O2 po letech spouští webovou samoobsluhu

Chtělo by se zvolat hurá, ale zatím to zase tak horké není. Webová správa služeb O2 oproti konkurentům hodně zaostává, operátor ale slibuje lepší zítřky.

Po dlouhých letech čekání kyslíkový operátor konečně vyslyšel prosby svých zákazníků a oficiálně ohlašuje rozjezd webové samoobsluhy. To je bezesporu skvělá zpráva, ale než začnete jásat, tak vězte, že možnosti nové samoobsluhy jsou značně omezené a pokud máte zkušenost s elektronickou správou služeb u konkurence, budete zřejmě zklamaní.

Klepněte pro větší obrázek
A tak prozatím zůstávají zákazníci O2 odkázaní na zákaznickou linku nebo na konzultanty na prodejnách…

Webovou samoobsluha O2 můžeme zatím označit za vyšší vývojový stupeň portálu Moje O2, na kterém operátor letos (konečně) začal zákazníkům poskytovat službu elektronického vyúčtování. Rezidentní zákazníci O2 registrovaní na portálu Moje O2 mají přístup k novým „vymoženostem“ už něco přes týden, oficiální avízo však dorazilo až dnes. Abych byl úplný, nově lze prostřednictvím portálu sledovat a měnit nastavení služeb či monitorovat čerpání datových limitů, což není žádná sláva, operátor ale slibuje potenciál samoobsluhy rozvíjet.

3× hurá!? Zatím bohužel ne...

Dle operátora je samoobsluha stále v pilotním provozu a ostrý start přijde za několik týdnů. Pro registrované zákazníky se nic nemění, jejich stávající účty a přihlašovací údeje na Moje O2 zůstaly zachovány. Ostatní se mohou jednoduše zaregistrovat na adrese www.mojeo2.cz.

Po přihlášení do portálu uvidíte seznam využívaných služeb. Dále pak na levé straně jsou tři sekce: „Moje služby“, „Vyúčtování a platby“ a „Nastavení účtu“. Zajímá nás tedy hlavně první sekce, nyní vidíte možnosti nastavení pro konkrétní telefonní číslo

Na téma lepších zítřků a budoucích funkcionalit webové správy služeb O2 se vyjádřil Jindřich Fremuth, ředitel online divize Telefónicy: „Spuštění webové správy služeb je dalším krokem ke zvýšení uživatelského komfortu portálu Moje O2. Do konce léta plánujeme spustit také další důležitou funkcionalitu, díky které budou mít zákazníci na webu v reálném čase pod kontrolou své výdaje nebo počty aktuálně provolaných minut.“

Pro představu, jak webová správa služeb v podání O2 nyní vypadá přidávám následující scrennshoty:

Klepněte pro větší obrázek
Hlavní nabídka nové samoobsluhy O2, jsou vidět všechny využívané služby
Klepněte pro větší obrázek
Přes web si můžete třeba nastavit přesměrování, což se může hodit. Nebo úplně vypnout hlasovou schránku
Klepněte pro větší obrázek
Tak jako jsem ji deaktivoval já...
Klepněte pro větší obrázek
Změnit lze i roamingový tarif
Klepněte pro větší obrázek
Nesmí chybět nabídka nových služeb...

Obecně řečeno, internetová samoobsluha přináší zákazníkům komfortní a jednoduchý způsob jak spravovat své služby na internetu, což zákazníci Vodafone, T-Mobile a U:fona jistě potvrdí. Ta pro zákazníky O2 je rovněž dostupná zdarma, a to jak paušálistům, tak zákazníkům předplacených služeb. Nově nabízí následující funkcionality:

  • přehled všech aktivních fixních a mobilních tarifů hlasových a datových služeb a O2 TV
  • zobrazení a nastavení mobilního telefonu
  • aktivace, deaktivace a změny vybraných doplňkových služeb
  • monitorování čerpání datových limitů
  • zobrazení aktuální výše kreditu a možnost dobití kreditu (pouze pro předplacené služby)
Diskuze (12) Další článek: „Googorola“ zvedla hodnotu akcií BlackBerry na dvojnásobek

Témata článku: , , Let, Internetová samoobsluha, Web, Sam, Jindřich Fremuth, Nastavení účtu, Webová správa