O2 se daří, rostou počty zákazníků i tržby

O2 se jako první z naší trojce operátorů pochlubil výsledky svého hospodaření za tři uplynulá čtvrtletí letošního roku. Modrému operátorovi opět narostl počet mobilních zákazníků, významně pak i procento těch paušálních. Narůstá počet připojení k internetu ADSL a dále stoupá i počet uživatelů digitální televize O2TV. Právě díky těmto konvergovaným službám, jejichž využívání je podmíněno vlastnictvím pevné telefonní linky přispělo k tomu, že ačkoli se jejich počet opět snížil o necelých šestnáct procent, meziročně se nakonec zvýšily výnosy z tohoto segmentu o 0,1 % na 22,5 miliard.

Mobilní segment znovu posílil. Celkový počet registrovaných mobilních zákazníků stoupl ke konci září 2007 meziročně o 4,3 % na 4 967 000. Celkový počet paušálních zákazníků k tomuto datu dosáhl 2 161 000, meziročně narostl o 379 000. To představuje nárůst o 21,3 %, který operátor připisuje přechodu zákazníků s předplacenou kartou na paušální program. Celkový čistý přírůstek paušálních zákazníků ve třetím čtvrtletí 2007 činil 84 000. Podíl tarifních zákazníků na celkovém počtu dosáhl na konci září úrovně 43,5 % ve srovnání s 37,4 % o rok dříve. Další zajímavá čísla přidávám v tabulce (sloupec nárůst porovnává ukazatel se stejným obdobím minulého roku):

Zákazníci (počty jsou uváděny v tisícíh)
mobilní segmentnárůst
zákazníků celkem4 9674,30%
paušální zákazníci2 16121,30%
segment pevných lineknárůst
pevné linky2 135-15,80%
připojení ADSL54527,60%
O2TV53-
Finanční kazateletři čtvrtletí 2007nárůsttřetí čtvrtletí 2007nárůst
výnosy47,1 mld.3,30%16 mld.3,40%
čistý zisk7,6 mld.10,90%2,7 mld5,50%
ARPU518 Kč2,50%535 Kč3,08%

Aktivity na Slovensku

Po spuštění předplacených služeb v únoru 2007 a paušálních služeb bez nutnosti uzavřít smlouvu (O2 Voľnosť), společnost rozšířila své portfolio služeb o plnohodnotnou smluvní službu. Nabídka paušálních služeb se setkala s pozitivní odezvou zákazníků, která pomohla zvýšit počet registrovaných zákazníků na téměř půl milionu na konci září 2007.

Většina těchto zákazníků jsou zákazníci předplacených služeb využívajících SIM kartu Telefónica O2 Slovakia jako svoji druhou SIM kartu. Rozšíření nabídky o paušální služby podporuje snahu společnosti získat nové zákazníky a převést stávající zákazníky přeplacených služeb na paušální. To dle operátora rovněž povede ke zvýšení aktivity zákazníků ve smyslu zvýšení používání služeb společnosti na Slovensku jako preferovaného operátora s pozitivním dopadem na výši ARPU a finanční výsledky.

Diskuze (44) Další článek: O2 sponzoruje hokejovou extraligu, vy se dostanete na lavičku jednoho z týmů

Témata článku: , , Zákaz, Tržby, Počet registrovaných, Zak, Dar