ČTÚ informuje o dalším postupu změny velkoobchodních cen za terminaci ve fixní síti

Český telekomunikační úřad ve své tiskové zprávě ze dne 29. ledna 2013 informoval, že Sdružení evropských regulačních orgánu BEREC podpořilo v rámci přezkumné fáze notifikačního procesu přístup ČTÚ při výpočtu velkoobchodních cen za ukončení volání v pevných sítích. BEREC zároveň upozornil na tři části (vstupy) nákladového modelu, které by před vydáním finálního rozhodnutí o ceně pro společnost Telefónica Czech Republic, a.s., měly být znovu prověřeny.

Jedná se o vyčíslení nákladů na velkoobchodní vyúčtování služby terminace (billing), stanovení poměru cen ve špičce a mimo špičku a ověření vlivu (ne)zahrnutí terminace mezinárodních příchozích hovorů do přírůstku (inkrementu), jehož náklady model stanovuje.

ČTÚ nyní tyto okruhy, a zejména způsob kalkulace velkoobchodních billingových nákladů, konzultuje jak se sdružením BEREC, tak s Evropskou komisí. Současně hodlá oslovit s žádostí o informace jednotlivé národní regulační orgány v EU, vybrané operátory pevných sítí a dodavatele nákladového modelu. Záměrem tohoto kroku je prověřit vyčíslení velkoobchodních billingových nákladů v kontextu získaných informací a výsledků konzultací se sdružením BEREC a Evropskou komisí. ČTÚ výsledky svého zjištění případně promítne do návrhu rozhodnutí o ceně, kterým stanoví maximální ceny za terminaci ve fixní síti. V takovém případě lze předpokládat vyšší než původně navržené snížení terminačních cen.

Témata článku: ČTÚ, Tiskové zprávy

Určitě si přečtěte

Domlouvají se operátoři na cenách? ÚOHS bude šetřit, ČTÚ analyzuje

Domlouvají se operátoři na cenách? ÚOHS bude šetřit, ČTÚ analyzuje

** Na operátory si posvítí ÚOHS, šetření si vyžádal premiér Sobotka ** ČTÚ provádí tříkriteriální analýzu, hotovo bude během jara ** Trio operátorů v ČR je učebnicovým oligopolem, pociťujeme to všichni

14.  3.  2017 | Pospíšil Aleš | 75

Na kterého operátora si nejvíce stěžujete u ČTÚ? S přehledem vede O2

Na kterého operátora si nejvíce stěžujete u ČTÚ? S přehledem vede O2

** Nejvíce stížností a dotazů dostává ČTÚ na služby O2 ** Na T-Mobile s Vodafonem chodí zhruba třetina stížností ** Stěžujete si hlavně na blokování dat, předplaDENku či zdražování tarifů

6.  3.  2017 | Pospíšil Aleš | 29

MPO: Usmlouvejte si nízké ceny jako na tržišti nebo odjeďte do Polska [komentář]

MPO: Usmlouvejte si nízké ceny jako na tržišti nebo odjeďte do Polska [komentář]

** Politická debata nad předraženými mobilními daty pokračuje ** Nový náměstek MPO schvaluje handlovat o ceny jako na tržišti ** Za polskými cenami máme prý odjet do Polska

15.  2.  2017 | Láska Jan | 50

Premiér Sobotka: Cílem vlády je levnější mobilní internet. Pomoct může i čtvrtý operátor

Premiér Sobotka: Cílem vlády je levnější mobilní internet. Pomoct může i čtvrtý operátor

** Premiér jednal se šéfy ČTÚ a ÚOHS a ministrem průmyslu a obchodu ** Shodli se na krocích, které mají vést k levnějším mobilním datům ** Cílem je zmenšení propasti mezi firemními a spotřebitelskými cenami

7.  2.  2017 | Kůžel Filip | 81