„iPhone mezi auty“ se nafukuje. Toto je Tesla Model X

Elon Musk – jeden z největších vizionářů naší doby představil první SUV značky Tesla. Jmenuje se X, je našlapané technologiemi a neotřelými nápady.

Po několika odkladech Tesla představila svůj první crossover, Model X. Zájemci se mají těšit na technický základ z Modelu S vylepšený o řadu praktických věcí. Hlavním tahákem budou zadní vzhůru výklopné dveře, sedmimístný interiér nebo zavazadelník pod přední kapotou i klasicky vzadu.

Elon Musk během prezentace ukázal praktické výhody nové Tesly Model X. Vzhůru výklopné dveře umožní nastoupit do automobilu i v případě, že vedle vozu těsně zaparkují jiná auta. Má to ale háček v tom, že se tento systém týká pouze zadního páru dveří, takže se za volant budete stejně muset nasoukat přes zadní sedačky.

Klepněte pro větší obrázek

Nebyl by to Elon Musk, aby nevytvořil auto plné vychytávek. Palubní systém jsme na tiskové konferenci neviděli, ale už u Modelu S byl velmi působivý a na dvou fotkách, které máme k dispozici, také vypadá velmi futuristicky. Viděli jsme modifikovatelnou přihrádku, do které se dá vložit téměř jakýkoliv telefon, pomocí konektoru se dobije a připojí k palubnímu systému.

Klepněte pro větší obrázek

Atraktivní triky umí dveře – ty přední se umí otevřít, když systému rozpozná blížícího se majitele/řidiče. Ty zadní se vyklápění vzhůru, mají dva klouby a není to tak, že byste sedřeli okolní blízko parkující auta, nebo strop garáže – dveře jsou hlídané sonarovými senzor, které upraví trajektorii jednotlivých panelů tak, aby se vždy otevřely na maximum a usnadnily tak nastupování.

Dveře vyklápěné nahoru pak znamenají také ještě jednu výhodu v podobě opravdu velkého vstupního otvoru, což pro změnu zjednodušuje přístup do třetí řady sedadel. Zadní cestující mohou očekávat zcela rovnou podlahu a vypadá to, že místa bude ve druhé řadě dostatek.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Model X umí ve své základní verzi 90D zdolat akceleraci z nuly na 96 km/h za 4,8 s a na jedno nabití ujede až 413 km, samozřejmostí je i pohon všech kol. Příplatkový paket Ludicrous Speed zkrátí čas zrychlení na 3,2 s.

Nová Tesla také zvládne utáhnout až 2268 kilogramů těžký přívěs, díky vzduchovému odpružení pak můžete zvednout podvozek až na 230 mm. Z praktických vychytávek stojí za zmínku také zadní nosič na kola nebo lyže, který se jednoduše zacvakne do vozu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Témata článku: iPhone 7, Technologie

65 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Roman Šrámek 1. 10. 2015 19:57:35
    Tesla: Rekordni napad na odsavaninpenez danovych poplatniku. Se...
  • Lukas1107 1. 10. 2015 12:14:41
    Pokud jste videli posledni autosalony, tak musi byt kazdemu jasne, ze...
  • runner42 1. 10. 2015 12:06:03
    S tím uvedeným přívěsem bude hmotnost soupravy s minimálně 4,5 tuny. Takže...

Určitě si přečtěte


Vyzkoušeli jsme Apple iPhone 7. Je krásný a návykový [video]

Vyzkoušeli jsme Apple iPhone 7. Je krásný a návykový [video]

** Apple iPhone 7 doputoval k nám do redakce ** Telefon si ukážeme na videu a shrneme první dojmy ** Postupně připravujeme i samostatnou recenzi a další testy

Včera | Láska Jan, Miksa Martin | 154

Rekordmana v operační paměti má LeEco, ale brzy jej překoná Xiaomi

Rekordmana v operační paměti má LeEco, ale brzy jej překoná Xiaomi

** Kapacita operační paměti je snadno pochopitelný parametr, a tak jej výrobci mění na marketingovou zbraň. ** Praktický přínos je v oblastech nad 4 GB přinejmenším diskutabilní. ** LeEco má 6 GB RAM, Xiaomi připravuje 8 GB RAM a ve výhledu je i 12 GB

24.  9.  2016 | Kůžel Filip | 17