Mám na tuto problematiku trochu jiný názor, než většina lidí zde, tak snad mne neukamenujete hned. Dřív bývalo běžné, že jsme si vybrali datový tarif, který jsme chtěli, tedy buď dostačující velikost FUPu anebo podle ceny s možným rizikem nefunkčnosti internetu po vyčerpání FUPu jako takového, případně s možností přikoupit si další FUP. Nikomu to tehdy nepřišlo divné. Pak přišli operátoři s tím, že po vyčerpání FUP sníží rychlost, ale jede to dál. (Otázka je jak). Já jsem si před dvěma a půl lety pořídil speciální tarif na Slevomatu a i nyní mi přijde stále výhodný, takže jsem dosud neměl potřebu s daným tarifem něco dělat. Součástí toho balíčku bylo tehdy 600MB FUP. Zkoušel jsem před zakoupením tarifu různé velikosti FUPu a přestože jsem se pohyboval často na Wi-fi, měl jsem spotřebu dat 300-400MB, což mám v podstatě doposud. Mezitím se ovšem ten 600MB FUP změnil několikerým navýšením na 1,5 GB a tuhle hranici se mi dosud nepovedlo atakovat ani když jsem nepoužíval wi-fi. Kdyby se tak stalo, buď bych začal uvažovat o vyšším tarifu (tím bych si ale rozbil celý balíček) anebo bych se trochu uskromnil s daty a více bych je hlídal. Podle mne si každý může zjistit, jak velký tarif potřebuje, či kolik za něj hodlá platit. Aby po vyčerpání FUP někdo vyžadoval další data zadarmo, to asi taky není úplně OK. Taky by se mi líbilo zrušit FUP, ale u nás to v mobilní sféře zatím nefunguje. Lidé jsou schopní se zbláznit a tahat data i tam, kde je možnost využití wi-fi. To je bohužel typicky české chování...Zákazník má, podle mého, s operátorem domluvené množství dat - FUP a vše nad tento počet je další služba. Někteří operátoři omezí rychlost, jiní dají možnost koupit si další data. Nevidím na tom nic, co by zhoršilo postavení zákazníka. Kdybyste si třeba u mlékaře každý den objednali 3 litry mléka a rozhodli se v průběhu měsíce, že Vám 3 litry mléka nestačí, taky by Vám prodal další litr a nenalil by Vám ho přes brčko do Vámi přinesené PETky zadarmo...Pokud lidé neumějí hospodařit, je to jejich problém. Namítat by se dalo, kdyby to zapnuli všem a oznámili jim, že to mají zapnuté a funkční už v právě probíhajícím zúčtovacím období. Pokud to ovšem dají s více než měsíčním předstihem, má každý člověk možnost se podle svého zachovat. Tedy buď vypnout tuto fci a vrátit se k původnímu (což je otázka minuty) anebo si tuhle variantu ponechat. Trochu nechápu hysterické nářky mobilmanie a dtestu, kterého jsem si až doposud vážil. A lidé, kteří říkají, že je to pro ně poslední kapka a odcházejí? Prosím, mohou odejít k jinému operátorovi, ale je to jen jejich záminka.Daleko hůře hodnotím zrušení možností nastavit si Vodafone passport data na den (50,- denně) a na stálo (350,- měsíčně) a to vlastně aniž o tom Vodafone informuje. To mi přijde hodně podivné, zvlášť, když slíbí adekvátní náhradu a nic se neděje. Naštěstí už letos zřejmě do zahraničí nepojedu a Vodafone passport data na den mám aktivována. Nemohu tedy jen přejít na Vodafone passport data na stálo. Jediné, co bych mohl využit v současné době je - Připojení ze zahraničí na stálo za "lákavých" 1613,- měsíčně s FUPem 200MB. Což je oproti 350,- za v podstatě 1536MB mého FUPu nesrovnatelné.