ČTÚ je na Facebooku, poradí jak vyřídit reklamaci

Nesouhlasíte s vyúčtováním? Můžete ho reklamovat. Nejen s reklamací poradí ČTÚ na sociální síti a nabídne i mustr, aby vám práci usnadnil.

Po sociální síti Twitter najdete Český telekomunikační úřad (ČTÚ) také na Facebooku. Odebíráním novinek tak můžete proniknout (nejen) do světa regulace, například se dozvíte, že automatické dokupování dat je nekalou obchodní praktikou nebo najdete užitečné formuláře. Naposled se na zdi regulátora objevil formulář, jehož prostřednictvím je možné nahlásit rušení příjmu TV signálu.

Klepněte pro větší obrázek
Dva roky od založení účtu na Twitteru se ČTÚ realizuje i na Facebooku (obr.: facebook.com/ctucz)

ČTÚ ale také zpracoval praktického pomocníka s reklamacemi (ke stažení zde), který nabízí stručného a jasného rádce. Ten říká, co je třeba udělat a obsahuje i mustr, který můžete pro samotnou reklamaci využít. Jen připomínáme, že na reklamaci máte dva měsíce od doručení vyúčtování přičemž operátor má 30 dnů, aby o reklamaci rozhodl. V případě, že vaši reklamaci zamítne, můžete se ještě obrátit právě na ČTÚ s námitkou proti vyřízení reklamace.

Klepněte pro větší obrázek
Průvodce reklamací vyúčtování může přijít vhod, operátoři se totiž občas pletou... (obr.: ČTÚ)

Operátoři jsou totiž také „jenom lidi“ a občas se spletou, akorát se pravděpodobně ještě nestalo, že by to bylo ve svůj neprospěch. Takže vyúčtování si kontrolujte a pokud usoudíte, že vám operátor něco účtuje neoprávněně, nenechte si to líbit. Posloužit vám může právě vzor pro písemnou reklamaci od ČTÚ a jak sám regulátor dodává – operátorovi ji doručte prokazatelným způsobem, tedy buď doporučeným dopisem nebo na prodejně s potvrzením přijetí.

Ovšem pozor, ačkoliv vyúčtování reklamujete, či vůči vyřízené reklamaci uplatňujete námitky, nemění to nic na vaší povinnosti zaplatit účtovanou cenu. Můžete ovšem požádat ČTÚ, aby rozhodl o odkladném účinku reklamace. V takovém případě lze fakturu zaplatit až poté, co ČTÚ spor rozhodne.

Témata článku: Operátoři, Hospodaření a finance, ČTÚ, Sociální sítě, Reklama

1 komentář

Nejnovější komentáře

  • LaFleur 30. 7. 2015 13:08:21
    Automatické "dokupování" dat je nekalá praktika. Přesto mi před nedávnem...
Určitě si přečtěte