Nechte si platit za reklamu v mobilu

Tak je to tady, éra mobilní reklamy jede naplno. Můžete mít 2 Kč za zprávu a i několik set korun měsíčně!

Reklama je všude okolo nás, jsme jí doslova obklopeni. Inzerenti ovšem nespí, naopak přemýšlí jak zařídit aby reklamní sdělení bylo ještě efektivnější a ještě přesněji zacílené. A hle, co takhle využít mobilní telefon? Majitelé mobilů přece pro inzerenty představují výbornou cílovou skupinu. Zatím můžeme říct, že mobilní telefon je jako zprostředkovatel reklamy zatím spíše neprozkoumané médium. Přeci jen už se ale objevují první vlaštovky, respektive služby jako SMS Grátis od Vodafonu nebo nedávno spuštěné Kvídovo volání pod křídly O2. Ať už se reklamě v mobilu bráníte či nikoli, jedno je jisté: éra mobilní reklamy začíná.

Právě v těchto dnech totiž na našem trhu startuje irská společnost Zefcom Limited sídlící v Dublinu. Jistě si říkáte, že jste o ní nikdy neslyšeli, takže nejdříve několik vět charakterizující Zefcom: specializuje na vývoj a zavádění inovačních a nákladově efektivních mobilních aplikací pro potřeby mobilních operátorů, firem i pro veřejné užití. Společnost byla založena v roce 2003. Postupem času se Zefcom proměnil z čistě výzkumné společnosti na úspěšnou obchodní firmu, která vyvinula a aplikovala množství mobilních řešení založených na její technologické platformě Z-Box. A nyní se podívejme, co společnost nabízí.

Stručně řečeno, jde o odesílání reklamních sdělení na mobilní telefon či e-mail člověka, který splňuje kritéria potenciálního zákazníka a se zasláním navíc souhlasí. Za každou reklamní textovou zprávu totiž inkasuje 2 Kč a za e-mail 0,75 Kč. Česká republika je první evropskou zemí, v níž byl projekt „Mobil, který pro Vás vydělává“ spuštěn, Zefcom tuto službu začal poskytovat prostřednictvím svého portálu www.hellomobile.cz. „Pro inzerenta se jedná o nejlépe cílenou reklamu, kterou si může přát,“ charakterizuje hlavní výhodu zcela nového modelu reklamní komunikace se zákazníkem Tom Morrisroe, zástupce společnosti Zefcom Ltd.

Klepněte pro větší obrázek
Necháte se zlákat snadno vydělanými penězi? Rozhodnutí je na vás...

Princip je přitom velmi jednoduchý a dostupný pro každého jedince s mobilním telefonem či e-mailovou schránkou. Na výše odkazovaných stránkách se zaregistruje a vyplní údaje typu z jakého je regionu, jaké má vzdělání, zaměstnání, příjmy, zda chodí často do divadla nebo fitcentra, jakého používá operátora, banku či kolikrát měsíčně využije letadlo. A pak už si jen vybere formu, jakou chce jednou měsíčně inkasovat peníze za obdržené reklamní textovky či e-maily. Za každou SMS si připíše 2 Kč, za e-mail 0,75 Kč. U e-mailu je podmínkou pro vyplacení odměny jeho akceptace – tzn. že uživatel musí e-mail přijmout tím, že klikne na "ANO", když se objeví hláška "odesílatel požaduje potvrzení o přečtení zprávy". Pokud zprávu vymaže před jejím přečtením nebo odmítne potvrzení o přečtení, nebude mít nárok na žádnou platbu.

Možnosti vyplacení získané sumy jsou čtyři: poštovní poukázkou, na bankovní účet nebo lze prostředky proměnit v kredit či zálohu na paušál u mobilního operátora. Společnost přitom slibuje, že měsíční příjem pro registrovaného uživatele se tak může pohybovat i v řádu několika set korun měsíčně, a to i když je počet SMS/MMS nebo emailů omezen na maximálně 3 denně. Kromě běžné odměny totiž dotyčný navíc získá i provizi 0,50 Kč za SMS a 0,25 Kč za každý email zaslaný člověku, kterého doporučí k registraci. „Je nám jasné, že pro lidi bude důkazem funkčnosti systému, až dostanou první platbu,“ dodává Tom Morrisroe a dále upřesňuje: „Náš systém je nastaven tak, aby bylo nejvýhodnější doporučit co nejvyšší počet doporučených osob a tím pádem, aby se nevyplatilo registrovat samostatnou SIM kartu, resp. e-mail, jen pro účely příjmu reklamy.“

Pro inzerující firmy spočívá kouzlo tohoto komunikačního kanálu v přesném zacílení, na základě údajů, které uživatelé uvedou při registraci (ověřování dat probíhá namátkově), budou pro jednotlivé kampaně z databáze vygenerovány vždy takové skupiny potenciálních zákazníků, kteří perfektně vyhoví zadaným kritériím. Každý adresát tak dostane sdělení, které ho může zajímat. „Pro inzerenta se jedná o naprosto cílenou reklamu s přesně měřitelnými výsledky. „Pokud bude zadavatelem např. firma, která vyrábí náplasti na odnaučení kouření, může si vybrat databázi kuřáků. Lokální inzerent si zas oslovovanou skupinu ohraničí příslušným regionem nebo konkrétním obvodem (například Praha 5 – jen Smíchov), aby Ostraváky neoslovoval s restaurací v Praze. Na druhou stranu se spotřebitelům otvírá unikátní možnost, jak si přivydělat.

V současné chvíli se do služby hellomobile.cz registruje na 2 700 klientů denně. Pokud se vám tato myšlenka zdá lákavá, můžete se k odběru reklamy přihlásit. Zda se u nás novinka osvědčí ukáže až čas, pokud vás zajímají praktické zkušenosti našich čtenářů, můžete se zapojit do debaty na našem diskuzním fóru.

Bezpečnost prý zaručena (e-mailový minirozhovor)

Projekt HelloMobile je v našich končinách novinkou, raritou, něčím neznámým, neprozkoumaným a nevyzkoušeným. Zkusili jsme o trochu více rozehnat mlhu a oslovili jsme zástupce provozovatele. Za Zefcom Ltd. odpovídal pan Abou Diallo.

Jakým způsobem a za jakých podmínek jsou vypláceny peníze? Je stanoven časový limit, interval, nebo snad částka, které je potřeba dosáhnout?
Peníze jsou vyplaceny jednou měsíčně dle zvoleného způsobu vyplácení:

  • 1) Bankovni prevod: od částky 50 Kč
  • 2) Mobilní kredit nebo účet: od 200 Kč
  • 3) Poštovní poukázka: od 100 Kč

Co se stane s registračními údaji pokud přestanete reklamní služby poskytovat?
Nepočítáme, že bychom službu přestali nabízet (připravujeme slovenskou a polskou verzi). Přesto kdybychom službu přestali nabízet, tak bychom museli postupovat dle zákona o ochraně osobních údajů a data likvidovat.

Existuje možnost, že data postoupíte jiné společnosti?
Ne. Data nepostoupíme nikomu.

Kdy má být služba spuštěna? Uživatelé si v diskuzi stěžují, že jim žádné SMS nechodí.
Služba je spuštěna. Záleží, zda je právě inzerent, který chce oslovit danou skupinu. Inzerenti si vybírají, kterou skupinu osloví, podle obdobných kritérií, jaká lidé vyplňují při registraci. Někomu SMS přijde třeba za den, jinému za týden. Proto je výhodné doporučit přátele, protože i když zrovna vám sms nepřijde, přijde jiným a z těch máte peníze.

Diskuze (55) Další článek: Aktualizováno: O2 má dva nové (záhadné) tarify na e-maily a mění podmínky pro ADSL

Témata článku: , NEC, Nejvyšší počet, Poštovní poukázka, MOBI, Mobil, Plát, Dublin, Irská, PLA, Přesné zacílení