Jasně, prodávat za výrobku je blbost. Ale třeba flaty před rokem a teď, to je velký rozdíl. Nynější ceny nenasadili bez rozmyslu, každopádně i teď vydělají a tipuji, že poměrně dost. Předtím vydělávali mnohem víc a ke snížení je prostě nic nenutilo, takže ceny byly stále kolem několika tisíc za flat. Teď sílil tlak veřejnosti, médií a také se blížila aukce 4. operátora. Donutilo je to k oné mobilní revoluci, o které se tu před dobou stále psalo a proběhlo to i v televizi. V podstatě zafungoval trh a konkurence. Je pravda, že operátoři jsou obchodníci, ne charita - to je v pořádku. Ale na druhé misce vah je zákazník, který se zase snaží tlačit cenu dolů - to je přirozené. To, že Češi možná trochu víc křičí, než někteří naši sousedé je fakt. Ale přiznejme si, že ne všichni jsou schopní nebo mají čas si jít zařizovat retenci, domlouvat něco, čemu ani pořádně nerozumí a o co se nezajímají. Je spousta takových lidí a já je chápu. Sám jsem si zařídil virtuála. Protože nemám velké náklady a potřebu telefonovat , bohatě mně to stačí. Ale než jsem porovnal všechny nabídky, rozhodl se, pročetl všechny možné diskuze, trvalo to dost dlouho. Nejsem typ, který by hned po vydání novinky běžel s peněženkou a bez rozmyslu nakupoval. Spíš pravý opak a mnohokrát se mně to v životě vyplatilo. I když pravda, jsem trochu extrémní případ.Co chci říct, je to, že jen s ohledem na čas, je náročné si vybrat, aby člověka v ČR neošidili. Virtuála jsem hledal před pár měsíci ještě v době studia a to jsem měl nepoměrně více času, než teď při práci Nehledě na to, kdyby měl člověk rodinu a další povinnosti, měl by na toto času minimum. Ale to je jen můj pohled. Proto se mi zdá nějaká regulace ze strany ať státu nebo EU přínosná a trochu tím vyřeší problém většiny lidí, kteří se o telekomunikace z jakéhokoli důvodu tolik nezajímají, jen chtějí prostě volat a fungovat. Rozhodně bych nezaváděl komunismus - jen to ne!