Microsoft vymýšlí úsporný streaming her do mobilních zařízení

Cloudgaming, tedy hraní her streamovaných z internetu, je dnes poměrně běžné. Nvidia provozuje svůj Grid pro mobilní zařízení z rodiny Shield, Sony nabízí PlayStation Now.

Nvidia nedávno představila i streaming v 1080p a 60 snímcích za sekundu, což bude ale vyžadovat velmi rychlé připojení k internetu. Lidé z Duke University a Microsoftu ale pracují na výrazném omezení požadovaného přenosového pásma.

Představili projekt Kahawai [pdf] - proud v havajštině - který rozděluje zpracování scény mezi mobilní a serverovou část. Na mobilu se počítá zjednodušená podoba scény s malými texturami, server pak posílá dodatečné detaily a stínování. Případně může grafika na mobilu počítat jen třeba každý desátý snímek a server pošle ty zbývající.

Výhodu to má nejen v nižších nárocích na připojení, takže je to hratelné třeba přes mobilní data, současně je to odolné proti výpadku spojení. Když nepřicházejí data od serveru, hra se přepne do zjednodušené verze počítané na mobilu.

Klepněte pro větší obrázek
Vlevo zjednodušená verze z mobilu, vpravo včetně ze serveru dopočítaných detailů

Podle popisu je zřejmé, že toto řešení spíše pomůže mobilním hrám v zobrazení špičkové grafiky, než aby přeneslo velké hry pro stolní počítače na mobilní obrazovku. Nepůjde také o univerzální řešení, protože bude potřebovat kód na serveru i na zařízení. Aktuálně to funguje jen na upraveném Quake enginu, který má volně dostupné zdrojové kódy.

Proto takový Nvidia Grid, který posílá do tabletu současné neupravené hry pro stolní počítače, se nemusí bát, že by mu rostla konkurence. Spíš to pomůže dotáhnout mobilní grafiku, kterou by jinak brzdil nedostatek paměti pro textury nebo chybějící výkon pro grafické efekty, na úroveň té desktopové. 

Zdroj: Duke University

Témata článku: Mobilní hry, Microsoft

1 komentář

Nejnovější komentáře

  • FrantisekKoudelka 28. 5. 2015 14:02:06
    Tak tenhle systém je spíše podobný původní představě cloudu na xone a ne...

Určitě si přečtěte


USA: Uživatelé tráví více než polovinu času online v mobilních aplikacích

USA: Uživatelé tráví více než polovinu času online v mobilních aplikacích

Chytré mobilní telefony a aplikace značně změnily naše chování ve spojení s internetem. Zatímco dříve šlo o sezení u desktopu a prohlížení webových stránek, nyní začíná být převaha v používání aplikací na mobilních zařízeních.

11.  9.  2016 | E15.cz , Schwarzmann Marek | 11