Uživatelská recenze: HTC Touch od uživatele Rider_Diver

Kvalita zpracování:
Pohodlné ovládání:
Zhodnoťte výdrž:

K tomuto produktu si můžete přečíst 2 uživatelské recenze

Napište vlastní uživatelskou recenzi

V prvé řadě upozorňuji, že níže popsané není recenzí, nýbrž osobními zkušenostmi s HTC Touch.

Pro lepší představu, začnu své povídání mými důvody ke koupi. Jako velká část mobilního světa jsem byl na jaře tohoto roku pohlcen „iPhone manií“. Přiznávám se a nijak se za to nestydím. Vidina ovládání mobilního telefonu prostřednictvím dotykového displaye na mě působila přímo magicky. Už žádné joysticky, žádná vícesměrná tlačítka, žádná mnohočetná klikání na jednu klávesu. Prostě v ovládání prsty vidím budoucnost...

Ovšem čím více jsem o iPhoneu věděl, tím méně mě zajímal. Uzavřenost operačního systému, fixace na iTunes, směšná blokace a úvazek na operátora. To jsou argumenty, které iPhone v mých očích doslova usmrtily;o) V tom se z čista jasna objevil Touch se svým Windows mobile 6. Přišel sem, viděl jsem a koupil jsem ho v červnu 07. Co jsem od něj očekával?:

„revoluční“ ovládání prsty prostřednictvím dotykového displaye
výkonný a stabilní otevřený operační systém
mobilní internet (v rámci mého operátora viz. níže)
plně multimediální přístroj(fotoaparát, videokamera, mp3 přehrávač)

A jak to v praxi po téměř půlroce používání dopadlo? Posuďte sami:

O TouchFLO toho bylo napsáno mnoho. Osobně v této „technologii“ žádnou revoluci nevidím a výsledný dojem je mírným zklamáním. Prakticky není možné přístroj plně využívat bez použití stylusu. Byl to od HTC skvělý marketingový krok, jak využít šílenství kolem iPhoneu. Bravo! Předpokládám, že v budoucnu HTC nabídne přístroje s vyspělejším a plnohodnotným dotykovým ovládáním prsty v podobě TouchFLO X;o) TouchFLO 1,2,3... atd bude jen postupnými krůčky za cenu kompromisů a stálé přítomnosti stylusu. Známka jako ve škole? 4.

Operační systém: Jedná se o mou první zkušenost s WM a musím konstatovat, že jsem spokojen na 110%. Symbian byl fajn(došel jsem až k S60 9.1 3rd), ale už se k němu nejspíš nevrátím... Jednička s hvězdičkou pro Microsoft.

Internet: je mou drogou. A již na starých Nokiích pod Symbianem jsem surfoval o 106. Touch disponuje „pouze“ GPRS/EDGE modulem. Pouze v uvozovkách proto, že můj operátor Vodafone, stejně jinou technologii pro připojení k internetu u nás nenabízí. Zatím... Ve výbavě přístroje nechybí WiFi. Jedno z mých hlavních kritríí pro nákup mobilního telefonu. Účel plní na 100% a není problém ani s připojením do kryptovaných sítí. Zklamáním pro mě je v OS integrovaný Internet explorer. Pomalé načítání stránek, velká datová náročnost a v neposlední řadě mizerné zobrazení stránek. Ono co by člověk čekal na 2,8 palcovém displeyi s rozlišením 240x320 bodů. Naštěstí existuje řešení v podobě skvělé Opery mini 4. Vřele doporučuji! V kombinaci s dotykovým displayem je to mobilní internetová lahůdka i přes GPRS... Celková známka za internet: 3

Multimédia: Telefon plně využívám jako mp3 přehrávač. Správa alb/skladeb je průměrná, kvalita zvuku neoslní. Pro nenáročného uživatele, na cestu MHD, dostatečné. Velké negativum je slabý procesor. Ve chvíli spuštění přehrávače je z telefonu šnek a jakákoliv činnost v rámci operačního systému je porod. Na vše se déle čeká a třeba psaní textu je v tu chvíli velmi nepohodlné. Zobrazení písmene má od „stisku klávesy“ značnou prodlevu. Osobně mi to velmi vadí, nouzově to řeším taktováním procesoru. Známka pro mp3 přehrávač: 3.
Fotoaparát se svými dvěma megapixely je dnes spíše pod průměrem multimediálních telefonů. Kvalita snímků je na WM slušná, ale fotoaparát(i levný kompakt za 2500,-) ani omylem nenahradí. Jako "vidoekamera" je Touch nepoužitelný. Nízké rozlišení 176x144 a hrůzná kvalita videa je na úrovni 3 roky starého telefonu. Fotoaparát známkuji trojkou, videokamera dostává nekompromisní 5ku.

Na závěr ještě pár postřehů. Telefon má k dispizici pouze 64/128MB interní paměti a slot na micro SD kartu. V balení je 1GB. Na dnešní dobu nic moc. Velkým omezením je pro mě malá kapacita obou interních pamětí. Operační paměť musím uvolňovat při každém pokusu o spuštění fotoapárátu(zapomeňte tak na momentku) a po pár(cca 10) instalovaných aplikacích je uživatelská ROM paměť též na svém limitu. Příště jedině zařízení se 128/256MB. Propojení s PC přes USB kabel je bezproblémové, bluetooth synchronizaci se mi přes veškerou snahu rozchodit nepodařilo. Jinak propojení přes BT pro transport souborů funguje též bez problémů. S modrým zubem souvisí i profil A2DP. Funguje a bezdrátová stereo sluchátka s úspěchem používám. Co se telefonování, sms, mms a emailu týká, jsem spokojen. Vše je jak má být. Oragnizace času je vynikající a v kombinaci s MS Outlook naprosto bezkonkurenční. Kdo by chtěl psát delší texty ať se tomuto přístroji raději vyhne. I po měsících je to mnohdy boj a jednou rukou nenapíšete nic.
Bohužel jak je z výše uvedeného patrné, mé nároky na telefon jsou značné a tak na plné nabití vydrží sotva den:o((( Což je tristní. Jestli mi v telefonu něco opravdu chybí, pak je to integrovaný GPS chip.

Suma sumárum mám co jsem chtěl. Zkušenost s novým způsobem ovládání a novým operačním systémem. Hádá se to ve mně tak 50 na 50. Spokojenost versus nespokojenost. Jedno vím zcela jistě. I když pro mě iPhone ve stávající podobě nepřipadá v úvahu, zatím k němu NEEXISTUJE adekvátní konkurence. Uvažujete-li o podobném zařízení, doporučuji HTC Touch Cruise. Jen škoda že nemá původně slibovaný 3,5“ display s VGA rozlišením...

Dotazy? rider_diver@msn.com ; www.beefree.cz

Přednosti

Kompaktní rozměry, elegantní design, Windows mobile 6 Professional, WiFi.