Ericsson: jak vypadala komunikace během hurikánu Sandy

Hurikán Sandy zpustošil východní pobřeží USA, část Karibiku, vyžádal si více než 70 obětí, více než 8 milionů lidí zanechal dočasně bez elektřiny a celkové škody se odhadují na desítky miliard dolarů.

Během podobných katastrof je komunikace potřebnější než kdykoli jindy a mobilní sítě zde hrají klíčovou roli. Každý mobilní operátor, který je vlastníkem radiového spektra, musí mít pro podobné situace vypracován krizový plán. I proto musí být páteřní sítě i radiové přístupové sítě nadstandardně zabezpečeny.

Klepněte pro větší obrázek 
Sandy nad východním pobřežím USA

Aniruddho Basu (ředitel nabídky základnových stanic ve společnosti Ericsson) v tiskové zprávě k tématu říká: „Páteřní sítě obsahující klíčové informace zákazníků jsou standardně budovány tak, aby fungovaly i v řadě podobných událostí. Zpravidla jsou umístěny v dobře chráněných budovách nebo v podzemí, aby odolaly povětrnostním vlivům a zemětřesení, zatímco radiové přístupové sítě mohou být náchylnější k poškození.“

Dalším bezpečnostním prvkem je, že radiové sítě jsou navrženy s vyšší kapacitou, než vyžaduje běžný provoz. Díky tomu jsou schopné fungovat i v případě částečných výpadků. Provoz nefunkčních základnových stanic převezme více okolních stanic současně. Pochopitelně záleží na míře poškození…

Při mimořádných událostech se provádí řada opatření: Dojde-li k výpadku páteřní sítě, lze využít mikrovlnné spojení nebo náhradní antény, vyřazenou techniku je možné nahradit mobilními kontejnery. Aniruddho Basu znovu doplňuje: „Pokud síť provozujete v zemi, která má dobrou rozvodnou síť, nepotřebujete mít záložní baterie, i tak jsou však k dispozici alternativy, například palivové články nebo fotovoltaické panely pro páteřní sítě i radiové přístupové sítě.“ Konkrétně Ericsson je schopen poskytnout poradenství od plánování sítě, až po řešení nastalé havárie, ale také může přímo na místo vyslat tzv. týmy rychlé reakce. Ty se dopraví do postižených oblastí a zprovozní kontejnerová řešení.

Smartphony byly při hurikánu v permanenci

Stojí za povšimnutí, jak se díky chytrým telefonům komunikace přesouvá na internet. Lidé ve svých příspěvcích o bouři Sandy na Facebooku, Instagramu a Twitteru žádají přátele a příbuzné, aby popsali svou současnou situaci, namísto aby je kontaktovali telefonicky. Tento poznatek odpovídá zvyklostem, které vypozorovalo oddělení Ericssonu studující chování spotřebitelů už například během zemětřesení, které v roce 2011 postihlo Japonsko.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
New York po zásahu Sandy (profimedia)

Zejména ve významných metropolích (jakou je např. postižený New York) je podíl smartphonů na 55 procentech. Sociální média se stávají hlavním zdrojem informací, které potom přebírají masmédia. Úřady v New Jersey nedávno začaly na Twitteru zveřejňovat zprávy o aktuální situaci určené tamním občanům. Podle zakladatele Instagramu Kevina Systroma bylo během bouře nasdíleno 244 tisíc snímků s tagem #sandy, dalších 144 tisíc s tagem #hurricanesandy a desetitisíce pod jinými hesly. V některých momentech tak uživatelé posílali do světa 10 snímků za vteřinu. To vše také díky mobilním sítím, které fungovaly i v takto nelehkých podmínkách.

Témata článku: Technologie, Ericsson

Nejnovější komentáře

Můj názor
Určitě si přečtěte