Z Paegasu bude zřejmě A-Mobile

Paegas zítra dopoledne pořádá tiskovou konferenci. Bude na ní prezentovat své finanční výsledky a sdělí také bližší podrobnosti ohledně začlenění do skupiny operátorů kolem svého vlastníka, německého giganta Deutsche Telekom. Jenže možná bude všechno úplně jinak.

Paegas loni v srpnu ohlásil, že v průběhu letošního roku změní v souladu se strategií svého vlastníka jméno na T-Mobile. Podle posledních zpráv by tato změna měla nastat už velice brzy. Koncem minulého týdne se ale ukázalo, že RadioMobil podal svému německému tatíčkovi návrh, kterým totálně rozryl jeho plány: český operátor se totiž chce jmenovat A-Mobile!

Vždy na posledním místě

Pohnutky, které Paegas vedly k této vzpouře, jsou pochopitelné a lze je vhodně ilustrovat následujícím přirovnáním. Vzpomenu při něm spolužáka Zajíčka, který po celou dobu školní docházky žehral na své jméno. Nevadil mu tvar ani význam, ale pouze písmeno na počátku, kvůli kterému musel být pořád a ve všem na posledním místě. Dušan měl vynikající školní výsledky, byl oblíben mezi svými spolužáky, ale v každém seznamu byl poslední. Nechtěl bych být v jeho kůži a pokaždé čekat, než se na mě dostane řada.

U Paegasu je to podobné. Kdykoli vidíte na webu nebo v časopisech nějaké srovnání operátorů, Paegas je kvůli abecednímu řazení až za Eurotelem a Oskarem. Jeho výsledky mohou být sebelepší, může mít nejlepší ceny, největší nárůst nových klientů, výborný marketing, ale pořád na něj zůstane jen třetí místo. To vše kvůli jednomu jedinému proklatému písmenku „P“.

Přestože to asi není na první pohled patrné, RadioMobil tato diskriminace velmi trápí. Ale co - my novináři - můžeme dělat? Kdybychom jej v článcích uváděli na první místo, budeme hned osočeni z nadržování. Nepomůžeme si ani výčtem názvů společností, protože RadioMobil je prokazatelně vždy až za Českým Mobilem a EuroTelem Praha.

Teď se ale naskytla příležitost. Plánovaná změna názvu na T-Mobile by byla jen přešlápnutím z bláta do louže a tak RadioMobil v čele s marketingovým ředitelem Robertem Chvátalem sebral odvahu. Navrhnul svému vlastníkovi úpravu prvního písmenka a chce být A-Mobile.

To je jméno!

Jen si to pomalu a zřetelně vyslovte: A-Mobile. Nejenže by se Paegas rázem ocitl na vrcholu všech žebříčků, ale navíc první pozice písmena „A“ v abecedě by nikoho nenechala na pochybách, kdo je ve skutečnosti králem. Mimo jiné by se také zamezilo hanlivým přezdívkám, které se jménu „T-Mobile“ asi nevyhnou.

Navíc by nezůstalo jen u lokální slávy, A-Mobile by sklízel ovoce svého jména i v mezinárodním měřítku. Z celkového počtu 429 světových mobilních sítí GSM by se dělil o první tři místa s albánským A M C MOBIL a rakouskou sítí A1. Záleželo by jen na řazení pomlčky v abecedě.

Značka A-Mobile je zkrátka snem každého mobilního operátora.


Toto není skutečné logo,
ale naše grafická studie,
jak by případně mohlo vypadat.

Už jen jeden den

Zatím nevíme, jestli se Deutsche Telekom návrhem RadioMobilu vůbec zabýval. I když výhody, kterých by se dosáhlo přijetím nového jména jsou zřejmé, není možné přehlédnout finanční náročnost této akce. Německý vlastník by se určitě nerozloučil s ideou, podle které mají mít všechny jeho ovečky stejný název, a změna by proto musela proběhnout u všech operátorů. Jenže někteří už mají přejmenování na T-Mobile za sebou a i když jde jen o změnu jednoho písmenka, bylo by to zcela jistě velmi drahé.

Nebudeme ale spekulovat, na zítřejší dopolední tiskové konferenci se určitě dozvíme víc a pochopitelně vás budeme informovat.

Diskuze (27) Další článek: Siemens SL75: nádherný outdoor

Témata článku: , , Paegas, Mobil, MOBI