T-Mobile ve třetím čtvrtletí udržel zákazníky a navýšil zisk o 5 %

T-Mobile zveřejnil kumulované výsledky hospodaření za první tři čtvrtletí roku 2018. Firma má za sebou úspěšné devítiměsíční období, během nějž utržila 20,1 miliardy korun a meziročně navýšila provozní zisk (EBITDA) o více než 5 % na 8,53 miliardy korun. Provozní marže vzrostla na 42,5 %. Rostly výnosy z nemobilních služeb, které u T-Mobilu tvoří zhruba 30 % celkových tržeb.

Finanční výsledky T-Mobilu za první tři čtvrtletí 2018:

Klepněte pro větší obrázek

T-Mobile zůstává českou mobilní jedničkou podle počtu zákazníků – k 30. září 2018 evidoval 6,177 milionu zákazníků mobilních služeb. Počet předplacenkářů se nadále snižuje ve prospěch paušálních zákazníků, kteří tvoří 64 % báze. Průměrná měsíční útrata za mobilní služby (ARPU) činí 256 Kč a zůstává tak na srovnatelné úrovni jako v předchozím období loňského roku. Intenzivní využívání datových služeb se odráží v podílu nehlasových služeb na mobilním ARPU, který dosahuje 50 %.

Zatímco počet protelefonovaných minut či SMS víceméně stagnuje, i nadále významně roste celkový objem přenesených dat v síti T-Mobile, který meziročně vzrostl o 25,8 % a dosáhl více než 43 300 TB. Průměrná měsíční spotřeba dat u tarifních zákazníků přesáhla 1,2 GB/měsíc, což je o 20 % více než ve stejném období loňského roku.

Počet zákazníků podle využívaných služeb za první tři čtvrtletí 2018:

Klepněte pro větší obrázek

Fixní služby včetně připojení xDSL, Pevného internetu vzduchem (PIV) či do zásuvky (PIZ) nyní využívá 227 tisíc zákazníků, včetně 64 tisíc nových zákazníků získaných za posledních 12 měsíců. Televizi od T-Mobile na IPTV či satelitní platformě využívá téměř 70 tisíc zákazníků, což je o 10 tisíc více než v polovině letošního roku. Zákazníci měsíčně zpětně zhlédnou přes tři miliony pořadů.

Jak funguje eSIM?

Diskuze (11) Další článek: Vyzkoušeli jsme Paysafecard: darujte pod vánoční stromeček kredit na Google Play

Témata článku: , , , , , , , , Nehlasová služba, Využívaná služba, Zákazníci, MOBI, Kumulovaný výsledek, Čtvrtletí, Tarifní zákazník, Pivo, Celkový objem, Předchozí období, EBITDA, Mobilní služba, Intenzívní využívání, Fixní služba, Hospodaření, První čtvrtletí, Finanční výsledek