Google chce společně s velkými vydavateli zlepšit mobilní web

Google s několika partnery z řad technologických společností a vydavatelů představil novou iniciativu Accelerated Mobile Project.

AMP si klade za cíl představit sadu specifikací, jak by měli vydavatelé vytvářet své mobilní weby – tedy jak by měl vypadat obsah, distribuce i podoba reklamy, aby byl surfař na současném telefonu co nejspokojenější.

Jádrem by mělo být takzvané AMP HTML (GitHub), což je samozřejmě zcela běžný a standardní HTML, nicméně co nejefektivněji použitý společné s CSS a případnými JS knihovnami takovým způsobem, aby nahrávání obsahu na mobilním displeji bylo co nejrychlejší, zbytečně nezatěžovalo linku, ale zároveň aby web dodržoval současné trendy v designu.

Stručně řečeno chce Google vydavatelům naznačit, jak mají své mobilní weby programovat, poněvadž pro mnohé to stále není priorita a mobilní prezentaci svého webu si představují podle patnáct let starých pravidel wapu, případně nijak.

Zakládajícími členy jsou z řad prestižních vydavatelských domů třeba BBC, Financial Times, Washington Post nebo třeba BuzzFeed – z velkých jmen chybí málokdo. Technologickými garanty chce pak být vedle Googlu třeba Twitter, který dal světu frontendový Framework Bootstrap, Wordpress, Pinterest nebo Linkedin.

Témata článku: Internet v mobilu, Google

3 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Tomáš Novotný 13. 10. 2015 21:36:12
    A kdy bude mít mobilmania mobilní webové stránky, které odpovídají...
  • Zocharcarnajev 13. 10. 2015 21:31:58
    ať koupí Opera mobile a vylepší to a prodávaj jako Chrome mobile
Určitě si přečtěte

Šéf DPP: E-mail si v metru vyřídíte už na jaře 2017

Šéf DPP: E-mail si v metru vyřídíte už na jaře 2017

** Kdy si z metra zavoláme nebo si v tramvaji nabijeme telefon? ** Zeptali jsme se Martina Gillara, generálního ředitele DPP ** Gillar řídí 10 000 zaměstnanců, funkce se ujal 18. května 2016

29.  11.  2016 | .cz Blesk, Neckářová Martina | 25