Jak správně dobíjet baterie současných mobilů? Pozor na zastaralé návyky

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 131

Názory k článku

31. 12. 2019 14:36

Pominul bych, že článek je z roku 2018 dle datace, ale že se v něm ukazují komentáře 2016 je hodně divné

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 11. 2019 12:41

Nechci bejt rejpal, ale nejsou to baterie, ale akomulatory.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 07. 2019 17:12

Úroveň mobilmánie je úplně, ale úplně vepsí

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 01. 2019 08:14

Kašlite na také rady. Nabíjajte podľa chuti a potreby. O nabíjanie sa dôkladne stará elektronika v batériach a v mobiloch.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
23. 01. 2019 20:30

takze je to v podstate uplne jedno, jak se nabiji mobilni telefon

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 12. 2018 14:03

Vážená redakce,tento článek je plný mýtů a, promiňte mi ten výraz, "blábolů" a je velmi ostudné, že je již poněkolikáté vydán (cca 12. 08. 2016, 29. 12. 2016, 03. 05. 2018, ~22.12.2018 - Jan Láska) a přitom zcela ignoruje množství výtek a opravných informací od čtenářů v diskuzi. To opravdu před recyklačním vydáním nikdo nic nekontroluje?
https://www.mobilmania.cz/clanky/jak-spravne-dobije... ... Chci apelovat na šéfredaktora aby reflektoval tuto situaci, pokáral dotyčné neprofesionálně jednající redaktory bez odborné erudice a zjednal nápravu vydáním opravného článku s omluvou a skutečnými fakty!
http://www.battex.info/hermeticke-akumulatory/po... ... D.D., Brno
čtenář mobilmania.cz od roku 2001Odesláno také emailem šéfredaktorovi (Filip Kůžel) a jako připomínka redakci zde:
https://www.mobilmania.cz/clanky/pripominky/sc-3-a-... ...
Snad to něčemu pomůže...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
01. 09. 2018 09:05

Vzhledem k tomu, že mám Lumii 535 za 3 000,- si myslím, že řešit nějaký akumulátor je o ničem. Prostě si po 3 letech koupím nový, lepší mobil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 08. 2018 21:21

Jen fakta. V roce 2000 jsem si koupil z druhé ruky Siemens S10 (asi je to ve skutečnosti SONY). Původní baterka dodnes je funkční a po nabití drží několik měsíců - prostě po půlroce beru můj starý mobil ze zásuvky stolu a bez dobíjení volám. Akorát mi mezitím propadla původní SIM-ka od Oskara

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 05. 2018 08:41

Nějak zapomněli napsat, že se jedná o inzerci :D
A k obsahu článku se raději nevyjadřuji, snůška absolutních nesmyslů, novinařina level 0.
Jen stručně: 1 nabíjecí cyklus = nabití plné kapacity baterie (u baterie o kapacitě 2000 mAh 1 cyklus činí.... tramtaradá... 2000 mAh! Procenta neřešte).
Nabíjejte jak chcete, klidně do 100% a klidně přes noc, je rok 2018 a výrobci s tím počítají už dávno...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 05. 2018 07:21

Aha, opět článek na tak jednoduché téma rozsekaný do pěti stránek.
Děkuji.
Pa.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 05. 2018 07:14

Zkráceně:
Li-ion baterky nemají rády být moc nabité a moc vybité zbytečně dlouho. Bohužel s tím nic nenaděláte v 90% případů. U mýho Thinkpadu a pracovního Dellu jde nastavit hranice nabíjení akumulátoru. Nenabíjím na 100% ale jen na nějakých 75-80 a baterka má i po 7letech slušnou kapacitu (85% původní).
Pokud to nejde u vás na notebooku nastavit, tak smůla. Vytahovat baterku v půlce nabíjení a dávat ji na poličku je blbost...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 05. 2018 06:41

Co je tohle za blabol. Tohle stare moudro z dob akumulatoroveho praveku. A stale se najde nekdo kdo tohle opakuje. "Lithiové baterie ....... Při prvním použití je ale vhodné baterii zcela nabít, následně odpojit od nabíječky, nechat asi hodinu odpočinout a pak znovu na chvíli připojit k nabíječce. Tím se dosáhne maximálního nabití baterie"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  03. 05. 2018 22:54

Životnost baterie fakt neřeším. Mám iPhone 7, který používám od té doby, kdy vyšel, což je cca rok a půl a za tu dobu mi telefon hlásí pokles kapacity baterie o 13%.Výměna baterie včetně práce a dopravy v originál servisu stojí 750 Kč a telefon je obratem zpátky.Nějak se stresovat a speciálně to používat proto, abych si protáhl životnost baterie o pár měsíců, to fakt nechci Navíc fakt nechápu tyhle "šetřící sporty" a články typu jak protáhnout životnost baterie o pár procent, jak si čistit zuby pomocí méně vody a méně pasty, jak záchod splachovat méně vodou...Nejsem žádný milionář, ale každý den prodloužení životnosti baterie, pokud předpokládáme její průměrnou životnost 24 měsíců, představuje v penězích "úžasnou úsporu" asi 1 Kč denně.Takže jako opravdu tohle někdo chce řešit?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
03. 05. 2018 20:13

Že si ani nedají tu práci, vydat článek jako nový - bez komentářů. To je prostě jednodušší ho znovu zveřejnit :))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
03. 05. 2018 19:42

Hošani měli holt strach že lidi už po nich ani v diskuzi neštěknou, tak proč ji resetovat, a nebo jen jen lajdáctví jako vždy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 05. 2018 19:36

Toto si sem dovolíte dát už počtvrté! Že se nestydíte šířit tyto bludy, opravdu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 05. 2018 18:55

Článek sice dva roky starý, ale jako nový.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 05. 2018 18:45

Osobne si myslim, ze by takovyhle clanky uz vydavat nemuseli.
Dyt je fakt, ze baterka vydrzi pomerne dlouho ( s nejakym mensim poklesem kapacity ) , a vetsinou stejne tak po 5 ti letech telefon vymeni. Samozrejme jsou vyjimky ktery musej menit telefon kazdej rok, a ty to resit nemusej vubec ( baterku) . Kdo ma telefon vyrazne dele se zase nezblazni kdyz koupi novou nebo necha starou vymenit. Jsou to radove stokoruny a clovek prosustruje zbytecne mnohem vic penez.Pokud to nekdo bere jako sport, ze resi kazdy pul procento kapacity nebo 10 minut vydrze, tak budiz, kazdy mame nejakeho konicka. Ale vetsinovej beznej uzivatel to podle me vubec neresi. Cest vyjimkam ! Jak uz tady nekdo psal, vyrobci urcite vedi jak se k telefonum chovame a i kdyz muzou chtit vydelavat na prislusenstvi tak zase by byli sami proti sobe, kdyby se v jejich telefonech musela kazdej 1/2 rok menit baterka .Ale asi s tim nic nenadelame, urcite se zase za rok, dva dozvime, jak nabijet nove mobily a jak se vyvarovat starych navyku.
A kdovi jak to za rok dva bude s tema baterkama....mozna uz i ty liony a lipoly budou zastaraly...
Co kdyby sme to nahodou zapomeli a nase navyky uz budou zase o par let starsi...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
26. 04. 2017 23:21

Nedá mi to nezareagovat. Napíši ale jen to, co mi funguje a co nefunguje.FUNGUJE:
Všechny typy akumulátorů nechávám odjakživa, pokud možno, zcela vybít a nabít. Když postupuji takto, akumulátory mi neodchází, subjektivně nesnižují svoji kapacitu (výdrž), neselhávají. Tento postup je bezproblémový.NEFUNGUJE:
Pokud nabíjím a vybíjím nahodile, akumulátory po několika měsících či letech snižují svoji kapacitu (výdrž) nebo odcházejí. Já musím následně kupovat nové. Tento postup je problémový.Nejlepší zkušenosti mám s typem Li-pol, který také upřednostňuji.Toto je praxe za posledních cca 18 let mého života a tento můj komentář pouze informativní (o faktech se nediskutuje, fakta se konstatují). Hezké dny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
31. 12. 2016 02:13

Nebudu tu rozebírat kvalitu "odbornosti" a pravdivosti článku, toho už tu bylo dost, jen dodám k NiCd a NiMH, že zatímco LiIon a LiPol mají teoreticky skutečně životnost cca 500 cyklů, tak NiCd a NiMH 1000. Samozřejmě zvláště NiCd mají paměťový efekt a je nutné je nabít ideálně až když přístroj zdechne. Ovšem co je zásadní, NiCd a NiMH články lépe snášejí provoz v nízkých teplotách. Jelikož se profesionálně mnoho let zabývám radiostanicemi, vím, že z tohoto důvodu ti, kteří je používají v zimě venku (horská služba, pochůzkáři atd.), zásadně berou NiMH a odmítají LiIon, protože u těch je už po několika minutách v mrazu kapacita v háji a obnoví se až v teplém prostředí. Takové NiCd začnou kolabovat až při delším pobytu v mínus 10 st.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 12. 2016 00:23

Zdravím,
kvůli tomuto příspěvku jsem se přihlásil asi po více než roce.
Nejsem každodenní stěžovatel, ale když otevřu tyto stránky a vidím, že mám jen klikat a klikat a klikat a klikat, tak si nepřečtu ani tu první. A u mě to bude i nadále. Mám drahou myš a nechci si ji kvůli stupidnímu klikání zničit. A bolí mě i prst. Jinak všem hezký nový rok.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 12. 2016 20:15

Každé 2 odstavce nová kapitola a bez názvů kapitol na úvodní straně? Sorry, nečtu..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 12. 2016 11:02

Jak správně dobíjet baterie současných mobilů? Pozor na zastaralé návyky......................................................Je to celé nesmysl !!! Dnešní telefony a multimediální zařízení, jsou vybaveny řídící jednotkou pro nabíjení ! Krom toho i samotné baterie typu Lion i Lipol disponují ochrannou elektronikou, která při dosažení max.napětí (při nabíjení) 4.1 V až 4.2 V, nebo min.napětí (vybití) 3.1 V, baterii odpojí od zátěže, děje se tak přes výkonový tranzistor typu Mosfet...............PS: Pozor na neznačkové Čínské baterie z Garážové produkce - tam ochranná elektronika chybí. Tyto baterie při závadě telefonu a řídící jednotky v něm, explodují a hoří !!! Video najdete na YouTube.https://www.youtube.com/watch...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 12. 2016 01:55

Ten ekolog co vymyslel recyklaci, ale vubec nepocital s tim, ze recyklaci vezmou za svou i na mobilmanii a cele vanoce tu budou recyklovat odpad, co vyblili behem roku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 12. 2016 00:37

Myslím že tenhle článek je pěkným příkladem dnešní "novinařiny". Odborné znalosti se rovnají nule a autor není nic víc než opisovač kdejaké hloupé tiskové zprávy, aniž by se nad ní zamyslel nebo si cokoliv ověřil, aby nepsal totální bludy. Jen to prostě někam nasází, rozseká na co nejvíce částí (čím více stran, tím více Adidas a zobrazení reklamy) a hotovo. I taková uklízečka z nádraží, po tom co utře poslední haj-zlík, práskne hadrem do rohu a sedne k počítači, by to napsala stejně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 12. 2016 22:25

Muzete mi vysvetlit duvod tohoto clanku?nac vysvetlujete jak fungovaly baterie pred 10 lety a ze se nema baterie davat do mrazaku?pane redaktore,tyhle hovadiny jsem cetl nekde uz pred minimalne 5 lety.to nemate opravdu nic zanimavejsiho?.opravdu je to o nicem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 12. 2016 17:16

Líbí se mi jak si každý tady stojí za svým větším či menším nesmyslem. Dovolte pár dotazů. Do kolika V se dá vybít samostaní lithiový článek bez toho aniž by se značil nebo nastal výrazný úbytek kapacity? Jaká napětí má vybitá baterie když ji vyndáte z telefonu? Na kolik V se nabíjí? A to se bavme o bateriích s nominálem 3,6V nebo 3,7V. A co teď nové baterie s nominálem 3,8 nebo 3,85? Ono je to celkem jednoduché, změřitelné za pár korun. A to se bavíme jen o baterii. A co nastavení nabíjecího obvodu v telefonu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 12. 2016 17:09

Asi jsem divnej, ale nic z toho neřeším.
Večer dám mobil na nabíječku, ráno ho sundám. Když mám pocit, že baterka dosluhuje, vyměním jí za novou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 12. 2016 16:53

1nabijeci cyklus se pocita kdyz do ni dobijes hodnotu jeji kapacity, pokud ma baterie 1000mAh a jednou nbijes z 33% na 100% tedy dobijes 666mAh a pak ji dobijes z 66% na 100% kdy dobijes 333mAh tak si prave udelal jeden nabijeci cyklus baterie, je uplne fuk kolik % nabijis nebo vybijis, cyklus je kapacita baterie ne %

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 12. 2016 15:59

Článek opakuje tvrzení, která jsem nedávno již vícekrát četl v této či trochu jiné podobě, bohužel mi jako notorickému šťouralovi chybí relevantní zdroje či studie (odkaz na ně), kde by byla uvedená tvrzení doložena exaktně ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 08. 2016 09:43

Před několika dny jsem po čtyřech letech (nebo tak nějak) koupil do svý s4 mini novou baterku, protože stará se při mojem způsobu používání vybila za půl dne. Nová baterka stála kolem tří set i s funkcí NFC (kterou stejně nepoužívám) a opět v pohodě vydrží celej den. Koupil jsem si novej mobil a miník, darovaný ženě, vydrží dva dny

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 08. 2016 09:39

Mobil, ostatně jako jakákoliv jiná elektronika, je spotřební zboží. Já osobně mám mobil zhruba na rok, maximálně ty dva roky.Protože všechno je náročnější, systémy i aplikace nenažranější a pokud chcete svižný a bezproblémový chod všeho, tak prostě upgradovat je potřeba...Například já mám teď top-model z roku 2014 (neřeknu jaké značky kvůli flame-war), ale už prostě vidím jak mu dochází dech - že třeba když píšu dlouhou zprávu přes Viber a je přes celý display, tak už reaguje značně pomaleji - ne že by to bylo nějak extra sekané, ale prostě není to ono.Takže ano, dá se sice mobil používat tak, aby co nejdéle "vydržel", ale stejně to není ono... Mnohem lepší je to neřešit a prostě si kupovat mobily takové ceny vzhledem k finančním možnostem uživatele, aby si mohl koupit nový minimálně každé dva roky.Jestli si někdo kupuje mobil s tím, že mu musí vydržet minimálně 6 let, tak to je chudák... Tohle je možné maximálně u telefonů bez OS a bez žádných aplikací jenom na hovory a SMS, protože tam není potřeba držet krok klientskými aplikacemi, které mají na druhé straně serverová řešení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (9)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
13. 08. 2016 08:40

vtipne. Eshop s bateriemi rozesle tiskovou zpravu o bateriich, v podstate PR clanek, tady se to mirne predela a vyda za vlastni clanek.Ten PR clanek pise napr. "Ideální je proto telefon v průběhu dne několikrát dobíjet a držet kapacitu baterie kolem 20 až 90 procent." A Mobilmania inciativne dooplnila vetu "Pokud nabíječku odpojíte např. u 90 %, absolvovaný cyklus se do životnosti baterie „nezapočítá“."Toto je vazne novinarska prace? #odpad

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 08. 2016 22:56

Pane Lasko, a davajte si aj CDcka do mrazaku, aby mali cistejsi zvuk?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 08. 2016 22:15

U současných baterií (Li-Ion, Li-Po) je paměťový efekt malý, nikoliv žádný a lze dohledat univerzitní studii s doprovodnými grafy. U Ni-Cd byl velký, takže před nabitím bylo nutné baterii nejprve vybít. Vybít nikoliv do mrtě, což baterii významně poškozuje, ale do jmenovitého minimálního napětí, o což se dnes stará elektronika (mobil se vypne). Nedokončený/necelý nabíjecí cyklus se počítá jako část cyklu. Baterie mají životnost obvykle do 1000 plných cyklů, po nichž je (dle výrobce) vše v pořádku když má baterie 50% původní jmenovité kapacity. Přebíjení dnes hlídá elektronika stejně jako přerušení nabíjení, když se akumulátor moc zahřeje. Nějaká starší verze Androidu zavedla, že po odpojení z nabíječky ukazuje indikátor 100%, i když baterie má již méně - po odpojení nabíjení jede mobil na baterku do doby, než kapacita poklesne na relativně nižší hodnotu (řekněme 90%) - to je proto, aby se zbytečně opakovaně nenabíjelo z 99 na 100, což baterii nesvědčí (a uživatel byl spokojený, že má 100%). Dříve mi ukazoval kolega udělátko, které odpojovalo Nokii od nabíječky, protože tam tohle ochranné šidítko nebylo a baterie odcházela po půl roce - telefon umožňoval přístup na routery na jedné místní rozhledně, i když se rozpadlo normální spojení. Nízká teplota kapacitu baterie sníží, ohřátí ji vrátí zpět (jde o prosté zpomalení chemické reakce v elektrolytu baterie vlivem nižší teploty). Úplné zmrznutí baterii zničí (asi jako když bouchne pivo v mrazáku).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 08. 2016 11:36

Tak takovouhle blbost jsem už dlouho nečet

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 08. 2016 11:33

Nevidím reálný důvod úzkostlivě držet baterii v nějakém "doporučeném" spektru nabití. A to z několika důvodů:- mám na práci důležitější věci, než se neustále dívat na ukazatel nabití (který je navíc relativně nezávislý na skutečném stavu akumulátoru)
- když jdu spát a dám telefon do nabíječky, mám si nastavit budík za hodinu, abych ji (dle autora) zavčas odpojil? Opravdu?
- telefon mám téměř celý den postavený v indukční nabíječce, kde na něj nejenom dobře vidím, ale zároveň probíhá soustavné nabíjení; je to pohodlné a ten komfort mi vyváží případné nepříjemnosti s výdrží, pokud by nastaly;
- začnu-li skutečně pozorovat výrazný pokles výdrže, prostě koupím akumulátor novýPodtrženo sečteno, nemíním se stát otrokem akumulátoru, i kdyby mýty o vybití do mrtě či nabití do plných byly pravdivé. Stále je to spotřební materiál a i přesto, že se k věcem obecně chovám šetrně, v článku uvedené rady mi přijdou - laicky řečeno - uhozené.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 08. 2016 10:24

Ať se na mě autor nezlobí, ale článek je naprostý a nesmyslný blud. Hlavně ta část o "Průměrná výdrž - dva roky" by se klidně dala označit za hoax, jaký je to nesmysl a jen svědčí o tom, že autor o daném problému nemá ani páru.1) Držet baterku mezi 20 a 90 procenty je naprostý nesmysl. Už jen proto, že to co vidíte na displeji v procentech vůbec neodpovídá skutečné kapacitě baterky. Výrobci naštěstí už spoustu let počítají s tím, že mobily dobíjí podobné lamy jako autor a proto 0% a automatické vypnutí mobilu neznamená, že jste si zničili baterku, ale ve skutečnosti v té baterce ještě tak 10% určitě je a zafungovala její integrovaná ochrana. Je tedy naprosto zbytečné panikařit, že tam máte jen 20%. Stejně tak se Vám baterka v noci nepřebije a klidně si ji nechte na nabíječce, s tímto samozřejmě také výrobci jak baterek, tak mobilů počítají.
2) To, že se při nabití jen na 90% absolvovaný cyklus nezapočítá do životnosti, tak to autor je kandidát na bludného balvana. Pokud by to tak bylo, tak by nebylo nic snažšího, než do telefonu dát baterii se 4000mAH a nastavit elektroniku, aby se vždy nabyla na 3500mAH, tj. 87,5% a to se ukazovalo jako 100%.... Touto "fintou" by autor dokázal získat "věčnou baterii", logicky myslícím je ale jasné, že to tak fakt nefunguje.Chcete radu, která funguje? Ignorujte podobné blbosti na internetu a mobil nabíjejte jak chcete a kdy chcete. Přesně podobné bludy, že se má mobil vybíjet, nabíjet jen do určitého procenta apod vedou jen k poškození baterie.
A příklad - mám Note 3, koupeno v listopadu 2014. Nabíjím KAŽDOU NOC do 100%, tj 800x zhruba + přes den skončí i 2x nebo 3x na nabíječce. Je mi šumafuk, jestli je tam 80%, 20, 30 a jestli se dobije jen o 10% nebo opět do 100%.... Celkem mohla být na nabíječce tak 2000-3000x a baterka je stále uplně v pohodě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
12. 08. 2016 10:14

Mam baterii(Li Pol) v telefonu uz přes tri roky, nabijim jak je potřeba , nestaram se o zadne do kolika procent nabijet, ani při kolika procentech dat na nabíječku, proste jak to vyjde, tak to vyjde. A vydrzi porad plus minus stejne. Takze je naprosto zbytecne takove nesmysly resit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
12. 08. 2016 10:09

Já souhlasím s tím, že přízpůsobovat své chovaní tomu, aby mi baterie vydržela co nejdýl je trochu mimo, nějaké drobné návyky ok (jako třeba vyhnout se těm extrémům). Chápu toho, kdo nemá uživatelsky vyměnitelnou baterii, ten by se asi měl snažit trochu víc, ať nemusí během životnosti mobilu do servisu na výměnu a nebo jen jednou... Já osobně mám vyměnitelné baterie a také externí nabíječky pro S4 a S4mini a ještě malou powerbanku. Když dojde šťáva a nevadí mi vypnutí, tak vyměním baterii a doma pak tu prázdnou nabiju mimo telefon, jinak využiju powerbanky ...Nabíjení do 100% na mobilu by vadit nemělo, takže přes noc dobíjím. Ono ani vybití baterie (s vypnutím přístroje) nevadí, ale je třeba co nejdříve dobít a nepokoušet se nastartovat mobil s úlpně vybitou baterii... Ale vůbec není od věci baterii dobíjet, když je k tomu příležitost...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PD
12. 08. 2016 10:07

Přijde mi divný, že by se cyklus při 90% nepočítal. To by výrobci jednoduše nastavili maximální nabití na 90% a hotovo, tak jako je nastaveno minimální vybití, než se telefon sám vypne. Podle mě baterku ničí samotnej proces nabíjení než to, že je na 100%.Škoda, že tablety a telefony neposkytujou informaci o reálný kapacitě akumulátoru, tak jako to uměj notebooky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
12. 08. 2016 10:06

Nabíjím zásadně do 100 %, jak je to všude doporučeno. S těma 90 % to slyším poprvé a chytat se toho nehodlám, dokud se to neověří z odborného článku. Což tento rozhodně není. Ale hlídám si, abych nešel do většího vybití, mezi 30-45 % dávám na nabíječku. S tím, že jen párkrát do roka se jde až do šetřícího režimu, pod 10 %, když není zbytí. Zatím mi baterky drží výborně, v mobilu má po dvou letech stejnou výdrž, jako když byla nová.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 08. 2016 09:52

S výrazným poklesem kapacity baterie kvůli nabíjení přes noc jsem se setkal jednou v životě. Bylo to u BlackBerry Z10, který bylo mizernou baterií pověstný. Jinak nabíjím přes noc všechny telefony a u žádného jsem zásadní pokles nezaznamenal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
12. 08. 2016 09:33

V článku uvedené postupy nejsou nic nového, ale jistě se hodí je připomínat. Nabíjení "do plných" dělám jen když jedu někam pryč a každá mAh se hodí. Jelikož výdrž smartphonů je veskrze mizerná, nosím v kapse malou powerbanku, která mi umožňuje v běžném provozu udržovat míru nabití mezi 40 a 70 %. Podobně u notebooku - ten je většinu času v dokovací stanici a od výrobce mám malou utilitku, která vypne dobíjení baterky při míře nabití 80 %. Do plných nabíjím opět jen, když si notes beru někam na cestu. Uvedenými postupy se skutečně dají akumulátory v dobré kondici po dlouhou dobu. Tato doba pochopitelně záleží na kvalitě výroby.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
12. 08. 2016 09:32

Vzhledem k cenám baterií bych životnost neřešil. Co lidi trápí jer kapacita, Jestli jednou ročně koupím novou baterku je mu fuk. Takže přizpůsobovat svoje chování tomu, aby mi baterka vydržela o pár měsíců dýl je nesmysl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
12. 08. 2016 08:49

Existuje pro Android nějaký program, jak si baterii otestovat? Mám dva roky Galaxy S4 i9506 s 2600 mAh Li-Ion a zvažuji koupi nové baterie. Chtěl bych si tu původní ale něčím otestovat, v jakém je stavu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
12. 08. 2016 08:00

Já si myslím, že daleko větším strašákem výdrže baterie je samotný telefon resp. operační systém, jeho správa energie a pak i aplikace v telefonu nainstalované. U Sony Xperie Acro S mi výdrž kolísá mezi 1-2 dny, občas vydrží telefon 3 dny a rekord mam 4 dny, takže jestli mi špatným nabíjením klesne kapacita baterie o jednotky procent mě vůbec netrápí. Podotýkám, že telefon mam víc jak 3 roky a používám ho celkem běžně včetně navigace v autě/na motorce s dobíjením.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 08. 2016 07:52

"Pokud nabíječku odpojíte např. u 90 %, absolvovaný cyklus se do životnosti baterie „nezapočítá“." Opravdu?
Co jsem našel tak nabíjení na méně jak 100% zvedá teoretický maximální počet cyklů. Hlavní věc, ale je, že pokud budu nabíjet baterku na dokonce třeba jen 70% tak jsem přišel o 30% kapacity hned a ne až po dvou letech používání. Baterie do mobilních telefonů jsou relativně levné a není třeba si z telefonu dělat těžítko.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
12. 08. 2016 06:55

Samá novinka.V jednom má pravdu.Vyměnit mobil za nový a hotovo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 08. 2016 06:38

Nemyslím, že vybitie na 0% v mobile se skutočné vybitie na 0%. Reálne to môže byt aj tých 20% kapacity. Rovnako aj nabitie na 100%. Toto si väčšinou riadi elektronika ukrytá priamo v akumulátoroch. 100% vybitie na 0% kapacity by u Li batérií znamenalo zničenie. Napr. oloveným akumulátorom to vôbec neprekáža. Pozor na terminológiu Batérie sú články určené na jedno vybitie. Akumulátor má schopnosť akumulovať elektrickú energiu opätovným nabíjaním.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (9)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
12. 08. 2016 03:30

Ačkoli se článek snaží tvářit odborně až osvětově, tak sám jen opakuje rozšířené bludy o "paměťovém efektu" u NiCd a NiMH akumulátorů a nutnosti jejich plného vybití před nabíjením (ani Wikipedia tento efekt u NiCd a NiMH nezmiňuje). Uvádí se, že "paměťový efekt" byl pozorován v 70. letech u na družicích umístěných NiCd akumulátorech, které byly pravidelně vybíjeny na přesně stejnou hodnotu (minimálně stovky vybíjecích cyklů), což je i v laboratorních podmínkách těžce napodobitelné. Takže je asi větší šance, že vyhrajete superjackpot ve Sportce, než že v domácích podmínkách dosáhnete u NiCd akumulátoru během jeho životnosti na paměťový efekt. A onen paměťový efekt je zapříčiněn změnami na záporné kadmiové elektrodě u NiCd a vzhledem k tomu, že NiMH žádné kadmium neobsahují, tak si velikost tohoto efektu u těchto akumulátorů může domyslet každý sám. O NiCd píšete "byly náchylné na výkyvy teplot a trpěly postupným vybíjením", tak ve skutečnosti mají NiCd větší rozsah pracovních teplot než NiMH a Li-Ion a samovybíjení je u nich menší než u standardních NiMH (neplatí pro RTU jako Eneloop aj.). Výhoda NiMH oproti NiCd je jen ve větší kapacitě na objem, ekologičnosti (žádné Cd) a absenci toho těžko dosažitelného paměťového efektu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (17)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
12. 08. 2016 00:33

„Na obrázku článek do oblíbených SMARTPHONŮ Siemens C35, M35 a S35“

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor