Přenos čísla od Vodafonu: Místo 4 dnů více než měsíc?

Čas je relativní, anomálie se projevila u Vodafone na začátku září, kdy ze čtyř dnů byl rázem měsíc. Nyní operátor slibuje návrat k normálu a sladění s pravidly ČTÚ.

Zkrácení lhůty pro přenos čísla od jednoho mobilního operátora ke druhému na čtyři dny je pro spotřebitele bezesporu příznivá zpráva (platí od 1. září 2013). Samozřejmě jde o onen ideální případ, kdy zákazník nemá závazky vůči operátorovi, od kterého chce odejít a sám proces svou nečinností neprotáhne. Samozřejmě i u operátorů musí vše „klapnout“, což vyžaduje nutnou dávku štěstí… Mnozí z vás by mohli vyprávet, jaké průtahy dokáží operátoři vyprodukovat.

Lhůta se měla zkrátit, nařídil to ČTÚ. Už od začátku září se nám však ozývají zákazníci, u kterých přenos čísla nešel tak úplně „po másle“ a vlastně na něj fakticky měli čekat mnohem déle, než ony libě znějící čtyři dny. Stížnosti chodí přibližně rovnoměrně na všechny tři operátory, ale tiskoví mluvčí T-Mobilu a O2 problémy s přenosem odmítli. Přiznal je pouze Vodafone.

Vodafone má v současnosti takovéhle pravidlo: „Pokud nám doručíte či sdělíte výpověď smlouvy, bude smlouva ukončena nejpozději posledním dnem následujícího zúčtovacího období. Pokud není dohodnuto jinak. Toto samozřejmě neplatí pro smlouvu na dobu určitou.“

Lhůta 4 dny pro přenos čísla měla být aplikována až v okamžiku ukončení smlouvy. Dle výše uvedené citace z bodu 7.1.1 aktuálně platných všeobecných podmínek by tak celý proces mohl trvat i dva měsíce (v závislosti na tom, kdy zákazník o přenos požádá). A ještě jednou zdůrazňuji, že i pro zákazníka se smlouvou na neurčito, který tedy nemá vůči Vodafonu žádné závazky.

Klepněte pro větší obrázek
Sbalit si kufry a odejít od Vodafone ke konkurenci by nyní měla být otázka několika dnů (obr.: shutterstock.com)

Ještě před datem 1.4.2013 přitom uplatňoval operátor následující pravidlo: „Pokud nám doručíte či sdělíte výpověď smlouvy alespoň 4 kalendářní dny před koncem zúčtovacího období, smlouva skončí nejpozději posledním dnem zúčtovacího období. Jestliže výpověď doručíte či sdělíte později, bude smlouva ukončena nejpozději posledním dnem následujícího zúčtovacího období, pokud není dohodnuto jinak.“

Chcete utéct? Ne tak zhurta...

Když si zákazník vše ohlídal, mohl v minulosti „prchnout“ do dvou týdnů. Dle nových podmínek se lhůta protáhla na více než 30 dní. Na tento postup si stěžovala řada zákazníků včetně publicisty a Jiřího Peterky, který sepsal článek pojednávající o přenosu několika čísel. Operátor na dotazy a kritiku nebyl příliš sdílný. Nejdříve reagoval ve smyslu, že systém je nastaven nešťastně a vše je v řešení, nyní v souladu s možností všeobecných podmínek provést vše dle vzájemné domluvy deklaruje následující:

Lhůtu pro přenos čísla jsme zkrátili. Pokud zákazník nemá s Vodafonem uzavřenou písemnou smlouvu, bude přenos realizován 4. pracovní den od vystavení unikátního kódu. V případě firemních zákazníků s rámcovou smlouvou bude číslo přeneseno 7. pracovní den od vystavení tohoto kódu. Má-li zákazník smlouvu na dobu určitou, výpověď smlouvy se řídí podmínkami vyplývajícími ze smlouvy.

Slibujeme, že už nebudeme kout pikle

Závěr je tedy příznivý – pokud nemáte závazky, dostojíme novému pravidlu o čtyřdenní lhůtě pro přenos čísla bez kliček a háčků, říká Vodafone. Pokud by vás tedy operátor nechtěl pustit, odkažte ho na výše citovaný příslib tiskového oddělení.

Diskuze (61) Další článek: Sharp předvedl 7" displeje MEMS. Mají na to nahradit LCD i e-ink

Témata článku: , , , , , , Pře, Voda, Měsíc, Meš, Přenos, Vice, Místo,