Web Vodafonu v novém kabátě

Vodafone inovoval vzhled a přidal sekci pro inzerenty mobilní reklamy. Osvědčenou součástí zůstává SMS brána zdarma.

Po téměř dvou letech dnes představil Vodafone novou podobu svých internetových stránek. Zjednodušena byla jejich struktura, inovací prošel i design. Stále převládá červená a bílá, tedy firemní barvy společnosti. Předchozí webovky byly ještě dědictvím po Oskarovi, dnes už je český Vodafone vzhledově naprosto unifikován s ostatními národními operátory skupiny Vodafone.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Mezinárodní portál • nové stránky českého Vodafonu • britský a německý Vodafone

Ke snazší orientaci na stránkách by měla přispět upravená vodorovná a svislá navigace umožňující zákazníkům rychle se dostat k informacím, které potřebují zjistit. Firemní barvy jsou doplněny o citlivé odstíny modré a fialové.

Klepněte pro větší obrázek 
Lehce upravená navigace a nové odstíny barev

SMSky stále zdarma

I na nových stránkách zůstává SMS brána zdarma, nově se na ní objevují reklamní bannery a odkazy na různé internetové e-shopy. Vzhledem k tomu, že tato brána patří mezi desítku nejnavštěvovanějších internetových stránek v Česku, znamená to pro Vodafone určitě nezanedbatelný alternativní zdroj příjmů. Na pohodlí psaní zpráv to ale nijak neubírá, brána funguje tak, jak jsme zvyklí.

Klepněte pro větší obrázek

Novinkou na firemních stránkách je sekce pro inzerenty mobilní reklamy, kde zájemci získají všechny informace o možnostech inzerce u Vodafonu (prostřednictvím SMS webové brány, služby Vodafone live!, magazínu ČiliChili, nebo zasílaných reklamních SMS).

Klepněte pro větší obrázek 
Nová sekce pro inzerenty

Staronová samoobsluha

Z vnějšku stránky vypadají opravdu pěkně, pohyb ve všech sekcích je jasný a přehledný. Pokud hledáte konkrétní informaci a nechce se vám procházet menu, využijte Mapu stránek. Zajímalo mě ale, jestli se změna projeví i v Internetové samoobsluze, tedy v sekci, do které mají přístup pouze registrovaní uživatelé Vodafonu. Ti po přihlášení zjistí, že struktura samoobsluhy zůstává velmi podobná s předchozí verzí. Dokonce na nás z jednotlivých sekcí ještě dýchá design starších stránek. Formuláře, ve kterých probíhají změny nastavení služeb a jejich aktivace, přetrvaly zcela nezměněny.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nabídka internetové samoobsluhy se celá zabalila do modrého postranního menu

Jediná obměna, kterou samoobsluha prošla, je barevné oskinování původního menu a zrušení horizontální nabídky v horní části okna. Barvy jsou otázkou individuálního vkusu, nehledě na jejich výběr alespoň zapadají do nového konceptu stránek. Co se týká menu, které má být podle slov Vodafonu jednodušší, je tato přehlednost vykoupena snížením pohodlnosti. Jednotlivé položky jsou schovány do rozbalovacích roletek a viditelné jsou jen tehdy, pokud je příslušná sekce aktivní. Kdo tedy nepoužíval samoobsluhu příliš často a nemá zažito, pod jakými souhrnnými názvy jsou položky ukryty, bude ze začátku rozklikávat a zase zabalovat roletky s úplně jinými nabídkami.

Doufejme, že nám časem Vodafone poskytne alespoň možnost personalizace internetové samoobsluhy a vytvoření vlastního menu, do kterého bychom umístili nejčastěji používané činnosti. Například pro uživatele služby Po svém je totiž Internetová samoobsluha jediným styčným bodem komunikace zákazníka s operátorem. Ten slibuje, že v inovacích týkajících se designu stránek bude pokračovat. Věřme, že to budou změny k lepšímu a dojde k vychytání všech mušek. Vlastní názor na nový web Vodafonu si udělejte sami.

Diskuze (14) Další článek: Google Android: hrozba pro Windows a Symbian

Témata článku: , , Voda, Styčný bod, Kabát, Nov, Nová sekce, Web, Internetová samoobsluha,