T-Mobile zveřejnil kumulované výsledky hospodaření za první tři čtvrtletí roku 2018. Firma má za sebou úspěšné devítiměsíční období, během nějž utržila 20,1 miliardy korun a meziročně navýšila provozní zisk (EBITDA) o více než 5 % na 8,53 miliardy korun. Provozní marže vzrostla na 42,5 %. Rostly výnosy z nemobilních služeb, které u T-Mobilu tvoří zhruba 30 % celkových tržeb.
Finanční výsledky T-Mobilu za první tři čtvrtletí 2018:
T-Mobile zůstává českou mobilní jedničkou podle počtu zákazníků – k 30. září 2018 evidoval 6,177 milionu zákazníků mobilních služeb. Počet předplacenkářů se nadále snižuje ve prospěch paušálních zákazníků, kteří tvoří 64 % báze. Průměrná měsíční útrata za mobilní služby (ARPU) činí 256 Kč a zůstává tak na srovnatelné úrovni jako v předchozím období loňského roku. Intenzivní využívání datových služeb se odráží v podílu nehlasových služeb na mobilním ARPU, který dosahuje 50 %.
Zatímco počet protelefonovaných minut či SMS víceméně stagnuje, i nadále významně roste celkový objem přenesených dat v síti T-Mobile, který meziročně vzrostl o 25,8 % a dosáhl více než 43 300 TB. Průměrná měsíční spotřeba dat u tarifních zákazníků přesáhla 1,2 GB/měsíc, což je o 20 % více než ve stejném období loňského roku.
Počet zákazníků podle využívaných služeb za první tři čtvrtletí 2018:
Fixní služby včetně připojení xDSL, Pevného internetu vzduchem (PIV) či do zásuvky (PIZ) nyní využívá 227 tisíc zákazníků, včetně 64 tisíc nových zákazníků získaných za posledních 12 měsíců. Televizi od T-Mobile na IPTV či satelitní platformě využívá téměř 70 tisíc zákazníků, což je o 10 tisíc více než v polovině letošního roku. Zákazníci měsíčně zpětně zhlédnou přes tři miliony pořadů.
Jak funguje eSIM?