Facebook má jasno: Android mají škrti, iPhoňáci utrácí

Reklama je dnes všudypřítomná, mobily nevyjímaje. Obrovské rozdíly ovšem panují na obou stranách barikády mezi iOS a Androidem. Dle studie společnosti Nanigans, což je největší nákupčí Facebookové reklamy a která připouští, že se jejím zveřejněním vydává na tenký led, je inzerce na Androidu bída a vůbec se nevyplatí. Ba co víc, náklady na reklamu na Andoridu dle této analýzy ani nepokryjí příjmy, které přináší.

Situace je následující: RPC neboli příjem z kliknutí (z anglického revenue per click) za první tři čtvrtletí letošního roku činil na Androidu v průměru 0,15 dolarů, zatím co na iOS to bylo 0,94 dolarů.

Klepněte pro větší obrázek
Příjem za proklik na Anroidu je 6 krát nižší než na iOS (obr.: nanigans.com)

Mnohem hůř pak z hlediska Androidu vyznívá následující srovnání. Jeho ROI neboli návratnost investice (z anglického return on investment) je dokonce záporná, a to -10 %. Naproti tomu iOS přináší zadavatelům reklamy v průměru 162% návratnost investice. Příklad: do reklamy na Facebooku na iOS investujete 100 Kč a ta vám vydělá 262 Kč. U Androidu vám ta stejná investice vynese 90 Kč.

Klepněte pro větší obrázek
  Inzerovat na Facebooku na Androidu se jednoduše nevyplatí (obr.: nanigans.com)

V čem je příčina? Co myslíte vy?

Témata článku: Android, iPhone, Nákup a ceny, Kuriozita, Facebook

124 komentářů

Nejnovější komentáře

  • martin79 25. 10. 2013 7:47:08
    Znam cloveka, ktery dokonce krade i aplikace pro Android, takze tomu...
  • honzatrx 23. 10. 2013 17:57:49
    Jako člověk, který se v komunikačních a IT technologiích pohybuje přes 20...
  • Pavel Frébort 22. 10. 2013 23:55:26
    Levný Android. Proto se prodává SGS4 za 17 tis a SG Note III za 19 tis....
Určitě si přečtěte