Na kterého operátora si nejvíce stěžujete u ČTÚ? S přehledem vede O2

  • Nejvíce stížností a dotazů dostává ČTÚ na služby O2
  • Na T-Mobile s Vodafonem chodí zhruba třetina stížností
  • Stěžujete si hlavně na blokování dat, předplaDENku či zdražování tarifů

V relaci se zákaznickou bází mobilních operátorů jde o malá čísla, ale přesto – stovky zákazníků se obracejí na Český telekomunikační úřad se stížnostmi a dotazy, co dělat v určité situaci. Statistiky pak úřad čtvrtletně zveřejňuje v monitorovací zprávě.

Modrá je dobrá (jen v písničce)

Aktuální monitorovací zpráva říká, že za čtvrté čtvrtletí loňského roku přijal úřad 646 stížností a odpověděl na 1 058 dotazů. Ze stížností řešil ČTÚ 373 podání, 42 postoupil jinému orgánu a zbytek shledal jako nedůvodné. Celkem 437 stížností a dotazů za Q4/2016 směřovalo na služby O2, 186 na T-Mobilu a 114 na Vodafone.

Stížnost si asi každý umí představit, může jít například o nesouhlas s jednostrannou změnu smlouvy ze strany operátora. Dotazy vyřizuje ČTÚ odpovědí, radí jak postupovat, pokud operátor například zamítne reklamaci, co napsat do výpovědi smlouvy, aby ji operátor nemohl zpochybnit, atd.

Klepněte pro větší obrázek
Nejvíce stížností a dotazů  roce 2016 zaznamenal regulátor na služby O2

V posledním kvartálu 2016 si zákazníci nejvíce stěžovali na změnu smluvních podmínek O2 (k 15. červenci 2016) týkající se datových tarifů. Zejména ti zákazníci, kteří s touto změnou nesouhlasili a ukončili smlouvu před nabytím účinnosti změny.

Operátor ale jejich výpověď z důvodu změny smlouvy buď neakceptoval, nebo je dokonce pokutoval kvůli předčasnému ukončením smlouvy. V této situaci totiž regulátor doporučoval uplatnit reklamaci a v případě zamítnutí podání námitky proti jejímu vyřízení.

Klepněte pro větší obrázek
Kauza babičky, která přiměla O2 zavést rozšířenou záruku spokojenosti (obr.: facebook.com)

Vyskytly se i stížnosti na uzavírání smluv na pobočkách O2, typicky šlo o tablet za korunu a k tomu smlouvu na internet a televizi navrch. Zákazníci si stěžovali, že nebyli dostatečně informováni o podmínkách, případně, že jim byly na pobočce poskytnuty zavádějící informace.

Klepněte pro větší obrázek
Stížnosti a odpovědi v roce 2015
Rok 2015 se od roku 2016 příliš nelišil. Dominuje modrá barva

I ve čtvrtém čtvrtletí řešil úřad stížnosti na tarif PředplaDENka. Operátor na něj převáděl zákazníky bez ptaní, načež ČTÚ zahájil s O2 správní řízení pro podezření z agresivní obchodní praktiky. A konečně zde máme stížnosti účastníků v souvislosti s jednostrannou změnou tarifu u pevných linek. Stížnosti podávali především držitelé průkazů ZTP.

Dostali sice tarif obsahující neomezené volání, ale také jim byla služba zdražena. Navíc operátor změnu tarifu oznámil „nepřehlednou formou“ na 2. straně vyúčtování.

Klepněte pro větší obrázek
První čtvrtletí 2014 bylo pro O2 rekorndní. T-Mobile s Vodafonem si drží stabilní počet stížností a dotazů

Stěžovali jste si někdy na operátora u ČTÚ?

Témata článku: Operátoři, O2, ČTÚ, Srovnání

29 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Dusan Roh 8. 3. 2017 20:31:29
    Aby to mělo alespoň nějakou výpovědní hodnotu - jaké množství může mít...
  • Jirka1or 7. 3. 2017 13:47:02
    Na kterého operátora si nejvíce stěžujete u ČTÚ? S přehledem vede...
  • taomak 6. 3. 2017 13:43:35
    No máme v rodině, bohužel pro mne nepochopitelně, zatím pevnou linku. Dalo...
Určitě si přečtěte

O2 nabídne rodinný tarif. Slibuje úsporu 35 % nákladů

O2 nabídne rodinný tarif. Slibuje úsporu 35 % nákladů

** Tři neomezené tarify s 9 GB a televize vyjde na dva tisíce ** Čtvrtou SIM s 3 GB je možné dokoupit za ďábelských 666 Kč ** Stejně jako Vodafone „tlačí“ O2 víc služeb za nižší jednotkovou cenu

27.  4.  2017 | Kůžel Filip, Pospíšil Aleš | 35

Rakouská 3 je nová jednička. Průměrný zákazník prosurfuje 11 GB. Hádejte, kolik je to u nás

Rakouská 3 je nová jednička. Průměrný zákazník prosurfuje 11 GB. Hádejte, kolik je to u nás

** Stačí přestat škrtit, nedřít zákazníky z kůže a oni surfovat začnou ** Za pouhý jeden měsíc proteče v síti rakouské Trojky 43 000 terabytů ** Operátor kupodivu nekrachuje, rostou mu výnosy i zisk

26.  4.  2017 | Pospíšil Aleš | 79

Operátoři si po aukci přehazují LTE frekvence

Operátoři si po aukci přehazují LTE frekvence

18.  4.  2017 | E15.cz , Pavec Jan | 2

Otravují vás marketingové hovory? Jednoduše je zakažte a budete mít klid

Otravují vás marketingové hovory? Jednoduše je zakažte a budete mít klid

** Zní to až příliš jednoduše, ale otravná volání omezuje zákon. ** S podpisem smlouvy jste patrně operátorovi dovolili i marketingová volání. ** Souhlas ale můžete kdykoliv odvolat.

17.  4.  2017 | Pospíšil Aleš | 63

Dítě s paušálem může být neřízená střela, za dluhy odpovídají rodiče

Dítě s paušálem může být neřízená střela, za dluhy odpovídají rodiče

** Raději pořiďte dítěti předplacenou kartu, nebo nastavte limity útraty ** Ušetříte si infarkt až zjistíte, že potomek probendil balík ** ČTÚ řešil případ, kdy operátor vymáhal po dítěti dluh 60 tisíc

13.  4.  2017 | Pospíšil Aleš | 35

Datové jaro pokračuje. Který operátor přifoukne FUP limity příště?

Datové jaro pokračuje. Který operátor přifoukne FUP limity příště?

** Začátkem roku šéf ČTÚ předpověděl datové jaro. Teď je tu! ** T-Mobile první zvedl FUP limity, další budou následovat ** O2 pouští virtuály do LTE a „bič na operátory“ pluje parlamentem

9.  4.  2017 | Kůžel Filip, Láska Jan | 34