To je opravdu na širší a delší debatu. Problémem je, co všechno se odráží v ceně. Malé firmy typu One+ mají oproti molochům jako je Samsung minimální režii a jsou "na začátku", takže i marže je nepoměrně nižší. Čistý zisk, který firmě prodej telefonů generuje se dále investuje - např. do vývoje, do podpory atd. Samsung je moloch, který prodává cca 150 (!) modelů, musí obsluhovat servisní centra, síť kamenných prodejen, zajistit marketing atd. a to všechno se nutně odráží v ceně. Problém je, že většina telefonů, které prodá jsou z opačného cenového spektra, kde je marže výrazně nižší, tudíž ji musí někde kompenzovat. Důležitá je pouze konkurence. V případě Android světa začíná být trh natolik zahuštěný, že krach některých AAA výrobců je takřka nezvratný. Kdykoliv vidím keynote Samsungu a snahu tvářit se jako konkurence pro Apple, tak se směju a kroutím hlavou. Skutečná konkurence pro Samsung je jinde, ale to oni podle mě dobře vědí - srovnávání se s Apple je součástí jejich image. Myslím si, že strategie Samsungu spočívá v eliminaci konkurence pomocí "brute force" - celospektrálního pokrytí všemi možnými i nemožnými modely tak, aby si zákazník našel "ten svůj" a to za jakoukoliv cenu, včetně zmatení z příliš široké nabídky.Xiaomi's $125 phone has the same heart as HTC's flagship: http://www.engadget.com/2015/08/13/xiaomi-redmi-n... ...
Názor byl 2× upraven, naposled 13. 08. 2015 16:56