Příběh eShopových Nokií 5310 končí. Šťastně!

Hudebníci za skvělých 2 380 Kč včetně O2 karty už dorazili k většině zákazníků. Máte i vy už svou Nokii?

Během posledních dvou týdnů bylo jedním z hlavních témat na MobilManii to s objednanými Nokiemi 5310 z internetového obchodu O2 za více než sympatickou cenu 2 380 Kč kus i s předplacenou kartou. Příběh levných „XpressMusiců“ určitě všichni znáte a pokud by se snad někdo vrátil do pošmourného Česka ze slunných pláží některého zahraničního letoviska, pak se vše může retrospektivně dopátrat v tomto několikrát aktualizovaném článku. Jak mnozí z vás vědí, operátor všem koupěchtivým zákazníkům odeslal právě před týdnem e-mail s rozhodnutím, že telefony nakonec dodá. A také se stalo, jeden přístroj, který jsem zkušebně zakoupil, dorazil před malou chvílí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Většina zákazníků už má doma podobnou krabici také

Hurá, Nokie jsou doma!

Jak je patrné z diskuzí zde pod páteční bleskovkou a také na našem diskuzním fóru, zákazníci jako já s jedním či dvěma objednanými kusy už většinou mají své telefony doma a nebo je už netrpělivě vyhlížejí. Zásilky jsou většinou vyexpedovány a pokud nedorazí dnes, tak to bude na počátku příštího týdne. Záleží totiž na pořadí ale také na způsobu dopravy a obci kam má být balíček doručen. Pro tyto zákazníky je tak záležitost uzavřená a mohou se těšit z nového telefonu. Objevily se ovšem i takové případy, kdy operátor odmítá dodat objednaný počet přístrojů za danou cenu s odůvodněním, že byly zcela nepochybně objednány ze spekulativních důvodů, tedy s úmyslem následného prodeje. Tak například nejmenovaný zákazník z Ostravska:

Vážený zákazníku,
v e-mailu odeslaném v pátek 8. srpna 2008 jsme Vás informovali, že v tomto týdnu budeme zpracovávat objednávky telefonů Nokia 5310 nabízených v našem O2 E-shopu s chybně uvedenou cenou. Přestože cena byla zjevně nesprávná a v ČR není možné daný typ telefonu za srovnatelnou cenu pořídit, vyřizujeme kladně objednávky těch našich zákazníků – spotřebitelů, kteří si objednali telefon pro vlastní potřebu a přitom mohli být v dobré víře, že se jedná např. o speciální výprodejovou akci O2 E-shopu.

Ve Vašem případě evidujeme objednávky na celkem 20 kusů telefonu Nokia 5310. Je tedy zjevné, že z Vaší strany jde o objednávku zboží určeného k dalšímu prodeji, přičemž u obchodníka lze očekávat vysoký stupeň orientace v cenových podmínkách na českém trhu. Omlouváme se Vám za situaci vzniklou následkem naší chyby, ale objednávkám uskutečněným s cílem zneužít této naší chyby k vlastnímu obchodnímu prospěchu vyhovět nemůžeme.

Pokud na své objednávce budete trvat i za správnou cenu telefonu, rádi Vám v rámci naší skladové zásoby vyhovíme. Vaše původní objednávky jsme ale nuceni zamítnout.

O2 E-shop Team

Kolik je větší než malé množství?

Uvedený příklad je skutečně evidentní spekulace a alespoň morálně je v právu O2. Dobrá, když připustíme, že dvacet telefonů už je hodně i pro člověka s velkou rodinou, pak si ale položme otázku: kde je ona pomyslná hranice za kterou označí operátor nákup za spekulativní? Je to 10 kusů? Nebo sedm, osmnáct nebo třeba jen čtyři? Na tuto otázku není vůbec snadné odpovědět a to ani po prostudování výše odkazovaných diskuzí. Někteří uživatelé deklarují, že jim byly v jedné objednávce doručeny čtyři kusy, jiní hlásí tři a někteří nešťastníci dostali výše citovanou zprávu i při počtu pouhých tří kusů.

Co ale říct k oněm třem kusům? Nazývat takovou objednávku spekulativní, to mi přijde hodně nefér. Navíc existuje mnoho zákazníků, kteří zakoupili i více kusů a telefony dostali. Tak či onak, pro mnohé z nás je celá věc uzavřena. Trvalo to sice dva týdny, ale výsledek myslím stojí za to. A co vy? Máte už svou Nokii?

Diskuze (119) Další článek: Vodafone přihodí k Nokiím batoh

Témata článku: , , , Nokia 5310 XpressMusic, Eshop, Vysoký stupeň