Mobily slouží k výběru a porovnání zboží, nákup na nich dokončí ale jen 12 % zákazníků

Nákupy z mobilních telefonů zatím nejsou příliš rozšířené, ačkoli počet lidí, kteří na displeji mobilu zboží vyberou a rovnou i zaplatí, narůstá. Podle průzkumu společnosti Seznam.cz uskutečnilo 12 % dotázaných celý nákup na mobilu. Data jsou založena na on-line průzkumu, který probíhal od 16. do 20. května 2016 prostřednictvím nástroje Seznam.cz Výzkumník.

Klepněte pro větší obrázek

Mezi zákazníky převažují muži nad ženami. 38 % mužů potvrdilo, že mobil běžně využívá ke čtení recenzí, výběru zboží nebo k samotnému nákupu. Oproti tomu jen pro 29 % žen je mobil běžnou součástí nakupování, 36 % z nich dokonce mobil k této činnosti nevyužívá vůbec.

Klepněte pro větší obrázek

Pokud se zaměříme i na ty, kteří mobil využívají k výběru a porovnání zboží, ale pak samotný nákup uskuteční na počítači nebo v kamenné prodejně, dostaneme se k mnohem zajímavějšímu číslu 41 %. Zajímavé jsou přitom výsledky z pohledu věku respondentů. Neukazují totiž téměř žádný rozdíl. Jak pro 37 % mladých (ve věku 10 - 24 let), tak pro 37 % ekonomicky aktivních (ve věku 25 - 44 let) je mobil běžným prostředkem při nakupování.

Témata článku: Smartphony, Nákup a ceny

6 komentářů

Nejnovější komentáře

  • TrueStory 11. 8. 2016 9:29:09
    Trošku off-topic, ale líbí se mi jak "ekonomicky aktivní" už končí dokonce...
  • Jiří Geci 11. 8. 2016 0:07:08
    Já PC nepotřebuju vůbec k něčemu, absolutně všechno dělám na telefonu...
  • Majk 10. 8. 2016 21:31:04
    Heuréku v mobilu používám hlavně, když v obchoďáku narazím na nějakou...
Určitě si přečtěte

ČTÚ se snaží posílit pozici paběrkujících virtuálů. „Velká trojka“ jim má snížit ceny za LTE

ČTÚ se snaží posílit pozici paběrkujících virtuálů. „Velká trojka“ jim má snížit ceny za LTE

** Velkoobchodní ceny za LTE jsou pro virtuály stále příliš vysoké ** Pokuta 2 miliony zatím dva ze tří operátorů ke zlevnění nemotivovala ** V krajním případě může ČTÚ odebrat vydražené LTE licence

Včera | Láska Jan | 10