Mobilní surfování po internetu je stále oblíbenější, poráží připojení pomocí počítače

Ačkoliv jsou chytré mobilní telefony stále relativně mladou záležitostí, uživatele po celém světě si svou kompaktní velikostí a jednoduchým ovládáním získaly během pár let. A značně to také ovlivňuje svět internetu. Právě množství přístupů na globální síť z mobilních zařízení každoročně roste, v příštím roce by mělo dosáhnout až 75 %.

Ačkoliv jsou chytré mobilní telefony stále relativně mladou záležitostí, uživatele po celém světě si svou kompaktní velikostí a jednoduchým ovládáním získaly během pár let. A značně to také ovlivňuje svět internetu. Právě množství přístupů na globální síť z mobilních zařízení každoročně roste, v příštím roce by mělo dosáhnout až 75 %.

Data o provázání internetu a mobilních technologií ve své zprávě přinesla společnost Zenith Media. V letošním roce uživatelé vstoupí na internet pomocí mobilů a tabletů v 68 % případů, analýza tedy očekává 7% nárůst. Oproti pouhým 40 % v roce 2012 se tak jedná o značně vyšší čísla. Růst by měl pokračovat i v následujících letech, za dva roky mají být čtyři pětiny internetových přístupů právě ty z mobilních zařízení.

Jak už bylo zmíněno výše, za nárůst může především popularita smartphonů. Podle analýzy ho v roce 2012 vlastnilo jen 23 % obyvatel z šedesáti zkoumaných zemí. Toto číslo se do dnešního dne více než zdvojnásobilo, chytrý telefon údajně vlastní 56 % obyvatel. Podobný nárůst zažily také tablety, které byly před čtyřmi lety v podstatě novinkou. V současnosti tablet vlastní každý sedmý člověk z analyzovaných států.

Zatímco oblíbenost tabletů se liší stát od státu, chytré telefony se staly globálním trendem. Možná trochu překvapivě je nejvíc vlastníků smartphonů na obyvatele v Irsku, následuje Singapur, Španělsko, Norsko nebo Jižní Korea.

Důvodem, proč Zenith podobnou analýzu vytvořil, je mapování trhu pro reklamní obsah, který živí většinu internetových stránek. Podle Zenithu výdaje na internetovou reklamu překročí tu pro počítače již příští rok. Zatímco letos má mobilní reklama 44% podíl, v roce 2018 by to mělo být až 60 %. Podle expertů by za dva roky měly výdaje na mobilní reklamu přesáhnout 134 miliard dolarů (3,3 bilionu korun), což je více než reklamní sdělení v tisku, kinech a na veřejných prostranstvích dohromady.

„Společnosti podnikající na internetu by měly především zvážit optimalizaci svého obsahu pro mobilní zařízení. A to ať už jde o klasické webové stránky nebo videoobsah,“ uvádí Zenith ve své analýze. Zároveň nabádá také reklamní agentury, aby svůj obsah co nejlépe propojovaly napříč jednotlivými zařízeními a koncovým uživatelům nabídly komplexní reklamní sdělení.

„Mobilní telefony se prudce šíří napříč světem. A již příští rok se stanou nejdůležitější platformou pro internetovou reklamu, na což by měly být internetové stránky připravené,“ dodává Jonathan Barnard ze Zenithu.

Úvodní obr.: MobilMania.cz

Témata článku: Internet v mobilu, FUP

16 komentářů

Nejnovější komentáře

  • honzatrx 12. 11. 2016 0:22:40
    Na rozdíl od většiny smartphonových nadrženců jsem měl 5,5 palcového...
  • Pavel Sychra 6. 11. 2016 12:31:52
    Mam pc, tablet, mobil. Mobil a tablet pouzivam na web, kdyz si chci...
  • Ogyn 6. 11. 2016 8:30:44
    PC zapinam jedou za měsíc, vždy na konci když vystavuji faktury. Jinak vše...
Určitě si přečtěte

Šéf DPP: E-mail si v metru vyřídíte už na jaře 2017

Šéf DPP: E-mail si v metru vyřídíte už na jaře 2017

** Kdy si z metra zavoláme nebo si v tramvaji nabijeme telefon? ** Zeptali jsme se Martina Gillara, generálního ředitele DPP ** Gillar řídí 10 000 zaměstnanců, funkce se ujal 18. května 2016

29.  11.  2016 | .cz Blesk, Neckářová Martina | 25