Vidím, že téma reklama na mobil má slušný ohlas. Mým příspěvkem bude pár krátkých komentů:
- všimnul jsem si, že řadu z vás irituje slovo produkt. Na vysvětlenou je třeba říct, že je to jeden z mnoha výrazů, které používá marketing, aniž by bral ohledy na normální lidi
- místo o neurčitém produktu je lepší mluvit konkrétně - o službě. MobilJAM poskytuje službu. A to zdarma a uživatelům navíc platí.
- jde totiž hlavně o komerční a reklamní informace, proto je myslím fér, když se MobilJAM o zisk dělí s uživately
- stejně tak to dělá každé komerční medium. Třeba televize se o zisk z reklamy s diváky dělí tak, že nakoupí další filmy. MobilJAM obsah kupovat nemusí, ten dodávají inzerenti. Vždyť na internetu se na některých serverech za přečtení článku také platí nějaké body nebo fazole...
- A ted k MLM. Promiňte, že začnu zeširoka: Aby jakékoliv medium dobře fungovalo, potřebuje dostatek čtenářů, diváků atd. MobilJAM usoudil, že nejrychlejší cesta k tomu, aby měl dostatek uživatelů vede přes MLM. Rozhodl se finančně motivovat lidi, kteří mu pomáhají stavět business a platí jim za přivedeného člověka(y). Neplatí však na ruku, ale dává podíl ze zisku. Jde tedy o provizní systém, který znají všichni, co cokoliv kupují, či prodávají nebo zprostředkovávají.
- výše jsem řekl, že služba je absolutně bezplatná. To znamená, že peníze se přerozdělují ze zisku z reklam. Žádné vybírání poplatků, žádné divné produkty.
- Myslím, že o reklamních SMS je dobré přemýšlet tak, že se zeptám, k čemu by mi byly? Respektive v případě MobilJAMu, u kterého si při registraci označujete své zájmy, koníčky a koně, posoudit, jestli, když mě zajímá třeba lyžování, jestli by se mi nehodily info o last minute zájezdech na hory nebo sleva v novém skishopu u mě ve městě.
- myslím, že většina odpůrců reklamních SMS si jen nedovede představit, jak by mohla vypadat SMSka, která by se jim hodila, líbila, pomohla, pobavila ... cokoliv.
- mě se líbí tenhle příklad reklamní SMS: když se hrálo Euro 2000, mohli jste si objednat výsledkový servis do mobilu. Dostali jste třeba "Belgie-Švédsko, 1-0, 37.min. Soetemans. Výsledky vám přináší Adidas." Dobré ne?
- a konečně. Registrace k odběru služby je a bude dobrovolná (tedy pokud nás nepřekvapí nějaký operátor, který by nám to mohl dát befehlem). A když už se uživatelé zapisují, vědí přesně proč, a co je čeká.