Sony Ericsson chce být prémiovou značkou

Švédsko-japonský koncern letos přestane vyrábět low-endy, zaměří se smartphony a do konce roku budou 70% jeho portfolia tvořit dotykové telefony.

Sony Ericsson na včerejším setkání s novináři poodhalil svou strategii pro následující měsíce. Podle slov ředitele Sony Ericssonu pro SR, Roberta Fleischhackera, je už firma z největší krize venku. V loňském roce prošla společnost zásadními změnami ve všech oblastech. Některé z nich jsou patrné již při pohledu na nové telefony určené pro rok 2010.

Vážným a pro nás novým rozhodnutím je odchod značky ze segmentu low-endů. Podle Fleischhackera Sony Ericsson zcela skoncoval s levnými modely. Na telefony od jednoho do dvou tisíce korun se tak u švédsko-japonské značky v dohledné době nejspíš těšit nemůžeme. „Chceme být prémiovou značkou,“ popisuje strategii Sony Ericssonu pro nadcházející období Fleischhacker.

Duben, měsíc Sony Ericssonu

Přesto, že se část novinek Sony Ericssonu dostala na trh již dříve, v dubnu startuje výrazná ofenzíva. Klíčové modely jako Vivaz, Elm a Xperia X10 se dostávají do nabídek českých operátorů (přečtěte si o novinkách v dubnovém ceníku). Kousek přede dveřmi stojí Xperia X10 mini a odvozeniny jmenovaných modelů s hardwarovou QWERTY klávesnicí s přídomkem Pro. Zde je potřeba Sony Ericsson pochválit, stává se výrazně pružnějším v uvádění novinek na trh, doba od představení do tohoto okamžiku se znatelně zkracuje.

Sony Ericsson U5i Vivaz Sony Ericsson J10i Elm Sony Ericsson Xperia X10 
Tři dubnové novinky mohou zachránit značku Sony Ericsson

Oproti starším modelům přicházejí novinky s výrazně odlišným designem. Konečně výrobce upustil od strohého technického designu a snaží se své telefony zvýraznit. Největší designérskou novinkou má být jakýsi ergonomický hrb na zadní straně telefonů, který zlepšuje uchopení přístroje v ruce. Do jisté míry ho mají všechny novinky, nejvýraznější je na modelech Vivaz a Elm.

Ve všech směrech je výrazné zaměření Sony Ericssonu na dotykové telefony. Do konce roku by právě mobily s dotykovým displejem měly tvořit 70 až 80 procent novinek, které výrobce přinese na trh. To znamená, že do konce roku se můžeme těšit minimálně na tři nebo čtyři nové dotykové Sony Ericssony.

Navigace zdarma nebude

Hodně si Sony Ericsson slibuje od otevřených operačních systémů. Jednoznačnou prioritou je pro výrobce Android, v budoucnu se ale můžeme těšit i na nové smartphony se Symbianem. K podpoře Windows Phone 7 se Sony Ericsson staví spíše vlažnou, do budoucna ji ale nevyloučil.

Sony Ericsson U8i Vivaz Pro Sony Ericsson J20i Hazel Sony Ericsson Xperia X10 mini Sony Ericsson Xperia X10 mini pro 
V létě budou následovat další čtyři novinky

V pozadí nezůstávají ani klasické telefony s proprietární platformou. Dobrým příkladem je právě Sony Ericsson Elm, který se dostal do dubnových nabídek T-Mobile a Vodafone. Jeho cena je zatím poměrně vysoká, Fleischhacker však potvrdil, že Sony Ericsson má s telefonem větší plány a už brzy by se měl objevit v rámci kampaní s výrazně lepší cenou.

Do léta by se na pulty prodejen i do nabídek operátorů mělo dostat také jeho dvojče s vysouvací konstrukcí. „Véčková konstrukce je pro nás mrtvá,“ odpověděl na otázku o dostupnosti nějakého nového telefonu véčkové konstrukce Fleischhacker. Posledním véčkovým mohykánem v portfoliu Sony Ericsson tedy na nějakou dobu zůstane elegantní dámský model Jalou.

Dobýt ztracené pozice

Výrazná bude v roce 2010 orientace Sony Ericssonu na služby. Fleischhacker zatím neprozradil konkrétní plány, poskytnout navigační aplikaci zdarma pro své telefony však výrobce neplánuje. Přijít by však mělo výrazné zlevnění licencí pro současně nabízený navigační software. Uvidíme, do jaké míry se podaří Sony Ericssonu zamíchat karty a znovu si vydobýt své ztracené pozice před dvěma lety.

Diskuze (28) Další článek: Google spustil hledání tras MHD v Brně

Témata článku: Ericsson, Sony, Sony Ericsson, , , Sony Ericsson Elm, Sony Ericsson Xperia X10, Sony Ericsson Xperia X10 mini, Sony Ericsson Xperia X10 mini pro, Výrazné zlevnění, Eri, Son, Pře