Facebook chce více inzerce na mobilech

Největší sociální síť světa – Facebook – již reaguje na výtky investorů, kteří si prostudovali prospekt k primárnímu úpisu akcií. Během několika týdnů by měl Facebook začít zobrazovat reklamu na mobilních zařízeních ve snaze otevřít nový zdroj příjmů před svým vstupem na burzu. Jako první o nových plánech Facebooku informoval deník Financial Times.

Po konzultacích s reklamními agenturami se Facebook v březnu chystá spustit inzerci známou z webových stránek jako „featured stories“ i v mobilních aplikacích a mobilní verzi webu Facebooku, uvedl britský deník. Krok vedoucí k zobrazování inzerce i na mobilních zařízeních prověří schopnost dominantní sociální sítě balancovat zájmy akcionářů na udržení rychlého růstu a zájmy uživatelů, kteří nebudou ochotni akceptovat příliš mnoho reklamních sdělení na malém displeji svého mobilního telefonu.

Klepněte pro větší obrázek

Ve své žádosti o primární úpis akcií z minulého Facebook potenciální investory varoval, že neexistence smysluplných tržeb z mobilních zařízení, které používá polovina z 850 milionů uživatelů, může negativně ovlivnit tržby a finanční výsledky, protože velká část uživatelské základny používá pro chat s přáteli spíše mobilní telefon či tablet než počítač. Investoři se nechali slyšet, že pokud si chce Facebook při vstupu na burzu zachovat jejich přízeň bude muset vymyslet způsob jak zpeněžit používání sociální sítě na mobilních zařízeních.

 Klepněte pro větší obrázek
Facebook má přes 500 investorů, kteří mohli podíly nakupovat přes investiční banky a na sekundárním trhu. Při úpisu akcií na burzu mohou své vklady několikanásobně zhodnotit. Po investicích do Facebooku je hlad. (obr.: Jan Sedlák)

Podle rychlosti reakce Facebooku se dá usuzovat, že se k tomuto kroku schylovalo již delší dobu. „Stále více a více lidí má chytré telefony a tráví více času na internetu prostřednictvím svého telefonu, řekl agentuře Bloomberg Ian Maude ze společnosti Enders Analysis. „Do budoucna budou uživatelé na Facebooku trávit většinu času přes mobilní zařízení,“ dodal Maude.

Na burzu pravděpodobně v květnu

Podání žádosti o primární nabídku akcií na začátku únoru naznačuje, že na burzu mohly akcie Facebooku vstoupit v květnu. Primární úpis akcií dominantní internetové sítě zastíní všechny dosavadní emise firem z technologického sektoru, z nichž nejvyšší byl úpis akcií Googlu v roce 2004 v hodnotě dvou miliard dolarů. Nadále zůstává nejasné, zda se akcie Facebooku objeví na NYSE či Nasdaqu.

Témata článku: Hospodaření a finance, Sociální sítě, Facebook

4 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Pavel Sychra 8. 2. 2012 2:58:47
    HAHA!!! Tak ted jsem se tedy zasmal, facebook nema dostatek reklam na...
  • bigt 7. 2. 2012 13:32:09
    No ještě, že existují neoficiální klienti, ve kterých reklama nebude...
  • Billionaire 7. 2. 2012 13:24:59
    Dalsi dot.com bublina pred nami, aneb z hovna bic neupletes.....
Určitě si přečtěte