisu je s ním vyhoděj.

Pro všechny, kteří si myslí, že určitá značka mobilního telefonu či model je bezporuchový - ať navštíví autorizované servisní středisko. Příkladem pro Alcatel je EBM na Žižkově, když tam přijdete, tak na příjmu 3 pracovníci, fronta někdy až ven. Je pravda, že tam neopravují jen Alcatel, ale podle toho, co návštěvníci drží v ruce, Alcatel převažuje. A servisní technici by vám mohli o kvalitě použitých plastů počínaje a SW konče vyprávět.

Filip Soukup - mobilhouse

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dejvidek  |  10. 01. 2002 13:25

"Dobře, mám tu pro Vás opět nějaké fakta a nic než fakta" Trochu jste zapoměl dodat, z kolika telefonů to sou fakta, řekl bych že to nevypovídá absolutně o ničem co by čtenářům pomohlo. Maximálně z toho vyplývá, aby si nikdo v mobilhouse nekupoval Sagemy a Alcately. Co já můžu říci, tak z řádů tisíců prodaných mobilů je nejhorší momentálně 33xx , následuje Siemens SL45, ta paměťová karta je fakt úděl  U C35i byl problém u prvních verzí s fw, kterej si moc nerozuměl s baterkou. Novej fw to vyřešil od té doby pohoda. U 501 a 701 nemůžu posoudit, lidi je nekupujou. Co se týče Eriků, katastrofa první verze T39, horší fw sem v životě neviděl, to bylo ještě horší než první 6210 a 7110  6210 a 8310 sou s novym softem (5.27 a 4.04) sou v pohodě i když ta odezva by mohla bejt u obou ještě lepší a rychlejší Sony J5/J7 se jeví taky v pořádku, byl jedinej problém s J5, že se po půl roce sám od sebe začal vypínat, závadu odstanil servis Sony (kdo zná servis Siemensu, asi by se divil )  a už to běží tak jak má  Tohle taky nevypovídá o ničem, sice sou to fakta, ale záleží na tom jaký máte štěstí při koupi. Takže hodně štěstí  dejv

 

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Miloslav Ponkrác  |  10. 01. 2002 15:10

Díky. Trochu se mi nelíbí, že všichni, kdo sem dají něco z praktických zkušeností, tak to prý nevypovídá o ničem. Naopak!

Řeknu to trochu z jiného ranku. Jsem programátor - analytik a za jedny z nejcennějších informací počítám jsou informace o vadách různých produktů, vývojových nástrojů, apod.. Nevěřil byste, kolik produktů, třeba i velkých renomovaných firem má perfektní recenze na svůj software, časopisy stypu CHIP tento SW na mnoha stránkách chválí jako nejlepší, a přitom si s ním 95% lidí užije hrozné neštěstí.

V mobilech bude situace podobná. Recenze prostě nedokáže podchytit všechno, za 14 dní používání třeba na mnoho věcí nepřijdete. Nehledě na to, že leckteré testování je spíše laboratorní záležitostí. A to nemluvím o tom, že vydavatel v podstatě nemůže příliš kritizovat, protože je závislý na inzerci, atd..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  10. 01. 2002 15:23

Je tady jediný problém: nejvíc řve ten, kdo je nespokojený.

Jestliže osm lidí do diskuse napíše, že jejich telefon je k ničemu, a dva se ozvou, že s ním nemají žádné potíže, neznamená to, že osmdesát procent přístrojů se pokazí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Miloslav Ponkrác  |  10. 01. 2002 15:50

Ano, to s tou nespokojeností je to pravda. Ale dá se říci, že o trochu výše jsou třeba i fakta prodejců někde i čísly o poměru závad. Sem tam.

Lidé uvádějí i jaké druhy závad na telefonu jsou, apod.. A ono se to dost shoduje s tím, co vidím v okolí. Takže co s tím?

Elektronika dnes obecně trpí "odfláknutostí" a to je důvod, proč spousta lidí nechce investovat vysoké částky, respektive jakékoli částky vyšší, než je nutné. To není trend jen v mobilech, ale celkově v elektronice. Znalí lidé často kupují spíše léta staré výrobky, kterou majitel málo používal, než dnešní výrobky. Proč? Protože ten někokanásobně svou životností přežije dnešní výrobek.

Přiznejme si, že většina lidí chce z mobilu telefonovat a posílat SMS. Dále je potřebný budík, a to je tak všechno. Jistě se toho dá používat více, ale 99% lidí to nepotřebuje, nebo s tím neumí zacházet.

Ale informace typu, jaká je poruchovost, na co si má člověk dát pozor, apod.. je velmi důležitá pro normálního člověka. Obecně důležitější, než řada technických vymožeností. Každý mobil může zazlobit, ale u některých je ta zlobivost dost vysoká. A pak také záleží na jednání s firmou. Například u Sagemů to došlo tak daleko, že se postižení začali spojovat a hnali to výše.

Osobně by mnoho lidí uvítali v MobilManii podobnou rubriku. Například na MobilServeru se podobné informace dají najít, a už jsem mnohokrát nacházel pro své okolí rady. Mnohdy velmi dobré, co udělat s konkrétním typem mobilu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr K.  |  13. 01. 2002 20:21

Jo jo, naprostý souhlas se vším. A pokud se jedná o ten odstavec že "elektronika dnes obecně trpí odfláknutostí", tak to mohu jenom potvrdit z vlastní zkušenosti při opravách televizorů, videí a podobné elektroniky. Nejsou to sice telefony ale tam to bude počítám stejné.

Takže můj názor na příspěvky které jsou v této diskusi uvedeny od některých prodejců MT je takový, že je velmi vítám a pokud bych se rozhodoval který nový telefon si koupit a kterému se naopak vyvarovat tak tyto příspěvky z praxe mají pro mne rozhodně větší vypovídací hodnotu než například průzkum Alcatelu či jiného výrobce.

Hezký den

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Liborek  |  10. 01. 2002 16:42

S tím plně souhlasím. Mám něco přes rok "Alíka" 302 a nemám potřebu vyřvávat, při čtení diskusí, že su spokojený... až do teď

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Horn  |  10. 01. 2002 17:07

Přidávám se. Mám Alcatel 501 a po upgradu softu na verzi 124 je to naprosto v pohodě. V novým softu je navíc taky spousta novejch věcí (editor melodií, samostatně v menu budík, hry,...) a to se nestává příliš často...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mijda  |  11. 01. 2002 10:01

Tak z vlastni zkusenosti se pridam do rady nekricicich, Mela jsem 301, po dobrych zkusenostech mam ted 501 FW124, muj stary telefon jsem venovala priteli, stale jeste nic nevrze, baterka v pohode, joystik nevycvachtany a to pri pomerne castem pouzivani, kamaradka mela nejakeho starecka, co jeste ani neni dualni (ted uz z nej uspesne telefonuje jeji babicka) a po nejakych tech skoro trech letech porad v pohode bez jedine zavady (az na ulomenou antenu po padu ze tri metru na beton, ale porad ma lepsi signal v danem miste nez N3310) a ted si ke sve plne spokojenost koupila 302 ve Twistu a nemuze si ho vynachvalit. A dalsi kamaradka ma wapoveho snehulaka a taky beha bez jedineho zavahani vic jak rok. Takze pokud budu casem uvazovat o novejsim telefonu, tak prvni budu koukat, jestli to co chci vyrabi Alcatel a pak teprv kdyztak nejaka jina znacka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bruce Willis  |  14. 01. 2002 14:06

Někde jsem o tom cosi četl. Jeden nespokojený vydá podle různých zdrojů "hluku" za 7 až 13 spokojených.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Miloslav Ponkrác  |  14. 01. 2002 16:38


Souhlasím, že je to pravda. Ale na druhé straně to neznamená, že všichni nespokojení uživatelé si stěžují jen z podstaty.

A taky je pravda, že když máte v ruce mobil, který vám svou špatnou funkčnost předvádí kdykoli ho použijete, to může být dost zdrcující pro většinu lidí.

Ze stížností také vidíte určité procentuální rozložení stížností na určité značky, či spíše typy telefonu. A je to určitě dobrá informace.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dan Frýda  |  13. 01. 2002 00:24

Mnooo......beru Váš příspěvek jako něco, co má pro mne alespoň nějaký, subjektivitou snad neovlivněný  informační význam. Problémem těchto diskuzí je, že téměř vždy sklouzávají ke chvále "vlastního koně" a popliváním těch ostatních .

Ale i u Vašeho elaborátu se výsledky mnohdy liší od zkušeností zdejších servismanů. Patrně se taky projevuje určitá "servisní únava" u některých značek, kterých se prodává velké množství a tudíž pravděpodobnost, že se jich i více vrátí k opravě je zřetelně vyšší.

Ale např. k bodu 2 : poruchovost je opravdu větší, ale ne v poruchách, které uvádíte. Největší podíl na reklamacích zde měla výrobní vada základních desek 30x -kové řady. Snad se mělo jednat o jejich hlubší proletování a pak následným používaním a tepelnou námahou dochází po cca 3 - 12 měs. k přerušení některého spoje =  mrtvola. Vada se řeší úplnou výměnou základní desky, ale protože jich byl v republice dlouhou dobu nedostatek, tak v případě záruky i výměnou celého přístroje. Nicméně nynější přístroje by měly být v pořádku a poruchovost je naprosto průměrná a plně srovnatelná s ostatnímí značkami.

Pokud jde o 501 alias 701 ky , jsou zkušenosti velmi dobré a  při dlouhodobém i častém používání  nadprůměrné (bohužel teď musím i já přiznat "svého koně"  : 501-ka). Problém s reproduktorem je občas zaviněn kovovými nečistotami, ale i bohužel častým používáním hlasitého příposlechu a jeho kvalita opravdu není nejlepší.  Problémy s SW bych sem moc nepletl - problémový SW obsahovaly opravdu pouze první kusy. Všechny ostatní od verze 123 byly O.K. a SW 124 dokonce o dost zvýšil užitné vlastnosti telefonu.

Jinak nelze než souhlasit s typickou nepříjemnou vlastností snad všech Alcatelů a to jsou občasné samovolné restarty (jak to tak bývá, v tu nejnevhodnější dobu  ). Ale na druhou stranu na tom některé Ericssony a různě SW nedotažené Nokie byly ještě hůř - typické "zamznutí" by jim mohl závidět i Bill Gates . S tím souvisí nehorázný šlendrián Nokie - nové modely mají vždy chybový a nedotažený SW !!! Tyto chyby se daří Nokii s novým SW odstranit leckdy až po roce !!! Tak že "přehrání SW na počkání" je sic hezká věc, ale to se musíte k němu leckdy i rok protrápit . Ale HW  no problem, robustní a trvanlivý - s připomínkou, že všechny typy Nokií jsou vždy v poměru k užitné hodnotě předraženy a využívají image a dominantního postavení značky na trhu.

Ostatní více, či méně souhlasí a rozdíly nejsou podstatné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr K.  |  15. 01. 2002 18:45

Dobrý den, měl bych prosím dotaz který je asi trochu mimo tuhle diskusi.

Mám problém s jednou SIM Partner kartou Paegasu, po 15 měsících používání vypověděla službu, občas se podařilo vyvolat pouze tel.seznam ale jinak byla naprosto hluchá, telefon se nechtěl přihlásit do sítě a pod. V prodejně Paegasu konstatovali SW chybu a kartu zdarma vyměnili za novou.To bylo koncem listopadu a nyní po necelých dvou měsících nastala úplně stejná závada, takže dnes nám tuto kartu v Paegasu opět zdarma vyměnili.

No a tak můj dotaz zní : není možné že by SIM kartu ničil telefon, že nějaká vada v telefonu by mohla kartu vždy časem poškodit ? Nevím, ale to mě jen tak napadlo, jestli se s takovou závadou telefonu už někdo setkal. Telefon je NOKIA 3210 zakoupená před rokem a karta je v něm vložena trvale, myslím tím že nikdo tu kartu nikam pořád nepřehazuje takže nějaké mechanické poškození vylučuji. Jinak ale karta v telefonu nezahálí, je využívána dost intenzivně jak na SMS tak i na volání.

Děkuji Filipovi a komukoliv dalšímu za odpověd, hezký den přeje Petr.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Miloslav Ponkrác  |  10. 01. 2002 11:23

Myslím si, že velkým problémem mobilů je právě ta "neodhadnutelnost" v poruchovosti. Mobil přeci jen není za pakatel a člověk nemá jistotu, jak dlouho mu bude mobil pracovat. Poté jde také o krádeže. To vše nahrává tomu, že člověk koupí raději něco levného. A jak to tak poslouchám, se značkou mobilu to taky nevyhrajete, protože každý výrobce má někde máslo na hlavě.

Mám pocit, že jde spíš asi o štěstí. Osobně by mě zajímalo, jaká značka mobilu je trochu spolehlivá. Osobně prakticky pochybuji téměř o všech značkách. Snad jediná značka mobilu, která lidem v mém okolí jakž takž spolehlivě pracuje jsou Nokie. A také Motoroly. Nevím proč to tak je, ale asi do ní časem taky půjdu, i když jsem Nokii nikdy nechtěl a moc se mi nelíbí.

Pravda je, že jsem viděl jediný Alcatel, a ten se dal těžko ovládat, protože tam jakési hejblo na straně nefungovalo, i když mělo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Blanka  |  10. 01. 2002 12:17

Dobrá otázka, jaký mobil? Tak abych s tím trošku zamíchala. Já vlastním Alcatel OTE a manžel Nokii 6150.  Oba jsme je kupovali zhruba před rokem a půl. Můj telefon funguje bez problémů a manželova Nokie je mrtvá. Prostě se sama vypla a už se jí v žádné opravně nepodařilo nahodit.

Přeji všem šťastný výběr té správné značky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
J.Urban  |  10. 01. 2002 11:15

Tak se Alkatelu povedl perfektní reklamní tah.A kde jsou koláče (neopisuju z TV,ale hodně mi to připomíná jistý pořad) o spolehlivosti a třeba i srovnání s jinými značkami.Toto čtení je asi zajímavé pro uživatele Alkatelu ale ostaním to nic neřekne.Vlastně ano.Mne to utvrdilo v tom,že jsem si vybral dobrou značku. Ahoj .A doufám,že nebudu rozcupován kvuli podujatosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peter  |  10. 01. 2002 11:10

Myslim ze 2. pozicia Alcatelu co do jeho podielu na trhu, je jednoznacne ovplyvnena cenou. U nas na Slovensku sa tiez teraz napriklad u Eurotelu dari Siemensu C35i a u Globtelu Alcatelu 30x, pretoze za danu cenu je to najviac "muziky". Co sa spolahlivosti tyka, neviem ako vy, ale ja myslim, ze vsetky sucasne mobilne telefony su sunty a casy ked telefon vydrzal 4 - 5 rokov su uz davno prec. V zaujme vyrobcov je predat co najviac pristrojov. Kvalita je druhorada. Mam S35i, zatial funguje (haha dokedy?..)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Balů  |  10. 01. 2002 11:05

Pročetl jsem článek i pčíspěvky a rád bych přidal i své vlastní zkušenosti.

V září 1999 jsem koupil ve Twist sadě MT Alcatel One Touch Club. Mé první zkušenosti nebyly nejhorší. Citlivost přístroje na signál naprosto špičková a při vytažené anténce jsem se dovolal, když už ostatní značky jen tiše mlčely. Jenže cca po roce začaly první potíže. Nic vážného, ale čas od času se stalo, a to především během psaní SMS, že se telefon bez jakéhokoliv varování vyresetoval. Jen to občas zkomplikovalo psaní SMS a jinak nic. Horší bylo, když jsem zjistil ( náhodou - čekal jsem důležitý hovor ), že se telefon občas vyresetuje a napíše "SIM necitel." ( Pro ty, kdož potřebují překlad to znamená, že nemůže číst SIM kartu. ) Stačilo telefon vypnout a zapnout a bylo vše v pohodě. Vzhledem k tomu, že mě pak přístroj několikrát takto vypekl a já dostal "za uši", že nechávám mobila vypnutého, koupil jsem přístroj jiný, ale už ne Alcatel. Mezitím totiž začal zlobit Alcatel One Touch Easy mojí mámě. Zatím jsme jiný přístroj nekupovali, protože "jen" nefunguje pár sloupců v maticích displeje, ale už je také rozhodnuto o zakoupení jiného přístroje. Samozřejmě už ne Alcatelu. Kamarád měl Alcatel One Touch Club o něco dříve než já a měl s ním nakonec takové problémy, že jednoho krásného zimního dne z něj vyndal SIMku a telefon hodil do rozpálených kamen. Poslední z Alcatelů měl můj kolega. Byl to Alcatel One Touch Easy db. Přístroj nevypadal špatně a po výměně sluchátka se s ním i dalo i telefonovat, jenže citlivost toho přístroje na signál je naprosto katastrofální. Už jej také zahodil a koupil jiný než Alcatel.

S pozdravem

Balů

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Horn  |  10. 01. 2002 16:57

Problé s displejem u Alcatelu OT Easy jde řešit naprosto jednoduše. Chce to jen trochu odvahy a trochu technického talentu. Problém je totiž pravděpodobně v tom, že se odlepuje kabel, který je přilepen k displeji a displej tím přestane být po sloupcích nebo řadách čitelný. Pokud je tento displej již nečitelný zkuste provést rozborku telefonu a inkriminovaný vodič přejet několikrát poměrně silně přes papír šrobovákem. Pokud se to napoprvé nepovede úplně a některé segmenty displeje stále nefungují rozeberte telefon znovu a postup opakujte. Já sám jsem se s touto závadou setkal a povedlo se ji odstranit cca na druhý pokus. Je potřeba dát si jen pozor, abyste vodič nepřeručili či jinak telefon nepoškodili. Vaše skušenosti a výsledky této metody mi můžete poslat na petrhorn@post.cz Jestli ten telefon ale nechcete, tak ho rozhodně nevyhazujte ale dejte mi ho třeba na náhradní díly........

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dejvidek  |  10. 01. 2002 10:01

Abych pravdu řekl, ten průzkum mi připadá spíč pro Alcatel, o objektivitě bych silně polemizoval. Řekl bych, že o mnoho známější značky sou Siemens a i Ericsson, Nokii necháme stranou, tý drobet slávy nechali. Co se týče poruchovosti, nejhorší telefony sou momentálně Nokie 33xx, u Alcatelu 3xx zatím nejsou velký problémy, o 501, 511 a  701 lidi absolutně nic neví, ví že je jen Alcatel 3xx ...ale jinak Alcatel kupojou jen kvůli ceně. To že se v průzkumu objevují ještě starší řady db mě taky překvapuje i když podobnej šok sem měl tuším 23.12.2001 v jednom hypermarketu, kde měly mobily taky, takový vytrýnka, tak sem si řekl že se juknu jakou maj nabídku = šok! Alcatel one touch Max, Easy.... Siemens S6 a podobný!!!  Nevěřim se vlastním očím!!! Nejnovější mobil byla asi 3310 a Alcatel 303 a SC35... takže se nedivim.... v těhle hrůznejch marketech se prodává všelicos....  dejv

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ales  |  10. 01. 2002 09:57

Ani se nedivim, ze Ceska Republika vede v prodejnosti Alcatelu. Totiz jinde ve svete si lide kupuji mobily, ktere se jim libi, a ne jen ty, na ktere maji .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
imhotep  |  10. 01. 2002 09:15

dobra recese doufam, ze je to prave tak mysleno ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Architekt  |  10. 01. 2002 09:04

Jedními slovy: Hardware Alcatelu je na slabé technické ůrovni. (Platí pro OTC Easy, OTC Wiew db a starší modely). Poruchovost těchto modelů je nadlimitní a OT30x se taky dostává do předních řad poruchovosti. Alcately jsou bezporuchivé cca rok, max. dva. Pak se něco děje. Praskne sama od sebe anténa, nedobíjí, hlásí vložte SIM, vypíná se a poblikává LCD, nelze zapnout atd...atd...jak tady Petr uvedl. V mé rodině byli 3 Alcately. Dnes jsou všichni tři mrtví. Prostě jen tak po roce sami od sebe odešli. Alcate? Ne, já určitě nikdy. A co mám já za mobil? Alcatel to není.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Marný  |  10. 01. 2002 08:30

Z článku je jasně vidět, že si průzkum neobjednal nezávislý auditor ale komerční firma Alcatel. Ve "zkreslených" grafech respektuje vedoucí úlohu Nokie. Pokud z "průzkumu" vyplynuly nejaké nepříznivé dílčí výsledky (pro Alcatel), ty samozřejmě nikdy zveřejněny nebudou. Jde čistě jen o jakousi formu reklamy a gumování soudného rozumu nás spotřebitelů. S výrobky této firmy nemám ty nejlepší zkušenosti. Ptal jsem se proto na názor několika prodejců ke značce Alcatel, protože řada 5XX se mi zamlouvala. Jejich reakce byla jednoznačná - "nikdy to nekupuj ".  Nejporuchovější telefony jsou SAGEMy, (Philipsy se snad už ani vevyrábí ), pak následují Alcately a Siemensy. Doporučuji všem potencionálním kupujícím, aby se řídili zdravým selským rozumem a informace čerpali z dostupných zdrojů, jako jsou stránky mobilmania.cz.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  10. 01. 2002 08:50

Když píšete o zkresleném průzkumu a grafech, znamená to, že zadavatel s výsledky manipuloval - tu přidal, tu ubral. Máte pro toto odvážné tvrzení nějaké důkazy?

Něco jiného je, že Alcatel z celé analýzy trhu samozřejmě vybírá převážně grafy, ze kterých vychází dobře. To několikrát také v článku uvádím. Přesto jsou ale výsledky natolik zajímavé, že bych to v tomto případě tolik neřešil.

Jde o výsledky průzkumu mezi reprezentativním počtem respondentů, kteří z různých hledisek odpovídají české populaci. Odsoudit takový průzkum jen kvůli tomu, že máte jiné zkušenosti, není správné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
imhotep  |  10. 01. 2002 09:27

pane lutonsky, jeste nam budete tvrdit, ze public relation je pravda, jenom pravda a nic nez pravda ... myslim, ze ankety, clanky a diskuse na vasem a koneckoncu i konkurencnim serveru vidi alcately v trochu jinem svetle ...

jiste, ze alcatel mohl sikovne vybrat cilovou skupinu a pak vysledky opravdu mohly vypadat podobne - ale uprimne, alcatel takrka pokazde na 2. miste? jejich lowendy opravdu boduji a jsou rozsirene, autor je ovsem sam prekvapen vysledky nadupanejsich modelu a nakonec je znamo, ze alcatel patri(l) spise mezi ty vice problemove a poruchove pristroje ...

a nezkousejte to na ctenare s dukazy a podobnymi populistickymi obraty, existuje neco jako selsky rozum, sirsi povedomi, vseobecne znama fakta apod - navic od novinare takova hlaska zrovna sedi ...

nakonec, proc neni spravne odsoudit takovy pruzkum na zaklade vlastnich odlisnych zkusenosti? proc je spravne naopak zverejnit takovy pruzkum na zaklade odlisnych zkusenosti? navic ta zkusenost treba vychazi z anket a clanku publikovanych na vasem serveru tzn na zaklade vami poskytnuych a publikovanych informaci ... huste co? zustante u psani o mibil-itach a neslovickarte

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  10. 01. 2002 10:00

Nezlobte se, ale vašemu příspěvku moc nerozumím. Zkuste používat velká písmena na začátku vět, interpunkční znaménka na správných místech apod. - potom by to mohlo být jasnější.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
imhotep  |  10. 01. 2002 10:13

Omlouvam se za ignoraci spravne interpunkce a ceske gramatiky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
VK  |  11. 01. 2002 14:30

Tomu říkám argument

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonym  |  10. 01. 2002 11:37

Dobry den,

obvykle na diskuze nereaguji, ale tato mi neda.... O vyzkumu trhu neco vim. Nechci v zadnem pripade napadat vysledky Alcatelu ve vyzkumu provedeneho agenturou IBRS. Je dost mozne, ze jejich umisteni odpovida skutecnosti. (Sam mam s telefony Alcatel ty nejlepsi zkusenosti). Presto je tu dle meho nazoru duvod k pochybnostem, a to hlavne proto, ze jej provedla agentura IBRS. Jejich vyzkumy jsou nezridka pravadene prinejmensim podivne. Agentura ani neni clenem sdruzeni Simar, ktere sdruzuje vyznamne vyzkumne agentury. Casto slibuje klientum vyzkumy, ktere jsou legalni a etickou metodou nesplnitelne!!! A to za naprosto nesmyslnou cenu. Jejich dotazniky se po desitkach vyplnuji za uplatu. Klienti, kteri jejich sluzeb vyuzivaji se potom o sobe malokdy dozvi pravdive informace..... 

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Marný  |  10. 01. 2002 12:08

S Vašemi výhradami nesouhlasím. Samozřejmě, že důkazy o zkreslování průzkumu nemám a pokud jste po přečtení mého názoru byl přesvědčen o opaku, tak se omlouvám. Z Vašeho textu zase nevyplývá, že byste  Vy měl důkazy o pravdivosti a korektnosti průzkumu, zvláště, když nemáte v ruce celé výsledky.

S tímto výzkumem by firma Alcatel měla pracovat pouze interně a ne je prezentovat jako úspěch své firmy. Nejsem sociolog a i když jsem se na výzkumech veřejného mínění jako tazatel podílel, nepokládám se za odborníka. S neúplnými výsledky výzkumu lze ale velice dobře manipulovat. Pokud výzkum neprovádí NEZÁVISLÁ AGENTURA, tak výzkum je snůška blábolů. Společnost IBRS neznám a ani její renomé nemohu posoudit. Jako laik jsem přesvědčen, že když zadám výzkum firmy XY souto společností IBRS, prezentovaný výsledek bude vždy pozitivní a výrobky firmy XY budou mezi nejlepšími, i když mezi odbornou a laickou veřejností bude názor poněkud jiný.  Moje podezření posiluje Vaše věty: "Jelikož však výsledky byly prezentovány na tiskové konferenci, je zřejmé, že Alcatel vybral takové údaje, ze kterých vychází poměrně dobře. Nedostali jsme zkrátka k dispozici celý, odhaduji asi tři centimetry tlustý fascikl s kompletní analýzou."

Tento výzkum beru jako nepovedený marketingový tah firmy ALCATEL, jejímž účelem je zakrýt nedostatky jejích výrobků. To neznamená, že ji odsuzuji šmahem jako takovou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  10. 01. 2002 12:22

Myslím, že si už rozumíme. O tom, že jde o marketing ke zlepšení image značky, není sporu. Proto jsme taky váhali, jak - a taky jestli vůbec - to podat. Z naší pozice bychom ale asi neměli kategoricky hodnotit, jestli jsou výsledky průzkumu zkreslené - upravené.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Viktor  |  10. 01. 2002 13:51

Nerad to píšu, ale na stránkách váší nejmenované konkurence s kratší www adresou jsou ještě jedny údaje. Týkají loňských dodávek ze skladů dovozců a čísla vypadají poněkud jinak. Odvolávka na prodeje v roce 2000 také hovoří o něčem jiném než o druhém místě Alcatelu...

Takže otázka zní, z jaké skupiny bylo oněch 1 002 respondentů, kde, kdy a za jakých okolností průzkum probíhal, atd. Určitě jsou v onom třícentrimetrovém fasciklu, o tom nepochybuji. Alechápu Alcatel, že tato data si úzkostlivě drží...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  10. 01. 2002 14:38

O těchto číslech vím, však na ně také z našeho článku vede odkaz. Trochu se ale zdráhám jim věřit.

Údaje o respondentech máme k dispozici v pětadvacetistránkovém výtahu ze studie. Do článku jsem nedával všechny výsledky, které Alcatel pustil, vybíral jsem nejzajímavější věci. Chtěl jsem vystavit celý tento dokument, ale Alcatelu to nepovolil.

Myslím, že ale nebude vadit, když bez komentáře zveřejním jeho část, která definuje skupinu, na které byl proveden průzkum. Najdete ho na této adrese (je to HTML export z PowerPointu, takže to možná nepřečte každý prohlížeč).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Marný  |  10. 01. 2002 15:27

Mám asi pane Lutonský smůlu. Přestože mám nainstalovaný prohlížeč MS IE 5.5 a PowerPoint 97, zobrazí se mi na Váš odkaz toto:
Protože jsme kompletně změnili strukturu MobilManie, je možné, že jste nenašli stránku, kterou máte uloženu ve svých oblíbených položkách, případně vás sem odkázal nějaký fulltextový webový vyhledávač. Použijte prosím naše vyhledávání nebo si zobrazte titulní stránku MobilManie, kde se najdete o tomto webu více informací.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  10. 01. 2002 15:33

Ten odkaz vyšel nějak divně: klikněte přímo na www.mobilmania.cz/files/soubory/vzorek.htm. To by už mělo fungovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Marný  |  10. 01. 2002 08:28

Z článku je jasně vidět, že si průzkum neobjednal nezávislý auditor ale komerční firma Alcatel. Ve "zkreslených" grafech respektuje vedoucí úlohu Nokie. Pokud z "průzkumu" vyplynuly nejaké nepříznivé dílčí výsledky (pro Alcatel), ty samozřejmě nikdy zveřejněny nebudou. Jde čistě jen o jakousi formu reklamy a gumování soudného rozumu nás spotřebitelů. S výrobky této firmy nemám ty nejlepší zkušenosti. Ptal jsem se proto na názor několika prodejců ke značce Alcatel, protože řada 5XX se mi zamlouvala. Jejich reakce byla jednoznačná - "nikdy to nekupuj ".  Nejporuchovější telefony jsou SAGEMy, (Philipsy se snad už ani vevyrábí ), pak následují Alcately a Siemensy. Doporučuji všem potencionálním kupujícím, aby se řídili zdravým selským rozumem a informace čerpali z dostupných zdrojů, jako jsou stránky mobilmania.cz.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fox  |  12. 01. 2002 19:01

...Nejporuchovější telefony jsou SAGEMy, (Philipsy se snad už ani vevyrábí ), pak následují Alcately a Siemensy...

Jelikož dělám taky do telefonů tak bych to upřesnil. Se Sagemy souhlasím. Philipsy neprodávám takže nemůžu posoudit, Alcately jsou opravdu na předních místech. Dřív tomu tak nebylo ale s příchodem řady 300 se jim to povedlo. Co se týká dalších tak bych určitě zařadil Nokiu 33x0, 6210. Siemensy jsou dle mého názoru až poslední v řadě. Ericssonů se aspoň u mě moc neprodává takže reklamace téměř žádné.

Co se týká alkáčů 300 tak kvalita HW je opravdu mizerná,  a co se týká Nokie 3310 a jejího "nového" softwaru, to je škoda mluvit. Myslel jsem si že nokia u nových modelů nemá vychytaný software ale že to dokáže i u modelu který je na trhu dost dlouho mě nenapadlo. Kdo chce českou T9, nechť obětuje GSM Banking protože ten je s touhle sw verzí nepoužitelný.Lidově řečeno 3310ku NEBRAT, AOT 3xx NEBRAT, zbytek se dá strávit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sleepy  |  30. 03. 2002 12:25

Philipsy se nevyrabej? Nejses padlej na hlavu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  10. 01. 2002 06:37

Hahaha, tak co já znám lidi s Alcatelem tak: Jednomu odešel po roce One touch Wiew db, dvěma nejde zapnout Easy, dalším lidem odcházejí hromadně baterie jako po másle, dalším chrchlají reproduktory, že nejde skoro nic slyšet a mohl bych pokračovat. Výše zmiňovaní mí kamarádi a okolí mi sdělilo že: Alcatel již nikdy. A dobře dělají. Zato ostatní kámoši používají Siemensy a Motoroly, Ericssony a jiné...jsou naprosto spokojeni. Sám bych si Alcatel nikdy nekoupil právě k vůli mým zkušenostem s mými kamarády. (Všechny ty nefunkční Alcately jsem mněl osobně v ruce a zkoušel jsem je-mněli pravdu). Ahoj!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
L  |  10. 01. 2002 11:03

Já má zkušenost jinou. Již v roce 98 jsem si koupil Alcatel OT Easy v Go sadě, bez jediné závady se u nás v rodině používal téměř 3 roky, poté jsme ho prodali. Pak jsme měli 2 Alcately OT Club db ) od prosince 2000, jeden je doteď bez problému, druhý byl v opravně, protože ho tchán nosil do dílny a měl reproduktor plný ocelových pilin, od půlky roku 2001 používá bez jediného problému Alcatel 302 nebo 303, nevím přesně.

Měli jsme ale třeba Bosch 909 Dual S (nabídka GE CB) jeden Paegas po třetí reklamaci během půl roku vyměnil za Simens C35, který po třech měsících putoval taky do servisu, druhý Bosch byl v servisu dvakrát, jednou nefungoval reproduktor, podruhé se samovolně vypínal, což tu a tam dělá pořád.

Jinak jsme měli v rodině Ericksson GA 628, SH888, Nokii 3110, 3310, 6210, Sony CMD J5, Alcatel 501, tyto všechny bez jediné poruchy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mobi  |  10. 01. 2002 11:26

 Hmm, já mám Motoroly a jsem na vísost spokojen.  Žádný upgrade softwaru  nikdy nebyl zapotřebí, žádné problémy se signálem  a velmi, opravdu velmi čistý zvuk bez šumu a bez nějakého ovlivňování frekvenčního spektra.  Kolega má Alcatel OT Wiew db Wap a samé problémy. Hlásí vložte SIM, vypíná se a kvalita zvuku? Katastrofa. Nepomohlo ani vyčištění repráčku,  no jsou to děsný telefony, protože koho znám a mněl Alcatel, ten si mi vždycky postěžoval. Dle mého okolí nejsou Alcately dobré telefony. Sám mám nezávislý názor a ten je: telefon jako telefon. Ale musí být stabilní, mít čistý zvuk a dobrý příjem. Hezký den, Mobi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
paolo  |  10. 01. 2002 15:31

Stastna to familie!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sw.Lubomír  |  10. 01. 2002 19:42

Máme v rodině již téměř rok  2kusy (jeden již 14tý měsíc) a fungují. Tak mě napadá co je to za kamárády.

A odpověd -at si koupí dřevěný. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mobilomaniak  |  11. 01. 2002 11:45

Absolutní souhlas, můžu doložit mýma zkušenostma z prodejny. Udělali jsme si jen tak pro zajímavost statistiku telefonů které nám lidé nejvíc reklamují. (je to přibližně z 06/2001). Tak první trojka byla:

1. Alcatel db

2.Ericsson A1018

3.Alcatel 301/302/303

ostatní modely až s hóóódně velkým odstupem.

Proto mé 2 leté zkušenosti na prodejně se značkou Alcatel bych charekterizoval takto: NIKDY!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
premas  |  11. 01. 2002 13:48

Souhlas - po zkusenostech se starsimi  Alcatelem OTC a Alcatelem DB (samovolne vypinani behem hovoru apod.) bych se pridal k tem nekolika malo procentum co by svym znamym tuhle znacku nedoporucili

Nevim jak jsou na tom nove rady napr. 511, ale ja osobne bych si alkace uz nekoupil.

 

 

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DuchPrduch  |  12. 01. 2002 09:28

Mimochodem, VIEW se píše s jednoduchým V, jak to anglické slovo (pohled), tak název telefonu...

Ale to jen tak na okraj

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Filip Soukup  |  10. 01. 2002 00:20

Myslím, že by bylo opravdu zajímavé mít v ruce celý výzkum. Podle mých zkušeností poslední dobou přibývá nespokojených zákazníků Alcatelu, servisy jsou přeplněné reklamacema a opravama...

Dříve se Alcatel chlubil, že má nejmenší počet reklamací ze všech výrobců. Teď už se tím nechlubí. Může za to bohužel řada 30x. Tento telefon je za tu cenu dobrý, ale bohužel hodně poruchový. Znám několik lidí, co už mají z reklamací asi 3. mobil a stále se jim likviduje ovládací hejblátko atd. Ani kvalita reproduktoru není nic světaborného. Značné zlepšení v tomto ohledu jsem pozoroval u modelu 511.

Ohledně Vašeho údivu nad tím, že se prodalo tolik OT Club atd db... Telefon se výborně prodával během prvního kvartálu min. roku, bylo to to nejlevnější co se dalo sehnat. Počáteční boom 501 docela rychle ustal, takže je klidně možné, že se jich prodalo stejně - navíc na konci roku byla 501 o 1000 Kč levnější než 511, takže se už víc prodávala 511.

Jinak doufám, že Alcatel se v budoucnu bude snažit jít směrem modelu 511, který je zcela doposud to nejlepší od Alcatelu.

Filip Soukup - mobilhouse

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Danek  |  10. 01. 2002 02:39

Tak to máme asi docela štěstí na Alcately, protože krom jediného problému s firmwarem na Alcatelu Club DB, který v servise přehráli žáden problém nebyl. A to používám již rok Alcatel 301 (bez problémů). Tímto článkem nechcu říct, že někdo jiný problémy nemá, nebo že si vymýšlíte. To jenom proto, aby tu zase nevznikaly nějaké zbytečně vášnivé diskuze. Jo pro přesnost tu píšu o celkovém počtu 9 majitelů této značky co znám.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor