E-bike Audi rád jezdí po zadním. S pomocí smartphonu

Podle Audi je kolo budoucnosti vyrobené z uhlíku, se šlapáním pomáhá elektromotor, po zadním jezdí skoro samo a se vším mu pomáhá smartphone.
Kapitoly článku

Jmenuje se Audi e-bike Wörthersee a je to něco mezi elektrokolem a elektromotocyklem. Tenhle koncept nevzniknul jako dopravní prostředek, jeho lehoučká karbonová konstrukce má sloužit hlavně pro zábavu. Elektromotor má výkon pouhé 2,3 kW, což vystačí na maximální rychlost 50 km/h a když šlápnete do pedálů, můžete se dostat na nějakých 80 km/h. Audi Wörthersee váží příjemných 21 kg, na Li-Ion baterii připadá 5 kg, má kapacitu 530 Wh, nabitá je za 150 minut a když šlápnete do pedálů, ujedete na ni až 80 km. V čem je ale hlavní smysl téhle hračky? A jak do toho všeho zapadá smartphone z nadpisu?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Baterie je vyjímatelná, s vybitím tak nemusí hrátky končit. Stačí, když máte nabitou druhou

Triky, kaskadérské kousky, zkrátka show. Přenos síly na zadní kolo řídí precizní elektronika, která umožní přepnout kolo do různých módů. „Wheelie“ je jízda po zadním kole, můžete si určit – pomocí telefonu a příslušné aplikace si dokonce můžete určit úhel náklonu kola. Stabilitou si prý nezadá se slavným Segwayem. V jiném módu může Wörthersee protáčením pálit gumy. Jak to celé vypadá v praxi, ukazuje trialista Julien Dupont.

Jak už jsem naznačil, smartphone slouží jako externí mozek. Právě přes jeho dotykový displej si nastavíte jízdní mód, nebo zkontrolujete stav baterií. Ale co by to bylo za futuristický koncept, kdybychom se zastavili zde? Prostřednictvím smartphonu je možné v reálném čase streamovat video na internet – realisticky musím dodat, že to může fungovat pouze pokud jezdíte v oblasti pokryté LTE, nebo doma na dvorku, kam dosáhne Wi-Fi. Ani tam se ale konstruktéři z Ingolstadtu nezastavili. Všechny triky, které s kolem provedete, sledují čidla, gyroskopy, GPS a elektronický kompas. Čím lepší trik uděláte, tím lepší bodování získáte. Výsledkem se pak může pochlubit na Facebooku, Twitteru, nebo speciální síti, která má pro e-biky vzniknout.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Proč Wörthersee? Wörthersee Tour je tradiční obří sraz fanoušků automobilů Audi, VW, Seat a Škoda. Právě na letošním 31. ročníku se e-bike Audi poprvé ukáže veřejnosti – už příští víkend

Témata článku: Technologie, Koncepty

10 komentářů

Nejnovější komentáře

  • LadDys 16. 5. 2012 14:40:00
    To kolo vidim tak na 70 000 - 110 000 kč
  • Ondřej Kubeš 15. 5. 2012 21:20:12
    škoda karbonu na takovou chujovinu, jako jediný pozitivum vidím použití...
  • Rattus rattus 15. 5. 2012 14:54:12
    pouhé 2,3 kW je málo??? :-O Běžné kolo s nepovoleným 1-1,5KW motorem jede...
Určitě si přečtěte