Servis telefonů Benq-Siemens: co na to Benq a operátoři?

Prodejci mobilních telefonů Siemens a Benq-Siemens mají problém – nemají kam posílat vrácené telefony z reklamací. Dotkne se krach Benq Mobile i běžných zákazníků? Zeptali jsme se všech tří našich operátorů a také zástupce Benq Mobile.

Náš včerejší článek o problémech krachující společnosti Benq Mobile s řešením záručních oprav svých telefonů vzbudil velký rozruch. Hned v úvodu se proto hodí připomenout, že běžných zákazníků by se tato aféra neměla nijak dotknout. Pokud se vám telefon značky Siemens nebo Benq-Siemens porouchá a máte jej v záruce, můžete jej standardně donést svému prodejci a uplatnit svůj nárok na vyřízení reklamace v rámci záruky. Problém vznikne až prodejci, který nemá porouchaný telefon komu předat k opravě, respektive musí opravu telefonu uhradit ze svého.

Klepněte pro větší obrázek
Oznámení servisního partnera PPI-ETC, s.r.o. o pozastavení příjmu záručních oprav

Problém s reklamacemi je zatím spíše finanční. Záruční opravy totiž výrobce neproplácí a servisy pochopitelně zadarmo pracovat nechtějí. Spolu s přerušením dodávek peněz však došlo také k přerušení dodávek náhradních dílů. Časem by proto mohl nastat i ten problém, že telefon nebude jak opravit.

Operátoři pečují o své zákazníky

Bylo by od majitelů telefonů značky Siemens nebo Benq-Siemens celkem podlé, kdyby se v současné době snažili na svém telefonu najít nějakou závadu a reklamaci alespoň „zkusit“. Strach z toho, že později už nebude možné telefon v záruce reklamovat vůbec je přitom úplně zbytečný. Nárok na bezplatnou opravu nebo výměnu zboží zůstane zákazníkovi po celou dobu trvání záruky, ať se děje co se děje. Pokud se současná situace nějak vyřeší a servisy dostanou zaplaceno, budou i prodejci mobilů při vyřizování reklamací postupovat přívětivěji. Za současné situace se jim nemůžeme divit, že se budou uznávání reklamací zdráhat.

Mezi největší prodejce mobilních telefonů patří samotní operátoři. A proto jsme se zeptali, jak budou postupovat při vyřizování reklamací telefonů Siemens a Benq-Siemens oni. Tiskový mluvčí Vodafonu, Jakub Hrabovský, říká: „Na naše zákazníky, kteří si u Vodafonu koupili mobilní telefon značky Siemens nebo Benq-Siemens, nemá stávající situace firmy Benq Mobile žádný dopad. Veškerý servis zajišťujeme přes stávající servisní organizace,“ a dodává: „V případě závady stačí, aby zákazníci přišli na naší prodejnu, kde za ně naši pracovníci vše vyřeší. Další variantou je poslat reklamaci poštou na adresu uvedenou v záručním listě.“

Také T-Mobile svým zákazníkům vychází vstříc. Manažerka externí komunikace, Jitka Pacolová, nám k problému sdělila: „Společnost T-Mobile bude v rámci zajištění špičkové péče svým zákazníkům i nadále poskytovat záruční servis k mobilním telefonům BenQ-Siemens. Díky spolupráci se servisním partnerem budou reklamované přístroje zakoupené v distribuční síti T-Mobile Czech Republic, a.s. splňující záruční podmínky bezplatně opraveny v zákonném termínu. Přístroje BenQ-Siemens, které jsou v aktuální nabídce, budou za stávající situace nabízeny do vyprodání zásob.

A prakticky shodného vyjádření se nám dostalo od O2. Také zde se nemusí zákazníci ničeho obávat a v případě závady na telefonu Benq-Siemens s nimi bude vedeno běžné reklamační řízení.

Benq není Benq Mobile

Snažili jsme se samozřejmě získat také vyjádření k celé situaci přímo od Benq Mobile, výrobce telefonů Benq-Siemens. Firma se problémem zabývá a vzhledem k tomu, že je v současné chvíli proces ještě v řešení, bude oficiální vyjádření k této problematice dostupné až začátkem příštího týdne.

K aktuální situaci se však ozvali zástupci společnosti Benq, která v zásadě nemá s dceřinou společností Benq-Siemens mnoho společného a současné problémy vrhají do temného stínu právě i Benq – výrobce spotřební elektroniky a prvků IT.

Benq proto rozesílá všem svým obchodním partnerům toto vše vysvětlující sdělení:

Vážení partneři,

v současné době jste jistě zaznamenali mnoho zpráv o platební neschopnosti BenQ Mobile v celé Evropě. Dovolujeme si vás, jako naše partnery, informovat, že tato situace nemá žádný vliv na náš současný vztah s vámi.

Všechny společnosti koncernu BenQ zodpovědné za IT a spotřební elektroniku NEMAJÍ žádný vztah k BenQ Mobile. O obchod a marketing ve střední a východní Evropě se stará BenQ Austria GmbH se sídlem ve Vídni. BenQ Austria GmbH pokračuje ve své činnosti jako doposud. Tedy pro zákazníky nedochází k žádným změnám ani v rámci servisu. Servisní partneři BenQ pokračují ve své činnosti.

Buďte ujištěni, že obchod a servis pro projektory, LCD monitory, digitální fotoaparáty, LCD televizory, média, klávesnice a myši, scannery zůstává nezměněn.

Rádi bychom vám osobně poděkovali za dlouhodobou podporu a důvěru v naší značku. Jsme si jisti, že si prvotřídními službami udržíme svou pozici a těšíme se na další obchody s vámi.

S pozdravy

Váš BenQ team

Benq-Siemens už nevoní

A v Benqu se mají proč bránit. Benq Mobile dělá nyní své značce velmi špatnou reklamu a řadu zákazníků odrazuje. To se pochopitelně promítne v podvědomém chápání značky Benq a určitě také Siemens. Jak majitelé a zastánci telefonů Benq-Siemens reagují na současnou situaci? Stačí nahlédnout do diskuse pod včerejším článkem nebo do diskusního fóra.

„Zrovna jsem si chtěl koupit Benq-Siemens E71, tak teď si ho asi už nekoupím. Je to škoda, mám se Siemensem ty nejlepší zkušenosti, ale bohužel moje CX65 už pomalu dosluhuje. E71 se mi fakt líbí, funkčně i vzhledově. Budu si muset koupit nějaký Sony Ericsson, asi K610,“ reaguje na situaci čtenář s přezdívkou M1k.

Mnoho uživatelů se také bojí, zda budou moci svůj Benq-Siemens v záruce reklamovat, a někteří litují nedávné koupi telefonu této značky, například čtenář s přezdívkou Earthworm: „Tak to je v pytli, poněvadž jsem si před dvěma týdny koupil Siemens. Kdybych to věděl dřív, tak bych to nedělal.“ Obavy zákazníků jsou ovšem zbytečné.

Značka Benq-Siemens si hodně uškodí a to po celé Evropě, zejména pak v Německu. Benq Mobile zde zastavil výrobu v továrnách bývalého Siemensu, což vyvolalo velké protestní akce a do debat se vložili i politici. Pokud bude chtít Benq Mobile s výrobou mobilů pokračovat, zřejmě už to proto nebude pod značkou Benq-Siemens.

Diskuze (67) Další článek: Jak Telefónica O2 hospodařila za první tři čtvrtletí roku 2006

Témata článku: Benq, Benq-Siemens, Siemens, , Benq-Siemens E71, Nejlepší zkušenost, Porouchaný telefon, Servisní partner, Telefon, Včerejší článek, BenQ Mobil