Linka 1188 pomáhá neslyšícím nejen volat

Lidé s vadou sluchu mohou zdarma komunikovat díky asistenční službě Hovor pro neslyšící, která je provozována v rámci linky 1188. Navíc připravila společnost Telefónica O2 na začátek léta pro uchazeče z řad neslyšících a nedoslýchavých osob speciální školení zaměřené na komunikaci. Prvních patnáct účastníků, které vybrali zástupci z Federace rodičů a přátel sluchově postižených (FRPSP), by se po tomto několikadenním pilotním programu mělo stát lokálními ambasadory neslyšících ve svém regionu. Kurz byl všem poskytnut zcela zdarma.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

"Už od roku 1997 umožňujeme neslyšícím a nedoslýchavým komunikovat se světem. Speciální služba Hovor pro neslyšící je provozována na stejném pracovišti, na kterém nyní funguje Linka 1188. Organizace FRPSP letos slaví své kulaté výročí - 20 let - a podpora tohoto pilotního programu je takovým malým dárkem od nás, FRPSP je zkušeným odborníkem ve světě neslyšících a nedoslýchavých a velice dobře zná potřeby těchto osob, proto věříme, že školení bude efektivní a pomůže lidem se sluchovou vadou v komunikaci," říká Jana Vyhlídalová, ředitelka útvaru informační a reklamní služby společnosti Telefónica O2, která byla současně i jednou z přednášejících na kurzu.

Zaměření a náplň školení připravili pracovníci FRPSP ve spolupráci se zástupci Linky 1188 a projektu Futuroom společnosti PPF, v jejímž školicím centru výuka proběhne. Absolventi školení by měli být připraveni na práci s moderními komunikačními technologiemi, aby mohli ve svém regionu prosazovat a medializovat zájmy a potřeby sluchově postižených. Na základě výsledku pilotního ročníku školení bude připraven projekt, který umožní rozšíření vzdělávání neslyšících a nedoslýchavých osob.

Příklady pomoci operátorů linky 1188 v rámci služby Hovor pro neslyšící

  • vyřizují komunikaci neslyšícího zákazníka s institucemi a úřady
  • kontaktují potřebného lékaře
  • objednávají pro klienty zboží - v případě potřeby zařídí i reklamaci
  • vyhledávají potřebná telefonní čísla - číslo klientovi zašlou formou SMS, faxem nebo e-mailem
  • předávají soukromá sdělení
  • pro slyšící zákazníky zprostředkují komunikaci s neslyšícími

Kontaktní čísla a adresy linky 1188 Hovor pro neslyšící

  • 800 142 142 pro spojení slyšícího a neslyšícího
  • 800 143 143 pro zákazníky vlastnící psací telefon (přístroj Polytel)
  • 800 147 147 pro komunikaci pomocí klasického faxu

Nově je také možné využít

  • ICQ UIN: 593 439 364 (Sluzba pro neslysici)
  • e-mail neslysici@o2.com
  • mobilní číslo 722 147 147 (komunikace prostřednictvím SMS)

Služba je od počátku února zcela bezplatná pro zákazníky všech sítí, uživatelé platí pouze za odeslanou kontaktní SMS zprávu podle vlastního tarifu.

Témata článku: Tiskové zprávy