O2 Tísňová péče se přes mobil postará o nemohoucí seniory

Prvních tisíc seniorů se od listopadu zapojí do nové zdravotní a asistenční služby O2 Tísňová péče, která je založená na bázi moderních technologii eHealth. Telefónica O2 na projektu spolupracuje s městskou částí Praha 10, informovala společnost.

Uživatel služby je vybaven speciálním mobilním telefonem s tísňovým tlačítkem, který umožňuje z kteréhokoliv místa pokrytého signálem smluvního mobilního operátora spojení s dispečinkem tísňové péče. V případě situace, kdy klient potřebuje pomoc, stiskne tísňové tlačítko na mobilním přístroji. Okamžitě je realizováno automatické spojení s dispečinkem tísňové péče. Přes mobilní telefonní přístroj s hlasitou komunikací dojde k následnému propojení klienta s operátorem dispečinku tísňové péče.

Pracovník dispečinku se neprodleně po přijetí hovoru telefonicky spojí s uživatelem, na základě tohoto rozhovoru vyhodnotí situaci a domluví se na nejvhodnější formě pomoci nebo asistence. V případě, že uživatel neodpovídá, zorganizuje vhodnou formu pomoci. Služba dispečinku má v počítačovém systému všechna potřebná data, poskytnutá klientem, pro zajištění pomoci.

Uživatelé služby jsou pravidelně telefonicky kontaktováni operátorkami dispečinku tísňové péče. Při těchto kontaktech s uživateli pracovníci dispečinku kontrolují funkčnost a kvalitu služby, poskytují klientům odborné poradenství, zkoumají jejich případné další potřeby, zprostředkovávají kontakty s jejich příbuznými, předávají požadavky pečovatelské službě atd. Tyto hovory slouží zejména ke zkvalitnění života klientů a odstranění jejich pocitu osamělosti.

Základním cílem služby O2 Tísňová péče je snížit zdravotní a sociální rizika seniorů nebo zdravotně postižených osob a umožnit jim žít v jejich vlastním sociálním prostředí. "Výhodou oproti stávajícím službám vázaným na pevnou linku je zejména mobilita řešení. Příslušný uživatel této služby si může zavolat pomoc nejen z domova, ale odkudkoliv. Tato služba také pomáhá rodinným příslušníkům v péči o jejich blízké v době, kdy se vzhledem ke svým časovým možnostem nemohou svým blízkým přímo věnovat," poznamenal tiskový mluvčí O2 Martin Žabka.

Na vytvoření systému mobilní tísňové péče spolupracuje Telefónica O2 s městskou částí Praha 10, z jejíhož rozpočtu bude zaváděcí fáze financována. Do budoucna by se pak na provozu služby měli finančně spolupodílet také uživatelé systému. Službu mobilní tísňové péče nabízí Telefónica O2 jako první a v současnosti také jako jediný mobilní operátor v České republice.

Témata článku: Operátoři, O2, Pro seniory

11 komentářů

Nejnovější komentáře

  • radek 28. 12. 2010 19:49:51
    dneska sem byl u babičky a dostala poukaz na mobil aligator s tim že je...
  • mindwarp.cz 16. 11. 2010 10:44:32
    Nevim, jestli je dotovani podobne sluzby ze socialnich prispevku zrovna...
  • Honza 16. 11. 2010 10:18:30
    Sam se snazim prosadit, aby sluzba byla postavena tak, aby seniory co...
Určitě si přečtěte

O2 v březnu: novinky a velké slevy na iPady a Galaxy S7 [ceník]

O2 v březnu: novinky a velké slevy na iPady a Galaxy S7 [ceník]

** U O2 probíhá akce Šrotovné, ušetří vám 1 000 Kč z ceny ** Novinkami měsíce jsou Honor 6X a Huawei P9 lite (2017) ** Zlevnily iPhony, iPady a loňský Galaxy S7 (edge)

7.  3.  2017 | Pospíšil Aleš | 4

Na kterého operátora si nejvíce stěžujete u ČTÚ? S přehledem vede O2

Na kterého operátora si nejvíce stěžujete u ČTÚ? S přehledem vede O2

** Nejvíce stížností a dotazů dostává ČTÚ na služby O2 ** Na T-Mobile s Vodafonem chodí zhruba třetina stížností ** Stěžujete si hlavně na blokování dat, předplaDENku či zdražování tarifů

6.  3.  2017 | Pospíšil Aleš | 29