Nauc.cz: start-up, který vyškolí i vás

Nauc.cz je webová služba, která chce usnadnit školení. Pořadatelům i účastníkům. Od registrace a tvorby podkladů, přes platby a vlastní prezentaci, až po vystavení materiálů na web a komunikaci účastníků. Služba je pro účastníky školení zdarma, pořadatel si ji může třikrát vyzkoušet, zaplatí až napočtvrté. Základní principy osvětlí tento přehled, nebo následující video.

O Nauc.cz jsme si popovídali s jejími tvůrci. Jan Kovařík je designérem projektu, Marek Aufart programuje. Dohromady tvoří firmu Strongraven a když na něco nestačí, najímají si externí spolupracovníky. Svůj byznys rozjeli v Olomouci a míří vysoko, do vod mezinárodního internetu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Honza Kovařík a Marek Aufart, tvůrci Nauc.cz
  • Pánové, jak vznikl tenhle nápad? Jak jste přišli na to, že stvoříte službu na pořádání školení?

[Jan Kovařík] O tom, že bychom mohli já a Marek začít pracovat na něčem vlastním, jsme diskutovali relativně často. Začátkem března 2011 jsme se znovu potkali a přemýšleli společně nad tím, jak zužitkovat naše zkušenosti a vložit je do něčeho, co bude mít přínos nejen do naší kapsy. Po prvním rychlém průzkumu jsme zjistili, že žádná podobná služba u nás neexistuje a když už se tomu něco blížilo, vyklubal se z toho jen další katalog, který neuměl prakticky nic. My jsme chtěli vytvořit aplikaci, která skutečně pomůže všem, kdo školí nebo by chtěli začít školit.

  • Jste start-up? Hodně lidí tenhle výraz nesnáší...

[Marek Aufart] Nikdy jsme neměli rádi slovo start-up. Asi je to tím, že ho po máme podvědomě spojené s něčím co v nás evokuje nějaký "pokus", který může a nemusí vyjít. To riziko tady je ale vždycky a nikdy jsme nad naším projektem nepřemýšleli jako nad volnočasovou aktivitou nebo koníčkem. Je to naše povaha, dělat stylem: všechno nebo nic.

  • Zkuste stručně popsat službu prvně z pohledu pořadatele, pak z pohledu účastníka.

[Jan Kovařík] NAUC.cz pomáhá jednak jednotlivcům, vedoucí své nezávislé odborné školení, menším firmám, které si tak hledají cestu k novým zákazníkům, i středně velkým společnostem, kterým usnadňuje administrativní práci s organizací jejich vlastních školení.

Účastníci školení si také přijdou na své. Pokročilé vyhledávání napříč všemi školeními je díky intuitivnímu rozhraní zábava. Přihlášením se na vybrané školení nic nekončí, díky okamžitému přístupu k materiálům nahraných pořadatelem, můžete lépe využít získané informace a na chatu ke školení lze získat cenné kontakty a informace.
 

Klepněte pro větší obrázek 
  • Jaká je vaše konkurence?

[Marek Aufart] Nejčastěji zmiňovanou konkurencí našemu projektu jsou katalogy školení, které jsou na českém internetu zavedené už delší dobu. Tyto katalogy jsme napodobovat nechtěli. Chtěli jsme vytvořit něco, co nahradí jednoduché přihlašovací formuláře na webu, případně celý web školitele pokud bude chtít. Něco díky čemu nebudou pořadatelé muset vést nepřehledné a nespolehlivé seznamy přihlášených na školení v excelové tabulce, ale budou mít všechno pěkně přehledně evidované na jednom místě, dostupné kdykoliv a kdekoliv.

  • V čem se lišíte a proč by lidé měli používat právě Nauc.cz?

[Jan Kovařík] Ostatní konkurence jsou převážně jen katalogy, kde musí pořadatel odvádět určitá procenta ze zisku provozovateli a jakákoliv další přidaná hodnota je pro něj prakticky nulová. My nabízíme jednodušší systém, kde je od začátku jasně dané, že veškeré platby probíhají přímo mezi pořadatelem a účastníky školení. Funkce, které nabízíme my, nenabízí nikdo jiný a jsou podle nás naprosto zásadní pro každého pořadatele školení. Z pohledu účastníka školení je to hlavně okamžitý přístup ke všem souborům a podkladům ke školení přímo na stránce s detailem školení. Neméně důležité je pro nás také nabídnout všem účastníkům školení možnost, jak spolu jednoduše komunikovat - proto jsme umístili ke každému školení jednoduchý chat. Každý, kdo se účastní školení ví, že často jsou stejně jako školení samotné (ne-li více) hodnotné kontakty a známosti získané během jeho průběhu - to byl hlavní důvod, proč jsme se rozhodli přidat chat ke každému školení

  • Jaká je cílová skupina vašeho produktu? Malé školení pro pět zaměstnanců uvnitř firmy, nebo konference se stovkou školení, přednášek a workshopů?

[Marek Aufart] Naše typické školení má řekněme 5 - 50 účastníků. Velké společnosti nebo mezinárodní konference už mají většinou vlastní systém, vytvořený na míru jejich potřebám, ten se nesnažíme suplovat. Pomocí NAUC.cz samozřejmě můžete pořádat i velké konference, tam ale doporučujeme pro každou přednášku vytvořit vlastní školení. Díky úzké spolupráci s pořadateli jsme schopní vyhodnotit jejich požadavky a ty perspektivní a užitečné i pro ostatní uživatele do aplikace implementovat. Například kvůli velké poptávce po vnitrofiremních školeních jsme do aplikace přidali možnost jejich pořádání a navíc zcela zdarma.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Jednoduchá registrace do služby
  • V jaké fázi se váš byznys nachází? Kolik toho máte za sebou a kam vlastně míříte? Jaké úspěchy už se dostavily?

[Jan Kovařík] Úspěch jsou pro nás všichni pořadatelé, kteří o nás vědí už teď a zkusili vypsat své vlastní školení. Rádi bychom vytvořili něco jako hub nebo databázi opravdu kvalitních školení ve všech kategoriích, nejen z IT, ve které máme největší přehled. Proto jsme zavedli hned od začátku systém pozvánek, který zajistí především větší kvalitu nabízených školení. Kdybychom službu otevřeli ihned a všem, hrozilo by, že převáží kvantita nad kvalitou a toho se chceme vyvarovat. Do konce tohoto roku plánujeme spustit také světovou verzi v anglickém jazyce. Do pěti let bychom chtěli mít menší množství zaměstnanců, kteří by se starali o chod aplikace a její postupné rozrůstání a péči o naše stávající klienty.

  • Jak se bude vaše služba jmenovat v angličtině? Budete Američany učit české slovo, nebo vymyslíte něco nového? Co němčina, španělština atd?

[Marek Aufart] Anglicky mluvící uživatele česká slova učit nechceme. Název světové verze NAUC.cz je zkomolenina jednoho anglického slova, které oznámíme společně se spuštěním světové verze. Lokalizace do dalších jazyků zatím neplánujeme, ale pokud dojdeme k názoru, že o ně bude zájem, prakticky nic dalším lokalizacím nestojí v cestě. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
  • V elektronickém světě se dnes razí heslo „mobile first“. Myslíte také na mobilní telefony, nebo se vás to vzhledem k charakteru služby netýká?

[Jan Kovařík] Tento trend samozřejmě vnímáme a už teď je aplikace plně funkční i na mobilních zařízeních. Samostatnou mobilní verzi prozatím neplánujeme, ale je možné, že po spuštění světové verze bude vše jinak. Podle dosavadních zkušeností nemají naši uživatelé problém s ovládáním aplikace na jejich mobilních telefonech už dnes.

  • Vaše kancelář je „tam, kde otevřete notebook“, nebo máte i nějakou kamennou, se stolem a židlí?

[Marek Aufart] Máme kamennou kancelář v Olomouci (https://nauc.cz/kontakt). Na projektu tu pracujeme denně. Kancelář jsme si pronajali také proto, že podle našich zkušeností je osobní kontakt často efektivnější a pro řadu klientů i nezbytný.

  • Materiály ze školení jsou dostupné na webu. Pouze pro účastníky konkrétního školení, nebo veřejně? Vznikne snad nějaká vědomostní databáze?

[Marek Aufart] Pořadatel školení si může vybrat, jestli materiály u školení zpřístupní pro kohokoliv nebo pouze pro přihlášené na jeho školení. Jedním z našich cílů je, aby kolem pořadatele vznikl ekosystém jeho klientů a ti si mohli dohledávat informace, které je zajímají nebo diskutovat o problémech, které řeší v souvislosti se školením. Tím umožňujeme pořadateli, aby byl se svými klienty v kontaktu a mohl nabídnout svým klientům/účastníkům školení prostor, kde mohou kdykoliv diskutovat a získat jakékoliv podklady nahrané pořadatelem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Ve školeních je možné vyhledávat, cena by neměla odradit 
  • Pořadatel vám má platit až se čtvrtým školením. Proč jste si tak jistí, že si jen nevytvoří nový uživatelský účet, ale opravdu zaplatí?

[Jan Kovařík] Jistí si tím nejsme, ale vsázíme na to, že lidé budou jednat čestně a pokud jim dáme možnost si vše vyzkoušet třikrát naprosto bez závazků, nebudou mít důvod snažit se systém nějak oklamat. Mimo to by vytvořením nového účtu přišli o všechny statistiky a případné hodnocení od uživatelů, což už je samo o sobě dostatečným důvodem držet se nabízených pravidel.

Nejnovější komentáře

Můj názor