Společnost Axima spol.s r.o., působící již několik let jako vývojář mobilních aplikací a řešení, provozující několik projektů v oblasti mobilní komunikace a zábavy, nabízí na trhu již čtvrtým rokem systém SMS Agent, který je schopen komplexně řešit SMS a MMS komunikaci ve firmách, školách, obecních úřadech a dalších institucích. Tento článek je velmi krátkým souhrnem různých, v praxi již realizovaných řešení, při kterých je systém SMS Agent využíván.
Lidé, kteří se tomuto oboru nevěnují, mají jistě často klamný pocit, že je SMS komunikace pouze o jednoduchých anketách typu „bé je správně“, případně o soutěžích, při kterých je každý týden po SMS hlasování jeden vyřazený zpěvák nalezen na mol v baru. Málokdo zatím ví, že komunikace na bázi SMS již dnes pomáhá lidem získat práci, informuje o aktivitách dětí ve škole, umožňuje rezervovat velmi snadno filmy na DVD, umožňuje spolupodílet se na rozhodování v rámci obce. Pomocí obyčejné SMS dokážete ovlivnit začátek „topné sezóny“ na sídlišti nebo můžete v kritické situaci někomu zachránit život.
SMSka dokáže pomoci při získání práce
Jak? Personální agentura zasílá registrovaným uchazečům o práci aktuální informace o možnosti zúčastnit se přijímacích pohovorů. Tyto informace jsou pro uchazeče samozřejmě velmi důležité, a ti si pochvalují zejména to, že je dostanou ihned a mohou následně reagovat – opět odesláním jednoduché SMS. V případě, že by byl použit jiný komunikační kanál, mnozí zájemci by se k informaci dostali až za několik dnů jen proto, že nečtou pravidelně svou elektronickou poštu. Použití telefonu by bylo zase podstatně nákladnější při oslovení většího počtu uchazečů.
Je mi zima, zatopte už!
Velmi mnoho lidí bydlí v domech, které jsou závislé na dodávce tepla z externích zdrojů. Téměř pravidelně dochází na začátku a na konci topné sezóny ke sporům, protože někteří máme prostě rádi teplíčko, jiným zima nevadí. Tento věčný spor lze vyřešit „demokratickou“ metodou, která zohledňuje váhu jednotlivých odběratelů tepla. Každý zákazník má možnost dát dodavateli tepla na vědomí SMSkou, že chce, aby se už topilo. V okamžiku, kdy převáží názor „ZATOPTE“, dodavatel tepla zahájí topení.
Obecní minireferendum
Na podobném principu SMS hlasování jsou realizována „minireferenda“. Starostové obcí jsou často v situaci, kdy mají rozhodnout o investici v řádech stovek tisíc korun a výše. Mnozí z nich chtějí pochopitelně znát názor co největšího počtu obyvatel obce. Ano, říká se: „Chceš se dozvědět maximum informací? Jdi do hospody!“ Tato metoda se ale nedá vždy úspěšně použít, zejména proto, že místní restauraci nenavštěvuje reprezentativní vzorek obyvatelstva :-). Občané, kteří se chtějí spolupodílet na rozhodování se mohou snadno zaregistrovat do systému například na webových stránkách obce nebo jednoduše SMSkou. V okamžiku, kdy je potřeba znát názor obyvatel, je zaregistrovaným lidem odeslána SMSka s jednoduše formulovaným dotazem a následně jsou systémem automaticky vyhodnocovány odpovědi. Názor lidí je znám během několika hodin.
Objednávky a rezervace
Jednodušší SMS systémy se začínají objevovat například i ve video půjčovnách. Stalo se Vám někdy, že jste si přišli půjčit DVDéčko a někdo Vám ho vyfouknul před nosem? Některé půjčovny již zavedly systém, který umožňuje rezervace filmů, které jsou právě vráceny. Princip je velmi jednoduchý. Film, který je vrácen, je zadán do evidence půjčovny. Při vložení tohoto záznamu do počítače je automaticky prohledán seznam zájemců a je-li zjištěno, že existuje zákazník, jenž má o film zájem, je mu automaticky odeslána SMS zpráva s informací „Máš to tady“. Zákazník půjčovny pak může zpětnou SMSkou film rezervovat a večer si jej pohodlně vyzvednout.
Co jste měli k obědu? Maso a hnědou omáčku!
Máte děti? Ano? Jistě o ně máte starost, dbáte na to, aby byly v bezpečí, dobře se učily, jedly raději ve školní jídelně než u „mekáče“. Chodí-li již vaše děti do školy, možná se v brzké době setkáte s komunikačním systémem na bázi SMS. Stále přibývá škol, které automaticky informují rodiče o zajímavých školních aktivitách. A nejen to. Školy dnes mohou rozesílat rodičům informativní SMS zprávy při nejrůznějších více či méně kritických situacích, kdy například dítě není ve škole a nebylo předem omluveno, konají se „třídní schůzky“, je změněn termín školního výletu a mnoho dalších, pro rodiče důležitých informací.
Last Minute zájezd za super cenu!
Cestovní kanceláře provozují SMS systém, který informuje registrované zákazníky o mimořádně výhodných cenách zájezdů „na poslední chvíli“. Celá řada zákazníků jede například dvakrát za sezónu lyžovat a jsou spokojeni. Existuje však množina lyžařských „fanatiků“ zejména z řad mladších zákazníků, kteří si nechtějí nechat ujít žádnou cenově zajímavou příležitost poznat další zajímavá místa v Alpách a k těmto zákazníkům je SMS služba namířena. V okamžiku, kdy není zájezd plně obsazen a do termínu zbývají dva dny, je automaticky odeslána výhodná nabídka těmto lidem.
Ve výčtu zajímavých SMS řešení realizovaných systémem SMS Agent by bylo možno ještě dlouho pokračovat. SMS řešení firmy Axima spol.s r.o. využívají společnosti, které se zabývají měřením sledovanosti televize, distributoři elektrické energie a plynu pro odečty stavů měřičů, rádia pro komunikaci s posluchači, spediční firmy pro zjišťování informací od řidičů a například také některé zdravotnické záchranné služby pro komunikaci s neslyšícími pacienty.
Je naprosto jasné, že se bude využívání SMS zpráv stále rozšiřovat, že je budeme díky jejich dokonalé jednoduchosti ještě dlouho používat a je téměř jisté, že se s nimi budeme setkávat i v oborech, kde bychom to před pár lety vůbec nečekali.
Více informací získáte přímo na stránkách www.smsagent.cz