Toper to ale napsal velmi krásně a vlastně naprosto popsal o co zákazníkům jde. Líp bych t nedokázal jako nezákazník vystihnout. Osobně na to mám, ale jak píšeš nikdy bych za něco takového ty peníze nedal. Dřív byl Apple pro mne evoluce, měl velkou přidanou hodnotu a tento názor Topera bych absolutně chápal, chce se odlišit, dnes je to demence, protože pokud se chci odlišit, což já v ponikání zcela chápu, tak něčím skutečně vyjímečným, přesně jak on popisuje, pak by to mělo smysl. Ale pokud zákazník Applu nechápe, že toto není vyjímečná věc, ale jen zvětšení displaye, bez ničeho navíc, pak je to právě o tom, že si hraje na image s dacií, a hloupost je ta, že to ani neví, nebo nechce vědět, to je právě ta diagnoza co tu popisují jiní, a přeci se nebudu chlubit něčím co není vyjímečné. Pak to neukazuje na kvalitu výrobku ale skutečně charakter kupujících lidí.Sám dělám marketing a tohle je teda ostuda, nastrkat tam redaktory a zaplatit to, a ještě psát o babce a vyzvídat kolik má let, to je prostě trapné. Už po první větě poznáte, že to řídí marketing a je to PR, nic víc než reklama. Mně se to osobně nelíbí, protože jsem tohle u jiných značek moc nezaznamenal a nemají to zapotřebí, a skutečně tím Apple dělá z lidí ovce. Dřív bych to pochopil, dnes ne, prostě jen těží z něčeho co býval, a lidi jsou jako ovce za ním i dál, protože už nedokáží rozeznat kvalitu. A mně osobně by teda podle pravdivé teorie Topera vadilo se chlubit, odlišovat něčím, čím se vlastně neodlišuju a spíš bych to bral jako vlastní ostudu, že to ani nevím. Ale chápu Tě, já třeba mám rád Sony, ale taky vidím jak to stagnuje, a prostě to nekoupím, a dokud nezlepší foto jako dřív tak to prostě nekoupím, a přitom bych byl ochoten dát i dvojnásobnou cenu. Vývoj zaspal a většině stačí okopírovaná čína dřívějších modelů, tak jak to je poslední dobou ve všem, viz Hyundai.