Jak jsem záhy zjistil, ačkoli nastavím řazení v adresáři podle příjmení, Nokia 6233 si po vypnutí a zapnutí provede opět seřazení podle jména. Při první reklamaci v O2 mi jejich servis přehrál firmware, závada zůstala. Poté mi O2 vyměnil telefon za nový. Závada stejná. Při třetí reklamaci v O2 jejich servisní středisko Britex napsalo do opravenky, že se nejedná o závadu, ale o vlastnost telefonu. A pro jistotu opět přehráli firmware na 4.54. Výsledek? Žádný. Od kupní smlouvy ale nemohu odstoupit, neboť servis tohleto nepovažuje za závadu. Zatím. Teď mě čeká už jen soudní cesta, kdy se soudní znalec vyjádří, zda se jedná o závadu, či vlastnost, a já následně snad dosáhnu zrušení kupní smlouvy a vrácení peněz, včetně soudních a znaleckých poplatků. Třeba to bude precedens.
Pokud tedy nechcete každé ráno po zapnutí jít do menu a potvrzovat znovu již dříve zvolené nastavení, jen aby telefon fungoval tak, jak má, nekupujte prosím. Osobně to považuji ne za vlastnost telefonu, ale za klamání spotřebitele, neboť v návodu žádné takové upozornění není. Třeba ve smyslu "ať nastavíš, co a jak chceš, stejně to bude vždy po našem!", že.
Jistě, mohu si adresáta nastavit v kolonce jméno jako třeba "Novák Jan", ale při synchronizaci s outlookem si takhle poničím kontakty v ostatních telefonech, které používám, tudy cesta nevede.
Je smutné, že se tak velká firma, jakou O2 nepochybně je, zuby nehty snaží nepřiznat to, že se jedná o zmetek v celé řadě a odmítá jakoukoli dohodu. Pochopitelně má obavy, že takhle by chtěl peníze zpět každý, že. Tak tedy uvidíme.