Ne, nepostupoval.Kvalitní infrastruktura je totiž v důsledku LEVNĚJŠÍ než čínské šmejdy. Je totiž stabilní, zvládá zatížení, ke kterému se většinou ani nedostane, je prakticky bezúdržbová.Navíc zákazník chce mít kvalitní služby, ne neustálé výpadky, padající hovory atd.I domácímu uživateli se vyplatí připlatit si například za kvalitní router, který mu vydrží bez problémů 10-15 let než si koupit čínský zmetek, který si ale bude muset kupovat nový každé 2-3 roky a ještě to nebude pořádně fungovat, bude to potřeba stále restartovat, spravovat atd. Kvalitní router prostě jednou nakonfigurujete a drží...Ovšem problém je, že odměňování u operátorů je:
- měsíční
- kvartální
- ročníTakže žádný manager neschválí nic, co by v aktuálním roce znamenalo vyšší výdaj, ale bylo výbornou investicí do budoucnosti. Naopak schválí čínský zmetek, který aktuálně znamená úsporu 90%, ale v budoucích letech náklady 1500% a ještě nebude fungovat tak jako kvalitní konkurence...Proto například Jack Welch, jeden z nejlepších managerů na světě, říká, že vysocí manageři se mají odměňovat za delší období - ideálně 5 - 10 let, případně akciemi, které jsou vázené také delší roky a až po tom mohou být odkoupeny.Kdyby to tak mělo nastavené i O2, nikdy by nedávali do sítě čínské zmetky, nikdy by se nechovali tak sviňsky k zákazníkům, nikdy by neukončovali projekty jako Game Zone atd.Bohužel, protože je systém odměňování managerů založený na tak krátké době, tak ti se chovají jako když ženská dostane kreditní kartu - doslova z toho ihned vymačkají maximum peněz, ale už nevidí (nechtějí vidět), že počínaje zítřkem budou muset vše vrátit i s tučnými úroky