O2 škrtlo 111 tisíc mrtvých duší, zisk výrazně rostl

Telefónica O2 zveřejnila výsledky svého hospodaření za první tři čtvrtletí letošního roku. Co do počtu zákazníků operátor meziročně ztratil 1,4 %, ke konci září evidoval 4 856 000 aktivních zákazníků. Jak píše ve své zprávě, pokles „byl ovlivněn jednorázovým snížením počtu smluvních zákazníků s nízkou mírou aktivity o 111 000 zákazníků ve druhém čtvrtletí 2010.“

Čili O2 pro neaktivitu vyškrtlo z evidence 111 000 čísel s tarify typu Zero. Dle podmínek operátora vydrží tarif právě 12 měsíců, pokud ho necháte u ledu a budete mít nulovou útratu - pak má operátor právo číslo zrušit. Zástupci operátora nás nicméně informovali, že k žádnému hromadnému rušení čísel nedošlo. Jen pro připomenutí, tarif Zero s nulovým paušálem má kyslíkový operátor v nabídce od 1. července 2009.

Klepněte pro větší obrázek
Zákaznická báze O2 se zúžila o 111 tisíc mrtvých duší, tedy zákazníků s nízkou mírou aktivity

Počet paušálních zákazníků vzrostl meziročně o 2,6 % na 2 819 000 (stav k 30. září 2010). Čistý přírůstek post-paid zákazníků za samotné čtvrté čtvrtletí činil 37 tisíc, zejména díky migracím předplacenkářů na Neony. To se samozřejmě muselo projevit úbytkem na straně předplaceného segmentu. Aktivních předplacenkářů bylo 2 038 000, meziročně o 6,4 % méně.

Celkové výnosy z podnikání se v prvních třech čtvrtletích 2010 snížily meziročně o 7 % na 41,6 miliardy korun, v samotném třetím čtvrtletí o 7,8 % na 13,8 miliardy korun. Čistý zisk se O2 ovšem meziročně zvýšil o 16,5 % na téměř 10,4 miliardy korun.

Průměrný měsíční výnos na zákazníka ARPU dosáhl v prvních třech čtvrtletích letošního roku výše 469,9 Kč, což představuje meziroční pokles o 8,8 %, také díky snížení mobilních terminačních poplatků. ARPU zákazníků smluvních služeb dosáhl výše 665,8 Kč, meziročně o 12,3 % méně (669,5 Kč ve třetím čtvrtletí). ARPU zákazníků předplacených služeb klesl v prvních třech čtvrtletích 2010 o 8,6 % na 203,8 Kč, zatímco v samotném třetím čtvrtletí to bylo o 7,5 % na 205,1 Kč.

Celková průměrná měsíční míra odchodu zákazníků v prvních třech čtvrtletích 2010 dosáhla 2,4 %, což je o 0,5 % meziročně více, zejména kvůli jednorázovému snížení počtu zákazníků smluvních služeb ve druhém čtvrtletí 2010.

Témata článku: Operátoři, O2, Hospodaření a finance

30 komentářů

Nejnovější komentáře

  • pcwifi 16. 11. 2010 12:14:44
    prece neveris tomu, ze kdyz nasypali - aspon podle nich - ranec penez do...
  • Sigurd 14. 11. 2010 16:53:23
    LTE za deset let, Ty jsi fakt hustéj optimista!!
  • S55 13. 11. 2010 21:33:17
    Nebylo by od věci pozorněji číst - řeč byla o mzdě na hodinu za operaci...
Určitě si přečtěte

Tohle je úplně absurdní! O2 umí neomezený tarif s 10 GB dat za 99 Kč

Tohle je úplně absurdní! O2 umí neomezený tarif s 10 GB dat za 99 Kč

** Rozdíl mezi firemními a veřejně dostupnými tarify se znovu zvětšuje **Rekordní podmínky vysoutěžila Vojenská nemocnice Olomouc u O2 ** Neomezené volání za 49 Kč, se 3 GB dat za 79 Kč.

Včera | Kůžel Filip | 159

Cynický Týden mobilně 360: Vánoce, operáci a Xiaomi Mi Note 2

Cynický Týden mobilně 360: Vánoce, operáci a Xiaomi Mi Note 2

** Zavádíme nový termit. Operák je nepříliš dobrý operátor ** Kritizujeme dárek pro vozíčkáře. Jsme cyničtí, nebo je chyba jinde? ** Představíme vám krásný Xiaomi Mi Note 2

19.  11.  2016 | Kůžel Filip, Láska Jan | 34