Týden mobilně 363: O tom, proč čeští důchodci dotují levné volání manažerům

Názory k článku

TrueStory  |  10. 12. 2016 06:44

To jsou zase KECY!!Všude, ve všem existuje více trhů - když si chce firma nakoupit cokoliv od oblečení po minerálku, tak dostává jiné ceny než koncový zákazník u pokladny. Například minerálka za 15 Kč jde na firemním velkoobchodu koupit i za 0,5 Kč.
Proto nelze nabízet stejné ceny pro rezidentní, firemní a státní segment.Navíc v případě té Vojenské nemocnice Olomouc redaktoři nijak nezmiňují vliv ORIGINACE - tj. nemocnice má mnohonásobně více hovorů příchozích z jiných sítí (za které operátor inkasuje propojovací poplatek) než odchozích do jiných sítí (za které operátor musí platit propojovací poplatek). Speciálně u státních institucí je originace tak obrovský objem peněz, že řada jich má volání nastaveno kreditně - platí za minutu hovoru, ale operátor jim z toho odečítá originaci, takže jim nakonec vždy chodí faktura na 0 Kč a zbytek peněz z originace má operátor.Další věc jsou třeba právě ony zmíněné "prodejny". Ty nejsou určeny pro business a už vůbec ne pro státní segment. Ty jsou určeny právě pro ony důchodce, matky na mateřské atd.
Možná to někoho překvapí, ale když se důchodce přijde "jenom zeptat" nebo si "jenom nechat vyměnit SIM kartu", "jenom si nastavit mobilní Internet", tak každé to JENOM stojí peníze - přesněji superhrubou mzdu zaměstnance za čas, který se mu věnuje a za poměrný čas absolvovaných školení atd. a poměrnou část za provoz prodejny.Takže ono je to v reále spíš NAOPAK - protože i když důchodce sice platí víc za minutu, tak když si započítáte i náklady za "jenom zeptání", "jenom nastavení mobilu", "jenom", "jenom", "jenom". S tím, že málokterý důchodce si cokoliv udělá sám nebo cokoliv udělá elektronicky, ale vše chce řešit osobně "na prodejně" - tedy maximální náklady pro operátora, tak to taky musí zaplatit.Ono je to stejné i u té minerálky - tam se na 0,5 Kč dostane firma taky jen pokud jí je dodána tak, že přijede kamion na rampu, skladník vyhází 33 palet z kamionu na vykládací plochu a převezme fakturu.
Kdyby firma požadovala, ať jí je každá jedna láhev minerální vody podána s úsměvem, pozitivním očním kontaktem s milou hosteskou, která je přivítá slovy: "Dobrý den, jakou minerální vodu si dnes dáte? A, citronovou, chcete ji otevřít a nalít? Ano, tady to je... Samozřejmě, zbytek Vám zase zavřu a uložím do tašky. Ano, platba v hotovosti, tady je potvrzení... Mějte krásný den! Naschledanou!" Tak se na 0,5 Kč v životě nedostane DTakže, aby na výzvu Brna mohl operátor k "městské části" přistupovat na firemní úrovni, muselo by taky Brno zajistit FIREMNÍ podmínky - tedy centrální fakturaci - tj. jednotlivým lidem by si to účtovalo samo a za faktury by bylo zodpovědné jedno centrální místo, pak taky SPRÁVU těch desetitisíců SIM - tedy žádné lezení "na prodejnu" a taky by muselo dokázat, že nebude v dluzích, tedy že má na placení.
Protože pokud tohle nezajistí, tak je to opravdu jak kdybych chtěl nakupovat minerálku "ve velkém", ale chtěl jsem ať mi každou láhev podává hosteska a platím ji zvlášť a navíc ani ne v jednom čase, ale postupně, jak je bude někdo potřebovat - s tím taky každého každý výrobce minerálky pošle do háje...Mimochodem abych si taky trochu zaryl do Mobilmanie, tak plánuje třeba ona sama stejné podmínky i pro rezidentní segment jako nabízí pro firmy? Vidím tady pořád banery na Alzu, CZC, Tesco atd. Když třeba budu prodávat starý mobil a chci banner vedoucí na můj inzerát, ale bude mi stačit jenom 100 zobrazení, tak dá mi Mobilmania stejnou cenu jako Alze?! Ne?!! Tedy to je zlodějina!!!! Přitom moje babička si chtěla JENOM prodat starý mobil - takhle okrádat důchodce!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (25)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Ludek_II  |  10. 12. 2016 07:18

Proč ?
1. Protože jsme specifický trh
2. Protože zákazníci si za kvalitní služby přece rádi připlatí. No ni ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Jaroslav V.  |  10. 12. 2016 07:19

Bodejť by se operátoři nepředháněli v nabídkách pro firmy. Lepší alespoň nějaký zákazník než žádný. A ta zbylá miliónová většina to za tu firmu vykompenzuje PS: velice by mne zajímalo, zdá má i místní redakce a vůbec celá redakce CN Invest nějakou výhodnou smlouvu. Já si myslím, že si každý odpoví sám. Takže hlupáky z nás dělá i redakce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Lues.deFunes  |  10. 12. 2016 07:38

Vzhledem k tomu, ze v Rakousku maji levnejsi pausaly, tak to musi byt dle operaku zeme bez hor, temer placata

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
g35795  |  10. 12. 2016 07:40

Lol, zase Kůželova marže 150 %
Kdy si konečně nastudujete tohle?
https://cs.wikipedia.org/wiki/Marže...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Wolfalack  |  10. 12. 2016 08:02

Tak my doma máme díky korporátní smlouvě tarif s 1,2 Kč paušálem, volání ve VPN neomezeně, ostatní volání a SMS za cca 0,15 Kč a 3 GB dat za 68 Kč (neomezená data za cca 120 Kč). Tarif snů, ke kterému se běžný člověk nemá šanci dostat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
10. 12. 2016 09:10

Protoze je to tak spravne.Socialni system maji "zivit" ti, co si jej voli. Nikoliv ti, co jej zivi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sedmej  |  10. 12. 2016 15:35

za prve: cituji.
Marže je pojem používaný ve finanční analýze, který vyjadřuje rozdíl mezi prodejní a nákupní cenou na zboží nebo službě. Vyjadřuje se buď absolutně nebo v procentech podle následujícího vzorce:
m=((p−n)/p)x100%. Marže nikdy nepřesáhne 100 %.Důležité je si uvědomit, že marže obchodníka není zisk. Zisk je marže snížená o náklady spojené s prodejem zboží či služby, jako například mzdové náklady, nájemné, elektřina atd.za druhé:
máte důkaz, že rezidentní trh financuje firemní? vždyť firemní trh vůbec nepotřebuje pobočky, obchody, poradce na telefonu a mraky dalších služeb, které rezidentní zákazník vyžaduje. mě taky štve, že tu máme drahé služby u operátor, ale tahle debata byla hodně mimo a plná dohadů a polopravd.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 12. 2016 19:27

Demagógia, demagógia, demagógia!1. Firma, pokiaľ nepredáva ďalej službu alebo tovar, je koncový zákazník.
2. Malá firma, ktorá má povedzme 5 mobilov, nie je korporátny zákazník. Dostane +/- ceny presne také ako si vydobije občan cez retentčné oddelenie.
3. Korporátne zmluvy sa robia pre podstatne väčšie počty paušálov.
4. Korporátne zmluvy sa robia pre všetko - čo myslíte, koľko platia veľké firmy za tie Superb-y? By ste sa divili, ako málo. Ale len preto, že ich berú relatívne veľké množstvá.Celé mi to príde ako komunistická propaganda, že zlý zlý podnikateľ!!!Mám pre všetkých radu:
Vytvorte si občianske združenie s 50 členmi a oslovte operátora, že chcete ponuku. Podmienkou bude, že to budete platiť naraz za všetkých a s operátorom bude komunikovať len jedna osoba. Určite vám dajú lepšiu ponuku ako firme s 5 mobilmi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Tycoon  |  10. 12. 2016 21:03

Celé je to o tom, že dokud budou existovat zákazníci ochotní utrácet tisícovku za telefonní služby, tak bude draho. Já osobně jsem měl nejvyšší měsíční útratu 102 Kč. Začínal jsem na předplacence Twist, která mě naučila telefonnímu službami šetřit a teď mám tarif přes firmu. Ale nepoužívám internet v mobilu, to by pak asi bylo dražší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
othoma  |  10. 12. 2016 23:30

90% sleva proti ceníku už je dumping a ten by měl ČTÚ trestat..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PatrikX6  |  11. 12. 2016 00:05

Až se toho chytnou média, které to budou medializovat a dostanou to podvědomí lidí, tak je to tak naštve, že to budou chtít také a operátoři budou proklínat den, kdy s tím přišli.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
n7610  |  15. 12. 2016 08:59

Já mám také firemní tarif ,a jsem spokojen ,proč bych toho nevyužil když to jde za 79 Kč 150 min + 150 SMS , a čísla ve firmě zdarma mezi sebou , a ano vzal jsem je i pro rodinu , třeba nádražáci mají tarif i za 49 kč

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor