Nový zákoník změní od 1. ledna nakupování na internetu

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 55

Názory k článku

31. 12. 2013 15:05

Nevlastním e-shop, ani s nimi nemám nic společného, jen tam občas nakupuji a toto mi připadá přehnané... Rozumím, že si někdo objedná třeba svetr ve své obvyklé velikosti, vyzkouší jej a nesedí mu, nebo je třeba nepříjemný materiál, či barva neodpovídá zobrazení na webu atd... Ale na to přijde člověk dost rychle a není důvod to nevrátit do původního obalu a poslat zpět, ani cedulky není obvykle třeba strhávat... A u elektroniky je mnohdy chyba na straně prodejců (a výrobců), kdy třeba uvedou dosah wifi routeru za ideálních podmínek, ale v reálu zjistíte, že není ani čtvrtinový a to vám nestačí. Nebo nevyhovuje provedení, materiál, či jiné parametry, které člověk nemohl při koupi předpokládat... Pak chápu vrácení, ale opět by neměl být problém zboží zabalit, tak jak přišlo... Celkově je to dle mého názoru přehnané a prodejci si toto musí zakalkulovat do nákladů a výsledně i cen, takže chytráky, kteří si takto "půjčují" zboží, vlastně dotujeme my všichni, kteří v e-shopech nakupují...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 12. 2013 10:25

ono se to nejak doresi vzniknou registry, cerny seznamy, slevy pro normalni zakazniky....
proste zmena pravidel, ono vzdy to odskace zakaznik vetsinou ne naprimo ale za to temer vzdy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
31. 12. 2013 00:43

Neviem, aké majú skúsenosti ostatní, ale ja som zatiaľ nenašiel kamenný obchod, kde by som si mohol na celý deň sadnúť na gauč a v klude testovať telefóny tak, aby som sa mohol dobre rozhodnúť, či ho kúpim alebo nie. Skôr mám úplne opačnú skúsenosť. Telefóny sú vačšinou za sklom a predavač je ochotný Vám ich vytiahnuť a ukázať iba v jeho prítomnosti, pričom je vidieť, že len čaká, kedy mu ho vrátite naspäť. Dokonca v špecializovanej predajni na Samsung mali polovicu vystavených mobilov vybitú a na nabíjačku mi ich neboli ochotní dať.Je to dosť nepomer v porovnaní s e-shopmi, kde Vám dajú výrobok na 14 dní domov.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
31. 12. 2013 00:06

Kleinak:
Takovej lojza by potreboval pekne pres drzku. To me jen utvrzuje, ze me rozhodnuti neprodavat dalsi zbozi po prvnim vraceni bylo spravne. Uvedomujete si, ze obchodnik pote zbozi prodava takrka za nakupku? Nemluve o zlodejine s vracenim postovneho. O postovne tedy prodejce tez poskodite. Takze jen kvuli vasi lenosti se jit na mobili podivat do obchodaku, okradete eshop o par stovek az tisicu a tohle zakon neresi. Opravdu pakarna.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
30. 12. 2013 22:39

Tyto benevolentní podmínky opravdu zahubí malé podnikání. Proč se musí podporovat pouze velké firmy. Každý má právo začít. Takhle se konkurovat nedá.
Především v elektronice marže mnohdy nedosahují ani výši poštovného.
Možnost vrácení notebooku bez krabice a 14 dnů používaný beru jako špatný vtip.
Nevím jak v USA, ale v ČR žádný kamenný obchod nepůjčí zboží na 14 dnů na vyzkoušení.
Tam jste rádi, že Vám půjčí telefon do ruky. O nějakém hlubším zkoumání a zkoušení nemůže být řeč. Proč to odnáší eshopy?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
30. 12. 2013 22:05

Nespomínalo sa dávnejšie tiež niečo o skrátení záručnej doby na 1 rok?
Mimochodom, to bezdôvodné vracanie tovaru by som najradšej zrušil! Dá sa to ešte pochopiť v prípade oblečenia, ale v prípade elektroniky je to doslova devastačné pre všetky menšie e-shopy!
A ešte aby to nemusel vrátiť v pôvodnom obale? To už čo má byť?
Ja by som si to predstavoval takto: lehota do 7 dní + povinnosť udania dôvodu + vrátené v originál balení bez najmenších známok používania + náklady na dopravu hradí kupujúci!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
30. 12. 2013 17:01

Ono by to taky jednou chtělo napsat nejenom práva spotřebitele ,ale i jeho povinnosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
30. 12. 2013 16:09

Legální likvidace malého internetového podníkání v podání státu, nic víc. ( Zůstanou pouze ti, kteří mají velké sklady a kamené obchody )- sám jsem měl eshop a můžu Vám říct, že takových "vych*ánků" kteří si objednají zboží na dovolenou/ples/večírek je více než dost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
30. 12. 2013 14:32

Znam lidi, co si takhle zakoupili 5 notebooku a neustale je bezduvodne je vraceli jen, protoze si to chteli ozkouset jsky ten produkt je. Ono nejen, ze je to az moc vycurane, ale i neeticke. Dokonce to zaslo tak daleko, ze se mu poskrabal notebook vratil ho a sel do jine prodejny pro stejny. Me to muze byt fuk, jenze pak si koupim notebook a ten treba nemusi byt na sklade diky tskovym lidem, anebo to vetsina prodejcu dava jako furt novy zpet( ani nepisou pouzity a vraceny...). Uz se mi to par krat stalo ale radeji sem to neresil, skoda casu a nervu a holt sem spolknul horkou slinu.( neslo nastesti o nic drahyho, u notebooku bych to ale asi uz resil).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (22)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
30. 12. 2013 13:51

"Rozhodně však není možné ze strany obchodníka vyžadovat vracení v originálních obalech či dokonce s ochrannými fóliemi či „visačkami“."
...ale v tom případě ani zákazník nemůže vyžadovat zboží v originálním obalu. Takže taková zrcadlovka zabalená v novinách za plnou cenu je OK? Který pako tohle vymyslelo?
To je to samý, jako kdybych šel do kamenného obchodu, nechal bych si vyndat zboží, všechno vybalil, sundal folie, rozdupal krabičku a s díky vrátil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor