Fenomén Pokémon Go opadává. Platících hráčů je o 80 % méně, než v červenci

Mobilní hra Pokémon Go měla raketový start. Po několika dnech od oficiálního uvedení na Google Play a AppStore se vyšplhala na první místo nejstahovanějších her v historii. Spolu s obrovskou popularitou hra generovala obrovské zisky, a to díky herní měně „pokécoins“, za kterou lze koupit různá herní vylepšení. Hru si chtěl vyzkoušet „úplně každý“.

Postupem času však zájem o hru upadá. Možná také proto, že Niantic vyrukoval s MVP (Minimum Viable Product, hra se základní funkčností), u které se nejdříve otestuje zájem veřejnosti. Červenec byl pro Pokémon Go klíčový a zároveň zničující, hra se potýkala s neustálými výpadky, zatímco Niantic omezoval funkčnost (např. úbytek „kroků“ na radaru, chybějící mapa, kde byl pokémon uloven, apod.) a nasazoval další servery, které měly pomoci se zátěží při spouštění hry v nových regionech.

Mezitím ale pro celou řadů hráčů vyprchal úvodní „hype“. Spousta z nich již má posbírané všechny pokémony a zjišťují, že hře chybí „endgame“, tedy fáze pro hráče s největšími úrovněmi (level 30 a výše). Ti prakticky již nemají o co usilovat. Navíc chybí i přímý multiplayer, takže hru prozatím opouštějí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mobilní in-app nákupy zažily dva měsíce slávy, nyní se vrací do doby před Pokémon Go. Od 15. července se počet platících hráčů snížil jen v USA až o 80 %. V srpnu se i přesto stal Pokémon Go nejvýnosnější mobilní hrou, bez nutných aktualizací a přidání dalších funkcí však bude finanční výnosnost hry klesat i nadále.

S menším počtem hráčů samozřejmě výrazně padají zisky ze hry plynoucí. Pokémon Go byl na svém finančním maximu 15. července, od té doby jen v USA ztratil 80 procent platících hráčů. Na druhou stranu, v srpnu byl Pokémon Go neotřesitelnou jedničkou v poměru in-game nákupů vzhledem k ostatním mobilním hrám. Candy Crush Saga na druhém místě zaujala 4,5 % platících mobilních hráčů, u Pokémon Go to bylo téměř třicet procent!

Niantic však těžko dosáhne na čísla z prvního měsíce a stojí před ním nelehký úkol - zaujmout hráče z dlouhodobého hlediska natolik, aby zastavil postupný úbytek hráčské základny. Hlavní zbraní jsou zatím pravidelné 14denní aktualizace. Zatím poslední se objevila uplynulý víkend a přinesla funkci Buddy. Jeden vybraný pokémon vás tak na cestách doprovází a podle ušlých kilometrů generuje „candy“. To je pak používáno k budoucímu vylepšení daného pokémona.

Via MobileSyrup, Phonearena

13 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Wratislav Tobola 20. 9. 2016 13:58:34
    Ono se není čemu divit, když jejich obrana proti FakeGPS a dalším...
  • Kuba Veselý 20. 9. 2016 11:11:22
    Nadšení opadlo a já se nedivím. Úplně nedodělané je, že pokemoni jsou jen...
  • Jiri Hosic 19. 9. 2016 19:44:56
    Ani se nedivim, ze jim mizi hraci. Sam jsem byl platicim hracem, ale pote...

Určitě si přečtěte


Srovnáváme iPhone 7 a 6s: Novinka má lepší foťák, ale vyplatí se připlatit?

Srovnáváme iPhone 7 a 6s: Novinka má lepší foťák, ale vyplatí se připlatit?

** Výkon je vyšší, ale na plynulosti systému to nepoznáte ** Srovnali jsme fotoaparáty, iPhone 7 opravdu fotí lépe než rok starý 6s ** Upgrade se vyplatí spíše jen ze starších modelů

Dnes | Miksa Martin | 59

Proč je vodotěsný mobil drahý

Proč je vodotěsný mobil drahý

28.  9.  2016 | Kůžel Filip | 42

Americká vláda začala hájit daňové kličky Applu v EU

Americká vláda začala hájit daňové kličky Applu v EU

27.  9.  2016 | E15.cz , Tomeš Michal | 114

BlackBerry DTEK50: nejbezpečnější Android na trhu [recenze]

BlackBerry DTEK50: nejbezpečnější Android na trhu [recenze]

** Model DTEK50 vychází z telefonu Alcatel Idol 4 ** Veškerá data v modelu DTEK50 jsou šifrovaná ** Jeho slabším místem je fotoaparát a výdrž

27.  9.  2016 | Papánek Ondrej | 26