Nejvyšší zástupci Sony vloni uvedli, že letošní rok bude pro mobilní divizi japonské firmy rozhodující. Buď se podaří stabilizovat hospodaření, aby divize generovala alespoň malý, ale pravidelný zisk, nebo produkce smartphonů může skončit. Finanční výsledky za vánoční kvartál 2015 napovídají, že firma si po nákladové stránce vede zodpovědně a nerozhazuje, ale na druhou stranu poptávka po nových Xperiích ze strany zákazníků klesá. Tato situace asi managementu rozhodování o budoucnosti divize příliš neusnadní.
ony v říjnu až prosinci 2015 distribuovala celosvětově 7,6 milionu balení smartphonů Xperia, což je meziroční pokles o 36 %. Nabídka vlajkových smartphonů je přitom letos bohatší o první 4K smartphone Sony Xperia Z5 Premium. Tržby ale poklesly „jen“ o 14,7 % na 3,2 miliardy dolarů, což značí, že výpadek v objemu prodejů je způsoben hlavně menším prodejem levnějších modelů. Díky výrazným úsporným opatřením v divizi, která se projevují i navenek masivním snížením investic do PR a marketingu, se podařilo dosáhnout provozního zisku 201 milionů dolarů.
Sony by teoreticky takové hospodaření v mobilní divizi mohlo stačit. S ohledem na fakt, že vánoční čtvrtletí bývá prodejně nejsilnější, se ale dá očekávat, že počty prodaných Xperií mohou dále klesat, a náklady do nekonečna osekávat nelze. Korporace Sony jako celek je nicméně ve slušné kondici, daří se hlavně herní a filmové divizi, kde je růst tržeb okolo 10 %. Celkový provozní zisk společnosti dosáhl 1,7 miliardy dolarů s provozní marží 8 %. Pro srovnání, Microsoft má marži okolo 25 % a Apple 40 %.