MobilJAM přichází s nabídkou pro všechny uživatele mobilních telefonů: za každou příchozí reklamní textovku vám zaplatí až padesát haléřů. V článku se na MobilJAM podíváme zblízka, odhalíme přednosti i záludnosti a zjistíme, zda-li a kolik si vydělá si běžný uživatel.
Po včerejším teoretickém článku o mobilním marketingu se dnes přesuneme do praxe. Podíváme se na službu MobilJAM, konkrétně, co nabízí firmám a co naopak získají uživatelé ochotni číst reklamní textové zprávy. Zjistíme, zda-li jsou naplnitelé sliby o stokorunových výdělcích za měsíc, popřípadě, co proto musíte udělat.
Doporučujeme: Jestliže přesně nevíte, co se skrývá pod pojmem m-marketing, přečtěte si pondělní článek.
Co nabízí MobilJAM firmám?
MobilJAM je medium jako třeba televizní stanice nebo internetový server. K šíření informací však nepoužívá papíru, televize či rozhlasu, ale textové zprávy. Jakákoliv firma, společnost či jen živnostník si může u MobilJAMu objednat balík reklamních textovek v ceně od 3,50 Kč za jednu doručenou SMS. Jak jsme si řekli včera, díky podrobným informacím, které MobilJAM při registraci získá od každého uživatele, si může zadavatel reklamy přesně stanovit cílovou skupinu. Ať už podle pohlaví, věku, regionu bydliště či koníčků. Díky těmto informacím a následným možnostem cílení se zadavateli podstatně zvyšuje úspěšnost reklamy.
Co nabízí MobilJAM uživatelům?
Jistě mi dáte za pravdu, že je jen málokdo ochoten nechat se obtěžovat reklamními zprávami jen tak, vždyť přece „zadarmo ani kuře nehrabe“. MobilJAM však nepovažuje za odměnu jen a pouze peníze. Jako hlavní přednost uvádí velkou pravděpodobnost, že se vám budou přijaté zprávy hodit. Opět díky možnosti regionálního zaměření. Finanční odměna má být jen jakýmsi bonusem. Ihned zapomeňte na to, že by se vám za každou přijatou zprávu připočetl kredit či umazala část měsíčního dluhu (časem však bude MobilJAM nabízet výměnu naspořených peněz právě za kredit, loga, melodie, telefony apod.). MobilJAM nemá s operátory víceméně nic společného. Zprávy jsou odesílány z klasického čísla (s největší pravděpodobností přes zpoplatněnou GSM bránu, tím může MobilJAM inzerentům garantovat doručení), takže i MobilJAM odvádí peníze operátorům. Vím - už bych měl přestat chodit kolem horké kaše a povědět vám, jak si vydělat peníze čtením reklamních zpráv.
Prvním krokem je bezplatná registrace na stránkách MobilJAMu. Jak jsem se zmínil ve včerejším článku, u m-marketingu jsou pro MobilJAM velmi důležité podrobné informace o vaší osobě. Nevyhnete se vyplňování jména a hesla, věku, vzdělání, přijmu, místa bydliště, koníčků, zálib a podobně. Nikdo vás samozřejmě nenutí vyplňovat tyto informace popravdě, vězte však, že vyplníte-li jako své koníčky pletení či vaření, budou vám chodit nepraktické a nevyužitelné zprávy (nebaví-li vás samozřejmě ono pletení a vaření ). Netvrdím, že se všechny reklamy hodí a nabízí super slevy a nabídky, když už to ale mám číst, tak ať je to alespoň z oboru, který mne zajímá.
Po registraci musíte ještě z mobilu, resp. čísla, odeslat speciální potvrzovací zprávu, teprve pak vám začnou chodit reklamní zprávy. Za každou dostanete deset až padesát haléřů. Naskládáte-li více jak dvě stě padesát korun, zašle vám MobilJAM tyto peníze buď složenkou, nebo přímo na váš účet (v této souvislosti doporučuji zadat při registraci vaše pravé jméno a adresu). MobilJAM se zavazuje, že na vaše číslo nebude zasláno víc, jak 30 SMS za týden. Vzhledem k tomu, že se MobilJAM teprve rozjíždí, můžete zatím očekávat několik SMS měsíčně.
Nesmím nezmínit skutečnost o kontrolních zprávách. Jistě napadlo nejednoho majitele více „šuplíkových“ SIM karet, že si je přihlásí pod sebe a tím za ně pobírat peníze. MobilJAM toto řeší kontrolní zprávou, kterou bude párkrát do roka posílat na registrované číslo a vy musíte odpovědět. Tato zpráva bude zasílána několikrát a neodpovíte-li, MobilJAM zruší vaši registraci. S režimem kontroly však začne až bude systém v plném komerčním běhu, tedy zhruba v březnu. Jak vidíte, na svých prvních dvě stě padesát korun si tedy chvíli počkáte. Své výdělky však můžete zvýšit nalákáním nových lidí.
Multilevel marketing
MobilJAM používá k rozšíření své uživatelské základny tzv. Multilevel marketing. Uživatelé získávají své známé a kamarády a jsou za to odměňováni. Možná vám přišla na mysl pyramidová hra nebo tzv. „letadlo“, což jsou činnosti v naší zemi nelegální. Základní rozdíl mezi pyramidou a Multilevel marketingem spočívá v tom, že pyramida uživatelům nenabízí nic, žádný produkt, pouze vybírá od lidí peníze a ty si pak přerozděluje podle klíče pyramidy. Multilevel marketing jako takový se však uplatňuje běžně. Prodává se tak například stavební spoření či povinné ručení.
Jestliže do MobilJAMu nalákáte známého (a on při registraci vyplní v jedné z kolonek vaše číslo), budete i vy získávat peníze za zprávy jemu zaslané; konkrétně deset haléřů. A tak to pokračuje dál. Najde-li váš známý někoho pod sebe, budete dostávat peníze i za něj. Celkem můžete „těžit“ až ze tří generací. Váš výdělek je tedy jen a pouze ve vašich rukou. Budete-li se snažit a o výhodnosti reklamních textovek přesvědčíte několik lidí, získáte víc peněz. Na stránkách MobilJAMu si pak můžete ověřit, kolik lidí jste si našli a kolik dalších lidí získali vaši svěřenci.
Trocha kalkulace
Jistě si dokážete spočítat, že přihlásíte-li se sám (sama), moc peněz nevyděláte. Maximálně šedesát korun měsíčně, ale to je (a ještě chvíli bude) nereálné. Najdete-li však pod sebe deset lidí a každý z těchto lidí nalezne dalších pět, a tato pětka třeba další tři, budete mít pod sebou už sto padesát lidí a za každou rozeslanou zprávu tedy dostanete patnáct korun. Maximum je dvacet korun za jednu zprávu, ale mezi námi, musíte být hodně šikovní aby vás toto maximum omezilo. Abych to shrnul: na MobilJAMu můžete vydělat pěkné peníze, musíte však být ochotní přemlouvat, přesvědčovat a lákat další uživatele.
Uvidíme, jak se bude dařit
MobilJAM je na našem trhu od léta, v ostrém provozu od října. Za tu dobu odeslal několik desítek druhů SMS. Uživatelé si mohli například zasoutěžit o lístky na filmy Znamení a XXX, získat platební kartu od eBanky se zamykáním zdarma, nechat se pozvat na Gambrinus, nebo koncerty J.A.R., Chinaski, party Aquaphonic02, mluvilo se o klubu potápění, hotelech, slevách na montované domy i zmrzlinu v cukrárně a podobně. I tak je vcelku krátká doba pro vyvození závěrů o úspěšnosti a zářivé budoucnosti m-marketingu u nás. Obdobné služby z okolních států však vykazují velký zájem, jak ze strany zadavatelů, tak i uživatelů. Jestliže vás láká zjistit, jaké nabídky jsou k mání podle vašich zájmů a ve vašem regionu, případně si vyzkoušet vydělávat peníze za „nicnedělání“, zaregistrujte se a uvidíte, jak budete úspěšní.
Otázka do diskuse: Myslíte si, že si lze čtením reklamních zpráv vydělat a že mohou být reklamní zprávy užitečné i pro vás? Jste ochotni přesvědčovat své známé a kamarády, aby se pod vás registrovali? A myslíte si, že je m-marketing zajímavý pro firmy a společnosti?