GRID a Tegra 4: Nvidia už nevyrábí jen čipsety [CES]

Tegra 4 je šestkrát rychlejší než předchozí generace a má o polovinu nižší spotřebu. GRID ocení všichni hráči graficky náročných her.

Od Nvidie se letos na CESu očekávala téměř s jistotou nová generace čipsetů Tegra. Cloudový herní systém s výkonnou grafikou GRID je příjemným překvapením navrch. Kromě těchto dvou novinek Nvidia ukázala ještě projekt Shield, kterému jsme se věnovali v samostatném článku.

Tegra 4

Nová Tegra je šestkrát rychlejší než předchozí generace, má o 45 % menší spotřebu elektrické energie, 72 jádrové GPU a jako CPU není použito nic jiného než Quad-Core Cortex A15.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Tegra 4 je podle Nvidie nejvýkonnějším mobilním procesorem současnosti

Další novou fíčuru, kterou ovšem v našich luzích a hájích zatím příliš neoceníme, je integrace LTE prostřednictvím jedné z posledních akvizic - firmy Icera. Krom tohoto bude Tegra 4 ještě umět excelovat v oblasti HDR fotografií, umožní totiž snímání několika snímků s různou expozicí v jeden časový okamžik.

Nvidia Tegra 4 v technických detailech:

  • GeForce GPU se 72 jádry
  • Quad-core ARM Cortex-A15 CPU a druhá generace úsporného jádra pro nižší spotřebu
  • HDR optimalizace pro snímání více obrazů stejné expozice v jeden časový okamžik
  • LTE Icera i500 chipset

Výkon samotné Tegry není zanedbatelný. Nvidia se pochlubila znázorněním, ve kterém její nová grafická bestie na hlavu poráží veškerou možnou i nemožnou konkurenci. Všichni ale víme jakou míru objektivity podobné testy vykazují, a tak se už nemůžeme dočkat až sami vyzkoušíme první kus takto obdařeného hardwaru. Tím by měl být nadcházející chytrý telefon z dílen HTC, konkrétně model M7 a mělo by se tak stát již v prvním kvartále letošního roku, proto bedlivě sledujte MobilManii.

GRID

To, co čekal asi málokdo, přišlo od Nvidie jako blesk z čistého nebe. Celé to nese název GRID a nejde o nic menšího než o dedikované servery optimalizované pro zpracování graficky náročných operací (kupříkladu her). K těmto se koncoví uživatelé budou podle plánu Nvidie připojovat pomocí internetu, trochu zjednodušeně lze tak hovořit o vysokovýkonných serverech pro jakékoliv zařízení (chytrou televizi, smartphone, tablety), dostupné kdykoliv a kdekoliv (kde je připojení k síti).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Herní systém GRID bude jednoduše řečeno něco jako GPU v cloudu, kdykoliv a pro všechny

Podle tiskové zprávy budou servery umístěny u partnerů Nvidie v pěti lokalitách po celém světě, konkrétně v USA, Číně, Japonsku, Israeli, na Tchaj-wanu a budou využívat technologii Nvidia VGX Hypervisor pro vícenásobný uživatelský přístup ke sdílenému GPU.

Herní systém GRID v technických detailech:

  • 20 GRID serverů v jednom racku
  • 240 GPU
  • 200 TFLOP výpočetního výkonu (ekvivalent 700 konzolí Xbox 360)

Jak to bude v praxi vypadat? Koupíte si ne nutně nejvýkonnější zařízení na trhu, které však bude díky připojení ke sdílenému GPU, schovaném v cloudu, schopno spouštět ty nejnáročnější a nejmodernější aplikace (videa ve vysokém rozlišení, hry, atd.).

Témata článku: Technologie, Nvidia

11 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Tomáš Hartmann 8. 1. 2013 14:36:05
    Blesk z cisteho nebe?...
  • qmoxxx 8. 1. 2013 12:33:30
    tegra 4 odhadom by mala mat minimane 2-3x vykon sucastneho naj soc od...
  • Barny82 8. 1. 2013 11:23:44
    Jsem pak zvědavej na testy v porovnaní s A6 popřípadě A6X. Apple se...
Určitě si přečtěte