Jollor: nástroj pro správu sociálních sítí chce zasáhnout globální trh

Jollor, zcela nový nástroj na správu sociálních sítí, má původ v Česku. Za jeho vývojem stojí Ewing Group, tým Jolloru vede Jakub Hrabovský, bývalý šéf oddělení sociálních médií a online komunikace v britském Vodafonu. Nástroj uživateli umožňuje dokonalý přehled v reálném čase a v jediném okně bez nutnosti přepínat účty či obrazovky. V současnosti jsou na Jollor napojeny Facebook, Twitter, YouTube a Instagram. Do několika dní by měl přibýt i LinkedIn a některé asijské sociální sítě: český startup plánuje zasáhnout globální trh.

„V současné době je boom rozvoje podobných projektů, takže pro nás bylo důležité nabídnout něco nového, čím bychom se odlišili. V tomto smyslu považujeme za klíčové začlenění Instagramu - dokážeme v něm vyhledávat nejen podle jednoho klíčového slova, ale i podle většího množství hashtagů. To je unikátní,“ říká Jakub Hrabovský, který se sociálními sítěmi dlouhodobě profesně zabývá. Z Vodafonu se mu podařilo vybudovat jednu z nejaktivnějších značek na sociálních sítích na světě. Po návratu z Velké Británie založil agenturu Manage Social, která má s monitoringem a správou online sítí rozsáhlé zkušenosti. „Chyběl nám ale uživatelsky příjemný nástroj, který by zvládl více funkcí, projektů i klientů, a to navíc pohodlně a jednoduše. V podstatě jsme si ho tedy sami vyvinuli, vyzkoušeli, a protože se osvědčil, nabízíme ho dál,“ doplňuje Hrabovský.

Vše na jedné obrazovce

Jednoduše, chytře a v jediném náhledu – to je motto nového projektu. „Veškerý obsah sociálních sítí, který vás zajímá, je k dispozici na jedné obrazovce bez nutnosti překlikávat nebo scrollovat. Stačí jediný pohled na to, abyste viděli aktuality ze všech sociálních sítí. Máme vypracovaný systém upozornění, takže vám neunikne žádný nový post, anebo komentář na sociální síti, ani příspěvek v diskusi. Všechno funguje v reálném čase, jednoduše a přehledně,“ vysvětluje Ann Hofvanderová z Jolloru. Ta do projektu vložila svých 20 let zkušeností s byznysem, v minulosti pracovala nejen ve velkých telekomunikačních společnostech (Telenor, Vodafone), ale napomohla i rozvoji několika startupů.    

Příspěvky a komentáře lze navíc zařadit do kategorií podle důležitosti či jednotlivých oblastí – poté, co internetový diskutér svůj příspěvek odešle, Jollor okamžitě přiřadí patřičný druh upozornění. Snáze se tak určují priority, kterým se má správce věnovat.

„Na základě vlastních zkušeností jsme se rozhodli umožnit spolupráci na projektu bez limitu, takže na jednotlivých projektech může pracovat tým v neomezeném počtu lidí, jak to klient potřebuje,“ vyzdvihuje další funkce Jolloru Jakub Hrabovský. Jednotlivým správcům lze nastavit tři různé typy autority s patřičnými pravomocemi. Nástroj neslouží jen k monitoringu, jeho funkcí je samozřejmě i spravování příspěvků, diskusí, vkládání vlastních komentářů a plánování publikace.

Dobýt Asii i Jižní Ameriku

Ačkoliv bude Jollor nabízen primárně v regionu střední a západní Evropy, ambice tvůrců a majitelů sahají dále. „Chceme se zaměřit na trhy v Asii a tamní sociální sítě. A plánujeme cílit na státy Jižní Ameriky, kde jsou sociální sítě na vzestupu. Právě zde je volný prostor pro nástroje typu Jollor,“ slibuje si autor projektu Hrabovský. Český startup tak může zamíchat sociálními sítěmi na celém světě.

V Česku Jollor působí jako jedna ze čtyř společností v rámci Ewing Group. „Díky této synergii můžeme nabídnout celou škálu služeb - od klasického PR přes kreativu až právě po správu sociálních sítí, kterou zajišťuje Jollor. Klient najde vše potřebné doslova pod jednou střechou,“ vysvětluje Hofvanderová.

Témata článku: Tiskové zprávy