Ehang 184: tímhle dronem můžete létat do práce

Je prostě trochu větší, než vaše hračka, kterou ovládáte smartphonem. Ehang posouvá pojem drone do oblasti osobních dopravních prostředků.

Tahle firma začala u klasických malých dronů, na které můžete pověsit kameru. Teď na CES přivezli kvadrikoptéru, která má jednomístnou kabinu a unese pilota. Jmenuje se Ehang 184 a tvůrci mu říkají Personal Flying Vehicle (PFV). Jeho maximální nosnost je 120 kg, dolet 16 km/23 minut a maximální rychlost 100 km/h. Baterie se znovu dobijí za dvě hodiny.

 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Dá se „to“ i složit.

 

 

Jestli už se vidíte při letecké akrobacii, tak vás musím zklamat. Ehang 184 se podobá spíše „autům bez řidiče“. Pasažér pouze v mobilní aplikaci zadá cíl a dá povel ke vzletu, pak už se stará pouze elektronika – hlavní prioritou je totiž bezpečnost. Za letu se můžete kochat výhledem, k pohodlí přispěje klimatizace nebo LTE konektivita, k dispozici je zavazadlový prostor asi tak na jeden střední batůžek.

Klepněte pro větší obrázek
Všechny letové fotky jsou smontované v počítači. Znamená to něco?

Problémy mohou nastat s provozováním takového letounu. Výrobce sice tvrdí, že na jeho použití není potřeba letecká licence, ale pravda je, že příslušné autority na takový prostředek jednoduše nejsou připravené a můžeme dopředu hádat, že se jim nebude líbit.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
A ještě pár detailů.

Čekali jste, že je to něco, co koupíte za pár tisíc na dealextreme? Omyl. Ehang má zatím jen hrubou představu, že by mohl jejich PFV stát mezi 200 a 300 tisíci dolary, tedy nějakých 5 až 8 miliónů korun. To rozhodně není málo, za stejné peníze koupíte konvenční letadlo s mnohonásobně delším doletem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Rozměry a technické parametry v kostce.

Otazník také visí nad hotovostí projektu. Chce jej začít prodávat ještě letos, ale na veletrhu odmítá předvést byť jen základní demo funkčnosti, prezentační video je evidentně výsledkem počítačové grafiky...

A jak to vidíte vy?

Budí ve vás tento koncept dopravního prostředku důvěru? Má letoun s tak krátkým doletem vůbec nějaký význam?

Témata článku: Technologie, Kuriozita, Koncepty, Droni

17 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Yarda 13. 1. 2016 7:45:01
    Jako nápad, pokud to je nebo bude provozuschopné to není špatné. IMHO...
  • KptBobr 9. 1. 2016 11:42:00
    A jak to vidíte vy? No asi tak, ze jste pane Kuzel trouba, stejne jako...
  • bigboban 8. 1. 2016 19:04:13
    Tak mě náhodou ten koncept zaujal z jednoho pohledu. Dnes je stále práce...

Určitě si přečtěte


Proč je vodotěsný mobil drahý

Proč je vodotěsný mobil drahý

28.  9.  2016 | Kůžel Filip | 46

Závody dronů míří na evropské obrazovky, chtějí být regulérním sportem

Závody dronů míří na evropské obrazovky, chtějí být regulérním sportem

Provozování civilních dronů je technologickým fenoménem dnešní doby. Filmaři i amatéři je používají k natáčení záběrů, jiní si zase užívají jejich leteckých vlastností a létají jen tak pro zábavu. Popularity se snaží využít mnohé organizace, nejviditelnější je asi Drone Racing League (Závodní liga dronů, DRL), která se ze závodění dronů snaží udělat běžnou sportovní disciplínu.

25.  9.  2016 | E15.cz , Tryner Miroslav | 5

Rekordmana v operační paměti má LeEco, ale brzy jej překoná Xiaomi

Rekordmana v operační paměti má LeEco, ale brzy jej překoná Xiaomi

** Kapacita operační paměti je snadno pochopitelný parametr, a tak jej výrobci mění na marketingovou zbraň. ** Praktický přínos je v oblastech nad 4 GB přinejmenším diskutabilní. ** LeEco má 6 GB RAM, Xiaomi připravuje 8 GB RAM a ve výhledu je i 12 GB

24.  9.  2016 | Kůžel Filip | 17