David drtí Goliáše? ČTÚ nařídil Telefónice obnovit služby pro LeeToo

ČTÚ nařídil Telefónice, aby obnovila poskytování mobilních služeb společnosti LeeToo. Pokračuje tím již téměř rok dlouhý obchodní spor. Malá firma verdikt ČTÚ považuje za historické vítězství. Operátor minulý týden LeeToo odpojil tisícovku SIM karet kvůli údajnému porušení podmínek smlouvy. Telefónica pro E15.cz vysvětlila, že mimo jiných pochybení jí LeeToo nyní dluží 10 milionů korun.

LeeToo působila jako takzvaný šedý operátor. Nakupovala od Telefóniky služby za zvýhodněných podmínek, které operátor poskytuje velkým firemním zákazníkům, a dál je nabízela koncovým uživatelům. Podle Telefóniky tak LeeToo postupovala v rozporu s uzavřenou smlouvou.

Klepněte pro větší obrázek
Web společnosti www.leetoo.cz je ve světě moderního internetu zajímavým úkazem

ČTÚ vydal rozhodnutí v prvním stupni, proti kterému se mohou firmy odvolat. Pokud Telefónica neobnoví poskytování služeb, může od úřadu dostat pokutu v řádu desítek až stovek tisíc korun. V odůvodnění úřad uvedl, že Telefónica neměla důvod odstoupit od rámcové dohody, protože nebylo prokázáno, že by navrhovatel porušil své smluvní povinnosti.

Telefónica: Dluží nám 10 milionů

„Jakmile se s nepravomocným rozhodnutím seznámíme, rozhodneme o dalších krocích,“ řekl E15.cz mluvčí Telefóniky Hany Farghali. Současně vysvětlil podstatu celého sporu. Telefónica podle jeho slov ukončila poskytování služeb LeeToo proto, že závažným způsobem porušovala všeobecné podmínky a nereagovala na výzvy k nápravě. „Kromě nelegálního přeprodeje služeb elektronických komunikací prostřednictvím občanského sdružení Smart Buyers Club byl důvodem ukončení poskytování služeb též fakt, že společnost LeeToo je v současnosti v prodlení s úhradou několika vyúčtování ve výši přesahující 10 milionů korun,“ dodal Farghali.

Mluvčí Telefóniky poukázal i na další problém: „LeeToo funguje na trhu jako poskytovatel služeb elektronických komunikací prostřednictvím občanského sdružení Smart Buyers Club, které neplní ani základní povinnost poskytovatele služeb elektronických komunikací, což je registrace u ČTÚ. Šedý operátor nepodniká v souladu se zákonem a takové podnikání lze přirovnat k šedým prodejcům lihu.“

Spor se táhne, LeeToo se nechce vzdát

Telefónica a LeeToo spolu vedou spor od loňského března. ČTÚ loni vydal předběžné opatření, podle kterého Telefónica nemůže LeeToo omezit poskytované služby. Telefónica na konci roku LeeToo smlouvu podle výše uvedeného zdůvodnění vypověděla a 4. ledna letošního roku přestala služby poskytovat.

„Je to poprvé v historii Česka, co zcela nevýznamná firmička dokázala ustát likvidační útok nadnárodní korporace s obrovským právním oddělením a neomezeným financováním sporu. SIM karty stále nemáme aktivní, a tak naší hlavní obavou je, že O2 opět nebude respektovat zákony a bude odkládat znovuzapojení služeb,“ uvedl člen představenstva LeeToo Rostislav Levkovič.

Telefónica se již v minulosti přela s několika firmami, které přeprodávaly její služby uzavřeným skupinám zákazníků. Spory vedla například se společnostmi TMT nebo Hermod, které poskytovaly několik desítek tisíc SIM karet.

Témata článku: Operátoři, ČTÚ

46 komentářů

Nejnovější komentáře

  • clie 13. 1. 2013 13:11:15
    " Pokud Telefónica neobnoví poskytování služeb, může od úřadu dostat...
  • JanekJankovatej 13. 1. 2013 9:28:59
    No nevím jestli David dluží Goliášovi takové koruny tak je snad chápu že...
  • reku 13. 1. 2013 8:10:19
    :-D Pokud v tomto sporu někomu opravdu nevěřím, pak jsou to LICHVÁŘI Z...
Určitě si přečtěte

Domlouvají se operátoři na cenách? ÚOHS bude šetřit, ČTÚ analyzuje

Domlouvají se operátoři na cenách? ÚOHS bude šetřit, ČTÚ analyzuje

** Na operátory si posvítí ÚOHS, šetření si vyžádal premiér Sobotka ** ČTÚ provádí tříkriteriální analýzu, hotovo bude během jara ** Trio operátorů v ČR je učebnicovým oligopolem, pociťujeme to všichni

14.  3.  2017 | Pospíšil Aleš | 75

Na kterého operátora si nejvíce stěžujete u ČTÚ? S přehledem vede O2

Na kterého operátora si nejvíce stěžujete u ČTÚ? S přehledem vede O2

** Nejvíce stížností a dotazů dostává ČTÚ na služby O2 ** Na T-Mobile s Vodafonem chodí zhruba třetina stížností ** Stěžujete si hlavně na blokování dat, předplaDENku či zdražování tarifů

6.  3.  2017 | Pospíšil Aleš | 29

MPO: Usmlouvejte si nízké ceny jako na tržišti nebo odjeďte do Polska [komentář]

MPO: Usmlouvejte si nízké ceny jako na tržišti nebo odjeďte do Polska [komentář]

** Politická debata nad předraženými mobilními daty pokračuje ** Nový náměstek MPO schvaluje handlovat o ceny jako na tržišti ** Za polskými cenami máme prý odjet do Polska

15.  2.  2017 | Láska Jan | 50

Premiér Sobotka: Cílem vlády je levnější mobilní internet. Pomoct může i čtvrtý operátor

Premiér Sobotka: Cílem vlády je levnější mobilní internet. Pomoct může i čtvrtý operátor

** Premiér jednal se šéfy ČTÚ a ÚOHS a ministrem průmyslu a obchodu ** Shodli se na krocích, které mají vést k levnějším mobilním datům ** Cílem je zmenšení propasti mezi firemními a spotřebitelskými cenami

7.  2.  2017 | Kůžel Filip | 81