U nás se momentálně používá TRS (Traťový Rádiový Systém) je to radiostanice, která pracuje na frekvenčních pásmech 450/460 Mh (principuálně NMT). Oproti mobilním telefónum oba systémy fungují, tak, že strojvedoucí na svém hnacím vozidle nastaví číslo vlaku, který jede (to znamená že nemá pevné telefonní číslo, aby výpravčí nemusel pátrat jaká lokomotiva je v čele vlaku, takže pro případnou komunikaci volí přímo číslo vlaku), dále strojvedoucí volí číslo stuhy (pokud jezdíš vlakem můžeš si všimnout návěsti se sluchátkem a písmenem X a za ní dvoučísli), jak již bylo v článku napsáno je pokrytí úzké, neboli je to stuhová síť, číslo stuhy je důležité pro to, že faná stuha určuje vykrytí daného výpravčího. Hlavní výhoda tohoto systému je, že kromě přenosu hlasu umí i jiné věci jako je ze strany strojvedoucího přenos kodové informace směrem k výpravčímu, a kódovaného příkazu směrem od výpravčího k strojvedoucímu (výpravčí je vždy pán situace), tyto příkazy a informace se přenášejí pouhým stisknutím tlačítka. Nejdůležitější kódový příkaz, který může dát výpravčí je "stop" (buď vytočí konkrétní vlak, a nebo zvolí centrální stop, a tady je právě důležité mít zvolené správne číslo stuhy), u tohoto příkazu kromě rozsvícení kontrolky dojde automaticky k aktivování rychlobrzdy.