Vodafonu se nedaří tak jako loni

Vodafone dnes zveřejnil finanční výsledky za druhý kvartál letošního roku. Chlubí se několika zajímavými čísly:

  • za druhé čtvrtletí, tedy od dubna do června 2007, získal Vodafone do celkového počtu Vodafone 50 tisíc zákazníků
  • od počátku roku 2007 zaznamenal nárůst 112 tisíc zákazníků, celkový počet se tak dostal na 2,525 miliónu
  • přibližně 52,6% zákazníků je tarifních
  • ARPU (průměrný zisk na zákazníka) činí 635 Kč za měsíc

Výsledky potvrzují, že naše silné zaměření na zákazníka a rozšiřování partnerských prodejních kanálů jsou strategie, které se vyplácí,“ prohlašuje v tiskové zprávě Muriel Anton, viceprezidentka pro finance Vodafonu ČR.

Když však tato čísla srovnáme s loňskými výsledky, už to není tak optimistická podívaná. Za stejné období minulého roku získal Vodafone 49 tisíc nových zákazníků, tedy jen o tisíc méně než letos. Mezi roky 2005 a 2006 ale přibylo v celkovém počtu 312 tisíc zákazníků Vodafonu, od loňského roku už to bylo jen 262 tisíc (měřeno na konci druhého čtvrtletí). Navíc, minulý rok se Vodafone chlubil, že počet tarifních zákazníků trvale roste a dospěl až na 53%, ale letos už tu máme mírné snížení na 52,6%. Vodafonu se také nedaří držet ARPU, tedy průměrný výnos na jednoho zákazníka, který oproti minulému roku klesl ze 674 Kč na 635 Kč.

Přestože není srovnání s loňskem na první pohled příliš optimistické, bude zřejmě odrážet trend celého českého mobilního trhu. To potvrdí nebo vyvrátí finanční výsledky konkurence, na které netrpělivě čekáme. 

Diskuze (37) Další článek: Sony Ericsson P1i: cena pod 14 tisíc

Témata článku: , , Silné zaměření, Voda, Jak,