Jste spokojeni se službami operátorů?

Klidně se vyjádřete, váš názor zajímá i ČTÚ. Úřad si nechal zpracovat průzkum a výsledek je takříkajíc půl na půl. Co myslíte vy?

Jste spokojeni se službami mobilních operátorů? Můžete se klidně vyjádřit v diskuzi pod článkem, odpověď na tuto otázku zajímá Český telekomunikační úřad. Tuzemský regulátor vychází ze změn, ke kterým na trhu došlo v posledním roce, průzkum zpracovala agentura ppm factum research a ČTÚ ho zveřejnil v únorové monitorovací zprávě.

Klíčová část průzkumu se zaměřila na spokojenost zákazníků se službami operátorů. Doplňující dotazy se týkaly změny operátora, ať již v minulosti, či ty do budoucna zamýšlené. Výzkumu se účastnilo celkem 1501 respondentů, 512 využívalo O2, 531 služeb T-Mobilu a 374 bylo zákazníky Vodafonu. Zbylých 84 volalo s virtuálem.

Klepněte pro větší obrázek
Změny, ke kterým došlo na trhu mobilních služeb v ČR v posledních 13 měsících, považuji za... (obr.: ctu.cz)

A teď pozor, ČTÚ učinil významné zjištění – síťoví operátoři si moc nekonkurují a zákazníky si přelévají více méně rovnoměrně. Žádný významný odliv se tedy u žádného z nich nekoná.

Klepněte pro větší obrázek
Jak jste celkově spokojen/a s produkty, se službami a s cenami za poskytované produkty a služby u hlavního mobilního operátora? (obr.: ctu.cz)

Dva ze tří účastníků průzkumu využívají služeb svého operátora již déle než pět let. K jinému operátorovi přešlo v posledních 13 měsících 15 % z dotazovaných. „Služebně“ nejstarší jsou přitom zákazníci T-Mobilu, tři čtvrtiny z nich jsou věrní déle než pět let.

Změny oceňují mladí. Datují a mají smartphony

Polovina dotazovaných považuje změny na trhu za významné či dostatečné. Častěji jde o současné klienty virtuálních operátorů či mladší generaci. Mezi dotazovanými převládají uživatelé klasických telefonů; smartphony jsou pak více zastoupeny u mladší generace, studentů a u klientů operátora Vodafone.

Se svým současným operátorem je spokojena většina zákazníků; pouze jeden z deseti tvrdí opak. Více jsou spokojeni zákazníci s produkty a službami Vodafonu a virtuálních operátorů.

Klepněte pro větší obrázek
Deklarovaná síla impulzu vedoucího ke změně operátora (obr.: ctu.cz)

Tři čtvrtiny respondentů mají paušál, zbytek předplacenku. Internet v mobilu využívá zhruba polovina všech respondentů, především zástupci mladší generace, studenti, manažeři a lidé ve vyšších příjmových skupinách. Využití datových služeb je provázáno s užíváním smartphonů. Polovina uživatelů potvrzuje datový limit do 1 000 MB, čtvrtina svůj datový limit nezná. Celá třetina uživatelů internetu v mobilu považuje svůj datový limit za nedostatečný. Většina z nich je ovšem limitována cenou dat.

Na závěr se dozvídáme, že někteří z respondentů, jež nejsou zcela spokojeni, zvažují do budoucna změnu operátora. Připouští ji 13 % dotazovaných. A co říkáte vy? Jste spokojeni?

Témata článku: Operátoři, Virtuální operátoři, Hospodaření a finance, ČTÚ, Služba

51 komentářů

Nejnovější komentáře

  • PatrikX6 29. 3. 2014 12:46:45
    Jak můžu být spokojený, když si u Vodafonu aktivuji internet v mobilu na...
  • hejtytam 28. 3. 2014 22:12:05
    Já absolutně nejsem spokojen. Máme dneska tolik virtuálnů, že ani nevíme...
  • Jirka1or 27. 3. 2014 9:23:42
    Jste spokojeni se službami operátorů?.................Moje spokojenost se...
Určitě si přečtěte

Regulovat „specifický trh“ je výzva. Známe úkoly ČTÚ na rok 2017

Regulovat „specifický trh“ je výzva. Známe úkoly ČTÚ na rok 2017

** Aukce, správa spekra, kontroly, analýzy... ** Letos toho má ČTÚ hodně, mimo jiné chce MPO pomoci s NGA ** Úřad slibuje, že si posvítí na datové služby operátorů

20.  1.  2017 | Pospíšil Aleš | 15

ČTÚ se snaží posílit pozici paběrkujících virtuálů. „Velká trojka“ jim má snížit ceny za LTE

ČTÚ se snaží posílit pozici paběrkujících virtuálů. „Velká trojka“ jim má snížit ceny za LTE

** Velkoobchodní ceny za LTE jsou pro virtuály stále příliš vysoké ** Pokuta 2 miliony zatím dva ze tří operátorů ke zlevnění nemotivovala ** V krajním případě může ČTÚ odebrat vydražené LTE licence

19.  1.  2017 | Láska Jan | 13

Irsko: V otázce daní pro Apple překročila EK své pravomoci

Irsko: V otázce daní pro Apple překročila EK své pravomoci

7.  1.  2017 | E15.cz , Schwarzmann Marek | 34